Ouders gaan naar de bios en laten baby en peuter alleen thuis

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Zara75, 30 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik moest gisteravond even wat halen bij de Albert Heijn. Binnen 5 minuten ben ik weer terug. De oudste wordt volgende maand 9 en paste op de andere twee, maar die sliepen beide al. Heb de buurvrouw geappt dat ik even 5 minuten weg was en nog heb ik me gehaast.
    Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je zulke jonge kinderen thuis laat. Knap dat ze 112 heeft gebeld.
     
  2. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Serieus.. wat een idioten.
    Als je geen oppas hebt dan ga je toch niet??
    Hoe kun je ook lekker rustig zo’n film kijken als je kindjes alleen thuis zijn.
    Snap daar echt helemaal niks van.
     
    jet128 vindt dit leuk.
  3. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Is er echt niemand anders die dit een heel vreemd artikel vindt?

    Ten eerste: sinds wanneer is een (naar ik aanneem) huistelefoon niet te traceren naar het adres waarin hij is aangesloten? Als hij niet geregistreerd was op het nieuwe adres zou hij niet hebben gefunctioneerd.

    Ten tweede: wie belt er in hemelsnaam 112 omdat men een peuter bij het raam ziet zitten? En nog belangrijker: precies op het moment dat dezelfde centrale de betreffende peuter aan de telefoon heeft!! Hoe bestaat het! De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

    Ten derde vraag ik me af wat dit op Facebook te zoeken heeft? OK, het zijn moderne tijden, maar waarom kan een FB pagina welke is gelinkt aan de politie niet op een normale, neutrale manier informeren in plaats van deze sentimentele berichtgeving?

    Ik geloof er geen barst van om eerlijk te zijn.
     
  4. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.338
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Over dat traceren, dat heb ik toch meegemaakt. Ik belde 112 omdat onze buurman ons iets aan dreigde te doen met een kettingzaag. Wij woonden er net (lekkere binnenkomer) en de dame van de politie vroeg ons adres en telefoonnummer. Ik kon er in paniek niet opkomen, dus heb iets gegild van: ‘hebben jullie geen nummerherkenning of zo? Het is het toestel waar ik mee bel!!!’
    Niet dus. Ze kwamen pas toen ik adres en telefoonnummer had doorgegeven. Was ik heeeeel boos over!
     
  5. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    :eek: Serieus?? Wat erg!
     
  6. Oona

    Oona Actief lid

    2 jul 2018
    436
    518
    93
    Heel bizar ja
     
  7. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind niets vreemds aan dit artikel.
    Wij hebben een vaste telefoon via voice over ip, via internet dus. Geen idee of deze gelinkt is aan ons huisadres.
    Degene die 112 belde zag een peuter boven voor het raam staan en had al aangebeld, om het de ouders te melden neem ik aan. Dat je dan vervolgens de politie belt omdat er niemand opendoet snap ik wel.
    En tegenwoordig worden er heel vaak verhalen van de politie op Facebook gezet door de politie zelf. Denk om mensen te waarschuwen.
    Enige wat ik misschien een beetje raar vind is dat die peuter 112 weet te bellen. Dan ben je als ouders zo onnozel maar dat leer je je kind wel?
    Ik kende trouwens ook iemand die gerust naar een verjaardag ging een paar straten verderop terwijl haar kinderen sliepen. Want 'die worden toch niet wakker'.
     
  8. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Ik lees het net in het nieuws en mijn hart brak :(Wat een angst moet dat meisje hebben gevoeld en tegelijkertijd was ze zo dapper en slim! Heel goed dat jeugdzorg betrokken is, want dit gaat ongetwijfeld invloed hebben op het meisje. De enige twee mensen in haar leven die ze met haar leven zou moeten kunnen vertrouwen, laten haar helemaal alleen met een baby.. Ongelooflijk..
     
  9. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

     
  10. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Niet slecht detective, maar wat ik me dan afvraag is waarom een politieagent dit verhaal op fb zou plaatsen als het niet waar zou zijn. Iedereen leest mee (dus ook collega's), dat is een groot risico die hij neemt als blijkt dat het niet waar zou zijn. Maar het verhaal is wel een beetje bizar, dat moet ik je absoluut nageven.
     
  11. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Het staat op de Facebookpagina van Operationeel Centrum Den Haag, en niet op een persoonlijke pagina.

    Geen idee wat Operationeel Centrum Den Haag hiermee denkt te bereiken, maar van een Politieorgaan verwacht ik neutrale berichtgeving, en geen koetsjie koetsjie taal...
     
    Manque en Angel1980 vinden dit leuk.
  12. Deliana

    Deliana Niet meer actief

    Ik vind het eerlijk gezegd vooral heel apart dat die mensen hun 3 jarige peuter 112 leren te bellen en dat diezelfde mensen doodleuk hun kinderen aan hun lot overlaten :confused:
     
    chrystel73 vindt dit leuk.
  13. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vind het ook een gek FB-bericht, maar de fb-pagina zelf is wel echt van het OC Den Haag, dus ik geloof niet dat het verzonnen is...
     
    Angel1980 vindt dit leuk.
  14. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    En je denkt niet dat er wel eens valse berichtgeving naar buiten gebracht wordt door bepaalde instanties?

    En dat terzijde: waarom wordt dit überhaupt beschouwd als 'nieuws'?
     
    bubblybaby en (verwijderde gebruiker) vinden dit leuk.
  15. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Nou inderdaad, beide dachten dat dit een prima idee was. Niet dat 1 met zo'n debiel plan komt aanzetten en dat de andere nog wat hersencellen heeft en zegt 'nou laten we dan gewoon thuis een filmpje kijken op Netflix, gaan we wel ander keertje...' dan heb je elkaar wel gevonden hooro_O
     
    bubblybaby vindt dit leuk.
  16. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    En ik mij al schuldig voelen als mijn 9jarige zelf naar huis fietst vanaf school(3 straten, hooguit 1,5min hier vandaan) omdat ik op een pakketje wacht :rolleyes:
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  17. K00

    K00 Niet meer actief

    Nee de politie brengt geen valse verhalen naar buiten als het om dit soort zaken gaat.

    Deze agent heeft gewoon een blog geschreven over een gebeurtenis die indruk op haar gemaakt heeft.

    En oké ik laat mijn kinderen niet alleen om naar de bios te gaan, maar ze weet wel hoe ze 112 moet bellen..

    Ik maak me drukker over de opvoeding die deze ouders hanteren dan over de stijl van dit bericht..
     
  18. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik snap ook niet hoe je het een goed idee kan vinden om een avondje uit te gaan terwijl je peuter/ kleuter en baby alleen thuis zijn. Mijn kinderen worden meestal ook niet wakker als ze eenmaal slapen maar ik pieker er niet over om weg te gaan. Het kindje dat belde werd 3à4 jaar oud geschat, het kan dus ook op school/ opvang geleerd hebben om 112 te bellen, of ouders hebben het zelf geleerd dat als er iets gebeurd ze 112 moeten bellen als papa of mama dat niet kan. Dat hebben wij onze oudste ook al jong ingeprent dus zo raar vind ik het niet dat zo'n jong kindje dan belt.

    Over het traceren van huistelefoon., zo gek vind ik het niet dat ze het in eerste instantie niet konden vinden. Wij hebben zelf al zeker 7 jaar geen huistelefoon meer, maar staan nog steeds in het telefoonboek met het nummer wat wij toentertijd hadden. Erg up to date is het dus niet.
     
  19. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.248
    668
    113
    Ik begrijp dit echt niet, helaas heb ik ook zo’n vriendin die zo makkelijk is met haar kinderen want oudste dochter is de oppas. Ze gaan elk weekend haast uiteten samen, bruiloften tot in de nacht en de kinderen zijn dan alleen thuis. Ik vind het echt niet kunnen! Nu is oudste net 12 maar de jongste 3. Maar ook toen de jongste baby was en dochter dus 8 was ze ook regelmatig alleen met haar broertjes. Soms gewoon een hele dag oppassen omdat moeder moest werken en geen oppas had. Dat zijn dingen die ik nooit zal begrijpen en ook 1 van de redenen waarom de vriendschap wat bekoeld is want ik sta daar gewoon niet achter.
     
  20. Afkes 10tal

    Afkes 10tal Fanatiek lid

    4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Heel eerlijk. Dit vind ik het andere uiterste. Kinderen moeten ook leren zelfstandig te worden. Ik fietste met 9 jaar ook gewoon naar school en terug en dat was zeker 10 minuten fietsen. Als mijn dochter 9 is mag ze ook zelf naar school.

    On topic, ik snap niet dat die ouders dat een goede idee vonden. Stel dat er brand uitbreekt. Moet je toch niet aan denken.
     
    Evanesco, rebekka84, chrystel73 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina