Ouders gebruiken geen autostoeltjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hier gaat onze dochter ook altijd in de autostoel bij opa en oma, geen discussie over mogelijk en gelukkig willen ze zelf ook niet anders.

Wat betreft het voorzichtig rijden dat is natuurlijk de grootste onzin die er bestaat, hoe vaak is een ongeluk niet jouw schuld maar bv van iemand die met een paar drankjes teveel op achter het stuur gaat zitten??

En ik zou ze een keertje naar de uitzending van Oprah laten kijken misschien dat ze dan schrikken:( Kan hem niet zo vinden maar dat kwam er op neer dat een moeder van 2 kinderen even snel naar de supermarkt moest en dus ook de kinderen niet in een autostoel had gedaan. Diezelfde vrouw heeft nu geen kinderen meer:(
    Zal eens kijken of ik hem kan vinden, zou kunnen dat het iets anders ging maar hier kwam het iig op neer nou geloof mij dat vergeef je jezelf NOOIT! Elk overlijden van ee kind is vreselijk maar als je dan in je gedachten ook nog eens hebt wat als....dat is verschrikkelijk..

Dus meid wees zelf sowieso verstandig en lees alle reacties nog eens na dan zie je dat het gewoon not done is. Loop geen risico.

2. Sensea

Sensea Niet meer actief

zo'n stoel in je auto hebben zitten is een kleine moeite. kwestie van 1 keer erin maken. hier heeft zelfs een goede vriend van ons standaard onze stoel in zijn auto zitten omdat we weleens meerijden. ( we hebben geen auto zelf) hij haalt hem er pas uit op het moment dat hij even alle ruimte nodig heeft. en anders blijft hij gewoon lekker zitten. staat niemand in de weg zegt ie.

ik denk dat veel opa's en oma's nog met vroeger in hun hoofd zitten end at het toen meestal ook goed ging. mijn ouders zeiden ook weleens dat men tegenwoordig een beetje doorgeslagen is met dingen. maar goed ik wil het ook niet hebben hoor. de oudste 2 gaan in de gordel en de jongste in een stoel, punt.

3. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Ik begrijp niet waarom je hierover met ze in discussie gaat. Het is jouw kind, dit is wat jij wil, en daarmee basta. Daarbovenop is het ook nog de wetgeving die je aan je kant hebt staan.

Jouw ouders vinden dat wat vroeger kon, nu nog steeds kan. In sommige punten is dat zo, maar niet met alles. Ze lijken daar moeite mee te hebben. Vinden ze dat ze altijd gelijk hebben als je met ze in discussie gaat, ook met andere zaken?

4. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Hierover ga ik niet in discussie: kind gaat in een veilige autostoel. PUNT. Toch te belachelijk voor woorden dat je zelfs moet verdedigen waarom je dat wilt..??

Nee, hoor, ik zou mijn kind(eren) echt niet bij zulke onverantwoordelijke mensen laten. Zeker niet als ze het ook OK vinden zulke kleine kinderen op een scooter (!) mee te nemen. No way....

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Dat van 'vroegâh' daar heb ik op dit punt weinig mee. Nee, vroeger waren er sowieso al veel minder auto's op de weg, maar bij ongelukken ging het ook veel vaker fout.
    Mijn ouders hebben ook eens mijn dochtertje zonder stoeltje rondgereden. Ben daar erg boos over geworden en heb ook gezegd dat dat nooit meer gebeurt! Zo ja, dan hoeven ze niet meer op te passen. Ongelukken gebeuren het meest tijdens korte ritten, dat vergeten mensen ook nog wel eens.
    Volgens mij raden ze sinds een paar maanden ook gewoon een heel stoeltje aan i.p.v. zo'n zitverhoger, aangezien dat niet voldoende beschermt, tenminste, zoiets las ik laatst.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Amen

7. Bri

Bri Niet meer actief

Vroeger ging het niet goed. Er waren véél minder auto's op de weg, en jaarlijks veel meer verkeersdoden dan nu. Vooral kinderen waren toen het slachtoffer.

Geen autostoeltje? Dan geen kinderen in de auto, hoe lief opa en oma ook zijn.

Wij hebben de stoeltjes van Kiddy, die zijn echt supermakkelijk met in en uit de auto doen. Geen enkel excuus dus.

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    vanaf 15 kilo. Ik zou het alleen niet doen want de gaan met gemak tussen een normale autogordel door.

Ontopic; mijn ouders zouden het niet in hun hoofd halen om Luca zonder stoel te vervoeren. Als er iets gebeurt vergeef je het jezelf echt nooit en de boetes kunnen oplopen tot 300 euro.

9. Skye

Skye Niet meer actief

Hier heb ik ook een autostoel gekocht voor in de auto van oma! Opa en oma hebben twee auto's en in de ene auto zitten standaard 2 kinderstoeltjes in! Mijn dochter heeft namelijk nog een nichtje (2 maanden ouder) die altijd samen op woensdag bij mijn ouders komen. Maar geen kinderstoeltje = niet meerijden!!

Bij mijn schoonouders gaat ze dus ook nooit mee in de auto, omdat ik daar geen kinderstoeltje heb (wil eigenlijk niet dat ze daar mee rijdt, mijn schoonvader rijdt een beetje eng). Maar ze zeggen dan zelf ook vaak dat ze niet met de auto kunnen omdat ze geen stoeltje hebben!

10. Cupcake

Cupcake Bekend lid

27 aug 2009
    555
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn moeder is idem.
    Vind het niet nodig om mijn kostbare bezit los in de auto te zetten op de achterbank..
    Jaa maar wel met autogordel om hoor. Kan geen kwaad.

Oké zeg ik prima.. Dan ga je maar niet met mijn zoon weg. Notabene zet ik zelf die stoel erin en nog weigert ze..

En als ik dan 100 rijd waar ik 120 mag rijden gaat ze klagend dat ik te hard rij gevoelsmatig..

Nee mijn kind gaat niet mee zonder auto stoel.
    Zelfs mijn so luisteren beter naar naar mij dan mijn eigen moeder. Schande !!

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Nee hoor! Wel je eigen kinderen, maar "vreemde" kinderen mag je gewoon in de gordels vervoeren ipv een autostoel. In theorie zou ik mijn eigen kinderen in hun stoel moeten zetten en een oppaskind van 3 in de riem er naast in de gordel.
    Dat doe ik dus niet, heb een stoel extra als ik ze eens mee moet nemen in de auto.

Ik zou het ook simpel houden: geen stoel, geen kids mee. Mijn schoonouders nemen altijd netjes onze stoelen mee. En mijn ouders nemen de kinderen nooit mee, dus daar heb ik ook geen last mee.

12. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

12 okt 2005
    666
    0
    0
    Hier gaan mn meiden vast in een autostoel en ze gaan met niemand mee die dat niet heeft. Zou het nooit in mn hoofd halen om mn kind of andermans kind zonder stoel te vervoeren (ben gastouder).
    Je moet er toch niet aan denken dat er iets gebeurd :x zou het me nooit vergeven en zou altijd denken wat als ze wel in een stoeltje hadden gezeten...mensen die hun kinderen niet veilig in een stoel vervoeren heb ik sorry! geen respect voor..

En vervolgstoel mag pas vanaf 15 kg! niet eerder want anders blokkeren de gordels niet! die blokkeren pas vanaf 15 kg...

13. Only me

Only me Niet meer actief

Dito, geen stoeltje, dan gaat mijn dochter niet mee, dan loop ik wel!!
    Het boeit me echt totaal niet als mijn ouders of schoonouders zeggen dat ze vroeger niet anders deden. Vroeger was 25 jaar geleden, en nu is het 2011 en doen we dingen anders!

Bovendien, een volwassen mens kan al een gebroken neus of kaak oplopen van de airbag. Laat staan een kindergezichtje!!!

14. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.263
    113
    Centrum België
    Hier hebben de grootouders aan beide kanten een autostoeltje.

Maar m'n SO hebben enkel stoelen vooraan in de wagen, en m'n SM rijdt niet, dus moet het m'n SV zijn die m'n dochter zou gaan halen.
    Enkel een paar probleempjes: dochter huilt steeds als ze m'n SV ziet (owv zijn baard?), hij heeft het niet voor kleine kindjes, dus heeft haar op een enkele keer na in de zetel nog nooit op de arm gehad én hij heeft geen idee hoe hij zo'n zitje moet vastmaken. Hij verwacht dat een leidster mee naar buiten gaat om onze dochter vast te gespen. Denk niet dat die veel tijd hebben als alle kindjes naar huis gaan ;)
    En oh ja, de hele dag door nippen ze van hun glas wijn en ook al zijn ze niet dronken, vertrouw het voor geen haar...

Ze hadden ook al eens geopperd om de kleine op de schoot te nemen, want het is niet zo ver rijden. Was toen heel snel om te zeggen dat ik dat absoluut niet wilde. Maar vrees dat ze zich daar niet al te veel van aantrekken...

Verder heeft de buurvrouw ook al aangeboden om onze dochter te gaan halen, moesten we niet op tijd op het KDV raken, maar dan eerst: kinderstoeltje kopen!

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Klopt helemaal ik heb er een enorme discussie over gehad op de peuterspeelzaal.
    Ze wilden met de kinderen naar de kinderboerderij en daar moest je dus toestemming voor geven.
    Ik heb die toestemming niet gegeven omdat ze dus de kinderen los in de auto gingen vervoeren (dus zonder stoeltjes), ik werd erop gewezen dat dit wettelijk gezien mocht (zo lang het maar niet in je eigen auto is want dan ben je wel weer strafbaar) en dat het dus ook kon. Er was zelfs een moeder die echtgenoot was/is politieagent en die had dus ook gezegt dat het gewoon mocht.

Prima leuk dat de wet onze kinderen zo goed beschermt :x;)

Heb toen ook gezegd dat me in dit geval niet kon schelen wat de wet zegt en dat ik degene ben die het best kan inschatten wat veilig is voor mijn kind en dat ik dus weiger mijn kind door wie dan ook te laten vervoeren zonder kinderstoel.

Resultaat was dus dat ik Mr K toen op de fiets naar het park heb gebracht terwijl de rest met de auto ging.

16. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Pluk Wat belachelijk zeg van de peuterspeelzaal.
    Goed dat je hem op de fiets hebt gebracht.
    Als mijn zoon wat met zijn kleuterklas gaat ondernemen, gaan ze allemaal met hun stoelverhoger mee. Zoals het hoort.

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hier op de kleuterschool (waar hij nu heen gaat) ook dan vragen ze gewoon of je je kind met stoelverhoger af wel leveren.

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wat een respectloze, kortzichtige en onverantwoordelijke ouders (en zus) heb jij TS! :$ Vind het echt sneu voor jullie, maar er zou voor mij maar één oplossing zijn. Een ander oppasadres zoeken en de kinderen nooit meer zonder (jullie) toezicht naar je ouders laten gaan. Blijkbaar vertrouw je zelf je ouders ook niet in dit opzicht en je vergeeft het jezelf echt nooit (!!!!!) meer als je tegen beter weten in je kinderen naar je ouders stuurt en ze krijgen een ernstig ongeluk. :( Zit je kind straks voor de rest van z'n leven in een rolstoel of nog erger.....

19. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Zonder stoeltje gaat mijn kind echt niet mee.
    Ze kunnen zoveel zeggen dat het vroeger niet hoefde, nou als er 20 jaar geleden gordels hadden gezeten op de achterbank, was mijn toenmalige speelvriendje niet overleden na een ongeluk.

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    alleen als dat incidenteel en over geringe afstand is.

Deel Deze Pagina