Bij de eerste heb ik speciaal een pretecho gedaan met de oma's. Voor allebei werd het de eerste kleinkind. Fantastisch vonden ze het, de foto's en DVD hebben de opa's de papa, ooms en tantes later ook nog eens uitgebreid bekeken. Mijn vriend is wel met alle andere echo's meegeweest, daar gaan we ook alleen met z'n tweeen naar toe. Bij de tweede en nu ook bij derde hebben we geen pretecho's gepland. Maar de eerste keer met de oma's wastoch wel speciaal.
Mijn moeder is mee geweest naar de 12 weken echo. Of beter gezegd de dvd opname daarvan. Die was namelijk mislukt dus mochten we voor terug komen Mijn schoonouders zijn mee geweest naar de 3/4d echo. Alle andere echo's hebben we met z'n 2en gedaan. Mochten ze toch iets vinden wilde we dat eerst samen verwerken. Ik heb van alle echo's een dvd dus ze hebben evengoed niks hoeven missen
Ik zou mijn ouders of schoonouders ook niet meenemen. De kans is me te groot dat het niet zo leuk wordt door de drukte.
Ik heb bij de eerste mijn moeder en schoonmoeder meegenomen naar de 3D/4D echo. Ze vonden het heel bijzonder, en ik ook. In hun tijd bestond echoscopie nog niet, dus ze hadden het nog nooit meegemaakt. Laat staan in 3D. Ik vind het erg leuk om ons gepraat te kunnen horen op de dvd die ik heb meegekregen. Ze waren trouwens zó onder de indruk dat ze helemaal niet veel gepraat hebben. De ruimte was er groot genoeg voor, en het scherm ook zodat we allemaal alles goed hebben kunnen zien. Bij de tweede had ik een van mijn zussen en mijn schoonzus meegenomen. Was ook heel leuk en bijzonder.
Bij de pretecho (16wkn) hebben we mijn schoonouders meegenomen. Ik was ook bang dat schoonmoeder er constant door heen zou kwekken, maar dat deed ze gelukkig niet. Wel stond ze een paar keer pal voor me, dus dan kon ik het scherm niet zien. Maar dat had ze zelf niet eens door, haha. En oja, ze storte zich ook op me toen er gezegd werd dat het een meisje wordt. Was beetje ongemakkelijk aangezien ik plat op die stoel lag en zij onderhand op me kwam liggen Bij de 20 wkn echo hebben we mijn ouders en mijn opa meegenomen. Die hebben we eigenlijk allemaal niet gehoord. Waren voornamelijk heel erg onder de indruk. Ik vond het erg fijn dat beide opa's en oma's de beeb op de echo gezien hebben, maar je moet gewoon doen wat je zelf wilt en waar je zelf het prettigst bij voelt!
Ik heb bij pretecho met 3d rond 27 weken mijn moeder en schoonmoeder meegenomen. Mijn moeder wilde er zo graag een keer bij zijn (was ook beledigd geweest als ze niet een keer mee had gemogen) en ik vond het raar om m'n schoonmoeder dan ook niet te vragen. Achteraf had ik het liever niet gedaan. Ik ging er ten eerste al niet relaxed heen (de moeders waren druk aan het kwebbelen achterin, mijn vriend mist de afslag op de snelweg en daardoor kwamen we dik te laat aan). Vervolgens ging mijn schoonmoeder meehelpen m'n broek omlaag doen omdat het niet snel genoeg ging Ze had het na een kwartier ook al wel gezien terwijl de echo een half uur duurde... M'n eigen moeder zag dingen die er niet waren, zei bijvoorbeeld dat hij zijn tong uitstak maar dat was helemaal niet zo. En zat steeds enorm naar m'n buik te staren i.p.v. het beeld. Later bij het afzetten van m'n moeder liet ik een foto zien aan m'n vader en die vond hem op een mummy lijken. Oh nee zei hij ik bedoel Toetanchamon omdat het zo goudkleurig is afgedrukt... Tja, ik had het gewoon liever met z'n tweetjes gedaan om echt van te kunnen genieten, want voor ons was het wel geweldig om die kleine te zien!
Ik had onze ouders meegenomen naar de pret echo van 17 weken voor de geslachts bepaling!! Ik vond het erg leuk dat ze erbij waren maar zou het geen 2de keer doen omdat je toch ook wel naar hun reactie kijkt enzo ik heb over anderhalve week de 3d echo en dan ga ik lekker alleen met mijn man !
bij onze pretecho bij 17 week 4 dagen, was mijn zus + 2 kleine nichtjes en mijn moeder + wij ik en man. Wij deden dit ook omdat wij bij ons vk maar 2 echo's hebben. We gaan nog een keer een pretecho maken als we rond de 27 week zijn en dan gaat schoonmoeder mee.