Ouders gebruiken geen autostoeltjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Grappig, hier hetzelfde verhaal maar dan bij het kdv, dus nog kleinere kids. En alle 8 de kindjes mochten zonder problemen van hun ouders mee in de auto zonder kinderstoel :$

Mijn zoon bleef bij het kdv omdat hij sowieso nog niet makkelijk kan lopen, maar ook als ze geen kinderstoel hadden willen gebruiken, had hij van mij niet mee gemogen. Dan ben ik maar een zeurpiet hoor.

Ts. wat betreft je ouders. Ik zou ze toch met klem aangeven dat je persé wil dat er bij jou kinderen een autostoel gebruikt wordt. Soms zijn ze hardleers die ouders ;). Ik ken het hoor.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Hmm, zou voor mij ook heel duidelijk zijn. Geen autostoeltjes, dan geen kinderen.

Hier op het kdv worden de ouders bij uitstapjes gevraagd om autostoeltjes mee te geven.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    @Pluk, dat zou ik ook niet willen hoor!
    Hier gaan ze ook met de psz jaarlijks naar de boerderij en naar het bos, dat soort uitstapjes, maar dan moet iedereen voor eigen vervoer zorgen en moet er sowieso 1 ouder/verzorger per kind bij zijn.

4. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik heb mijn moeder er uitgebreid over gesproken en zij is nu heel begripvol. Ze weet ook dondersgoed dat het onverantwoord is en geeft aan dat het vaak gemakzucht is en dat ze niet weet hoe de autostoel er in moet. Ze gebruikt dan de stoelverhoger. Maar ik heb aangegeven dat een stoelverhoger zonder ruggesteun voor die kleintjes gewoon niet veilig genoeg is.
    Zij is nu dus van plan om de autostoel in de auto te zetten.
    Hopelijk praat ze er ook over met mijn vader, want hij is nog moeilijker wat dat betreft... Ik ga het zeker nog wel navragen!

Ze hebben onze kinderen trouwens maar een paar keer onveilig vervoerd. Maar doen het bij die van mijn zus veel vaker. Onze kinderen hebben ze bijna nooit in de auto. Maar ik wil gewoon dat ze snappen dat het onveilig is en altijd zorgen voor een goede autostoel!

Nou hopelijk heeft dit gesprek geholpen!!

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn

Als je niet het zelfde wilt mee maken als ik met mijn oudste dan zou ik dat ABSOLUUT NIET doen!
    Ik kon nml mijn zoon van 4 gaan opzoeken in het ziekenhuis met schedel fractuur, hersenkneuzing en hersenbloeding na een kettingbotsing van 11 auto's waar hij met zn biologische vader en broertje van 2 in had gezeten.
    Hij heeft er buiten een litteken van 5 tot 10 cm op zn voorhoofd net in zn haargrens geen blijvende schade van gehouden. Maar dit had HEEL anders kunnen aflopen!
    Volgens de winkel waar wij dat verhoging geval kochten was dit een passende autostoel voor deze leeftijd.....

Geen passend autostoeltje = geen kinderen mee. KLAAR!

Deel Deze Pagina