en wat met kerstcadeaus?

Discussie in 'De lounge' gestart door liesbet77, 30 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    Hoi

ook ik ben helemaal gek op cadeautopics :)
    sint is intussen allemaal gekocht maar voor kerst heb ik tot nu toe alleen een dierenpuzzel van de krokodil voor mijn dochter van 2.5.

ben eigenlijk wel eens benieuwd wat jullie zoal kopen voor kerst voor de kinderen en wat jullie eraan uitgeven.
    en voor de rest van de familie?

dochter zal hier een boekentas en brooddoos onder de boom krijgen, kreeg ze sowieso maar ingepakt is dat leuker. moet ik nog gaan kopen. voor zoon weet ik het niet, thuis kregen we nooit echt speelgoed met kerst en ik weet dat ik op die leeftijd (2 en 6) niet echt blij was met een pyama of sokken of zo .... en dat kost ook geld en eigenlijk hebben ze dat ook niet nodig.
    dilemma dus.

wat kopen jullie voor de rest vand e familie? ik wil proberen onder de 25 euro pp te blijven maar dan nog zijn we een massa geld kwijt (ouders, schoonouders, zus, en dan nog 2 kinderen en elkaar niet te vergeten)

2. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Wij kopen alleen voor de kids kados. We hebben het hele jaar door kados gekocht, ook op de rommelmarkt. (ziet er wel als nieuw uit). We gaan ook geen kados voor de hele familie kopen, vind ik allemaal een beetje teveel van het goede. Voor mijn ouders kopen we wel altijd iets maar voor de rest niet. Vind dat het dan veel te veel in de papieren gaatl open. Iets kleins kopen doen we niet dat zijn meestal toch prullerijen.
    We hebben functionele kados en echt speelgoed kados, maar niet boven de 100 euro voor beide.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Bij mijn ouders doen we met kerst kadootjes voor elkaar, we hebben lootjes getrokken met zijn zessen en besteden pp een bedrag van 30 euro.
    Van mijn ouders krijgen we vaak iets extra, onze dochter dus ook. Maar ik heb gezegd liever kleertjes of als ze straks loopt laarsjes, speelgoed omdat ze dat al superveel heeft.

Zelf kopen we niks voor onze dochter, ze snapt er toch niet zoveel van..

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Voor onze dochter heb ik een budget van 75 euro.
    Wij doen bij mijn moeder en s-ouders lootjes trekken van 50 euro p.p.
    Van mijn vader krijgen we allemaal 100 euro p.p. zelf te besteden/in te vullen.
    Wat ik voor hem terug koop verschilt maar net wat hij wil hebben of wat in me opkomt

5. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    zoals ik tussen de regels lees in je bericht wil je eigenlijk niet mee doen met de kerst-cadeautjes rage. Waarom ben je er dan over na aan het denken?

6. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    vieren jullie kerst én sinterklaas??
    Ik ga als mijn zoontje oud genoeg is alleen voor sinterklaas. Met kerst trekken wij altijd lootjes en zijn dus de volwassenen aan de beurt!

7. Voor Damiën weet ik het écht nog niet.. Broertje van 8 krijgt een lavalamp. Zusje weet ik nog niet, moeder weet ik wel maar zet ik hier niet neer omdat ik bang ben dat ze per ongeluk een keer meeleest, en vriend zet ik hier ook niet neer want die leest zéker mee :p

Ik krijg met kerst de Mama ring van Zinzi en de Satin Hair Brush van Braun :D

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

niets. vind het na de sint mooi geweest. we vieren wel kerst maar zonder kadoos

9. marilouise

marilouise Niet meer actief

Wij doen met kerst met de schoonfamilie niets dat doen we met sinterklaas al. Met mijn familie gaan we eerste kerstdag een spel doen we zijn met 9 volwassenen en kopen allemaal 3 cadeautjes van €5,00
    verder koop ik voor mijn moeder broertje en zijn vriendin en voor man en kindje een cadeautje .

mijn moeder heeft het al gehad (die heeft maandagavond een kitten gekregen ) mijn broertje en zijn vriendin ga ik denk ik voor naar de parfumerie daar zijn ze beiden dol op. voor manlief moet ik nog even goed over nadenken hij is helemaal gek van pall mall kleding dus denk dat hij een nieuw shirt krijgt of iets. zoonlief krijgt een speelgoedje van ongeveer €10,00 en ik krijg ook nog wat van man en zoon. en zoonlief wordt natuurlijk door de oma's en ooms en tantes nog verwend met een kleinigheidje

we gaan trouwens 2e kerstdag wel met de schoonfamilie naar het bos en gourmetten maar doen geen cadeaus meer

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Wij vieren 1x sint, 3x kerst

11. Opening

Opening Niet meer actief

wij vieren kerstavond met zijn drietjes. Dan koop ik wat voor mijn vriend en samen iets voor de kleine.
    1e kerstdag met mijn ouders en zusje + vriend. Hebben we lootjes getrokken 100 euro per persoon.
    2e kerstdag met de familie van mijn vriend dan zijn we met 14 man.Doen we eigenlijk niks voor de kinderen wordt wel wat gekocht maar voor de rest niet.

12. Janna

Janna Fanatiek lid

Niks. Wij zijn christenen en voor ons heeft kerst dus een heel andere betekenis dan het uitwisselen van cadeau's. Bovendien vind ik het inderdaad na sinterklaas wel eens mooi geweest. Het wordt dan een hap uit ons inkomen, die ik het niet waard vind.

13. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Precies. Al die cadeaus vind ik ook overdreven. Een kleinigheidje is goed. Maar wij gaan echt niet 2 keer flink inkopen.

14. augustus

augustus Niet meer actief

Rosalie krijgt van ons alleen met sinterklaas een cadeau. Bij mijn schoonouders vieren we kerst wel met cadeau's. Zij rkijgt cadeau's van haar 2 ooms en opa en oma. Wij kopen alleen voor mijn schoonouders en zwagers een cadeau. Heb voor mijn schoonvader en 1 zwager een musk cadeauset van the body shop á 16 euro (normaal 36!), voor mijn andere zwager het geurtje Burbery Britt 20 euro (normaal 30 euro) en voor mijn schoonmoeder moeten we nog iets kopen. Weet alleen niet wat.

15. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik wil voor kerst een kleinigheidje onder de boom leggen voor de kindjes, maximaal 5 euro per kind. Voor Sinterklaas krijgen ze al zoveel.

16. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Onder de kerstboom leggen we altijd 1 cadeau per kind.
    Thomas wilde graag een racebaan en Jasper krijgt een garage.
    Allebei de cadeau's waren 25,-. En aangezien ze van de sint al zoooo verschrikkelijk veel krijgen hoop ik ze tot aan hun verjaardagen niet meer te horen hihi!

17. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Ik koop alleen voor de kids en voor de oma's, althans, voor de oma's gewoon een doosje bonbon's en voor de kids wat kleins.

18. justjes

justjes Bekend lid

3 okt 2011
    613
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij doen sinterklaas en kerst. Sinterklaas met allerlei familieleden. Met lootjes trekken onder de volwassen.
    Kerst alleen ons 3tjes.
    Mijn man en ik kopen samen een cadeau voor onze dochter. Dit jaar wil ik een poppenwagentje voor haar kopen, voor sint krijgt ze een baby born.
    Mijn man en ik kopen voor elkaar een cadeautje als een luchtje of iets moois van kleding.
    We zetten de ingepakte cadeautjes een paar dagen voor kerst onder de boom, dat staat gezellig. (en wonder boven wonder blijft mijn dochtertje er netjes vanaf)
    Met t kerstontijt pakken we t uit. Mijn dochtertje weet dan ook dat dit een cadeautje is wat ze van papa en mama heeft gekregen en dus niet van de kerstman.

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

Voor de kerst een kleinigheidje, sint hebben we dan al gehad.

Wilde wel iets kopen voor het gezin waar ik uit kom, ook om te bedanken voor wat ze dit jaar allemaal hebben gedaan en als aandenken aan hun nichtje's (ze zijn allemaal voor het eerst tante of opa en oma geworden) eerste kerst.
    Maar nog geen idee wat!

20. Anice

Anice Niet meer actief

Wij doen dit jaar 2 kadootjes per kind met kerst. Ze krijgen al meer dan genoeg het hele jaar door. Alles in totaal liggen er dan toch nog genoeg pakjes onder de boom. In totaal dan 10 (met onze kado's erbij)

Voor de oudste hebben we een snowboard en een skibril

Voor de middelste een smartcycle van de Fischerprice en een werkbank + toebehoren.

Voor de jongste een muziekset en een babypop met toebehoren zoals bedje, maxicosi, buggy enz..

Deel Deze Pagina