Na al een paar keer duidelijk geweest te zijn, begint het gewoon weer opnieuw...

Discussie in 'De lounge' gestart door mve81, 4 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mve81

mve81 Lid

25 jan 2012
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga het toch maar even van me afschrijven.

Sinds vorigjaar heb ik ander werk. Heb het er heel erg naar mijn zin, en dat terwijl het een erg zwaar mannencultuurtje is. Ik kan echt onwijs goed met mijn collega's overweg.

De eerste maanden was er niet aan de hand, totdat me opviel dat een collega me wel heel erg aan zat aan te gapen. Omdat ik de spil van het bedrijf ben, heb ik dus ook van diverse personen hun mobiele nummer in geval van nood e.d. Zo ook van de persoon waar het om draait.

Het begon eerst allemaal vrij onschuldig via whatsapp. Gewoon een beetje praten, dat hij het zo leuk vond dat er een leuke vlotte en jonge meid was komen werken binnen het bedrijf. Ving het op als een compliment, want ja, ik ben een "leuke" vlotte en "jonge" meid. Ik ben zeker jong ten opzichte van hem, want hij is 61, heeft een vrouw, kinderen en kleinkinderen.

De berichten werden steeds pikanter. Voorbeeld: Ik zou met jou wel eens willen worstellen, en dan samen onder de douche! of: Als ik jou zie, gieren de hormonen door mijn broek. En dan is dit nog vrij "onschuldig".

Uiteindelijk heb ik moet bij elkaar verzameld, en hem gezegd dat het te ver gaat. Hij vond het ook, en zou ermee stoppen. Hij wiste zijn berichten, en dat moest ik volgens hem ook maar doen (niet gedaan natuurlijk).

Nu is het een week of 3/4 goed gegaan. Waaronder hij 2,5 week vakantie had. Gister was hij er voor het eerst weer. Zijn vrouw kwam al eerder binnen lopen omdat hij thuis wat was vergeten. Toen hij binnen kwam, ging hij in de kantine zitten en kreeg ik weer een appie van hem (de eerste weer sinds 4 weken tijd): "wat zie je er fantastisch uit. Het is dat ze (zijn vrouw) erbij was, maar anders had ik je besprongen en 2 harde punten aan je borsten gezogen, kusje en een likje waar jij wilt xx"

Echt, ik walgde van dit bericht. Heb het er met een vriend over gehad die werkzaam is bij de politie. Ik ga het nog een week of 2 aankijken of er nog meer van dit soort berichten komen. Uiteraard bewaar ik alles. Als het dan nog steeds zo is, dan ga ik denk ik naar de directie.

Ben alleen zo bang voor wat er daarna zal gaan komen. Ik heb het (ondanks dit gebeuren) nog steeds erg naar mijn zin, ben niet bang voor die man of wat dan ook. Ik ben een pittige meid die haar eigen boontjes goed kan doppen, maar wat zal de directie gannen/gaan ondernemen?

2. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Blokkeren via de WhatsApp?

3. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Oops twee keer dezelfde post, telefoon was sneller dan dat ik was :)

4. Shopaholicnl

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Maar als je hem ermee confronteer? Dus: als je hiermee doorgaat stap ik naar de directie voor ongewenste intimiteiten? Wat een walgelijk mannetje als ik het zo hoor. En nooit enige aanleiding voor gegeven? In de zin van onschuldig geflirt wat die verkeer opgepakt heeft?

5. Celien22

Celien22 Actief lid

14 jan 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Zo, die durft! Ik krijg er maar een raar gevoel bij.

Ik zou hem eerst melden dat je niet gediend bent van zijn appjes em dat je genoodzaakt bent om maatregelen te ondernemen als hij hier niet meer stopt. Gaat ie dan nog door ; tsja, dan was ik snel bij de directie. Ik hoop overigens dat de directie hier iets mee gaat doen...aangezien zijn leefdtijd lijkt hij me er al een hele poos te werken. En dat kan in zijn voordeel zijn.

Laat in ieder geval niet met je sollen!

6. mve81

mve81 Lid

25 jan 2012
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, nouja, al was het een brad pitt figuur, dan had ik misschien nog wel een oogje toe kunnen knijpen als flirt en een rol beschuit mee kunnen eten, maar nee, die man had mijn vader kunnen wezen, en ik dus zijn dochter.

7. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ik zou hem nog 1 keer heel erg goed duidelijk maken dat je niet gediend bent van zulke berichten of überhaupt van niet werk-gerelateerde berichten en dat wanneer hij je nog één keer lastig valt of berichten stuurt je naar je leidinggevende stapt.

Wat een vieze vent! Bah!

8. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Niet zeggen... Stoppen of anders doe ik..

Gewoon doen, naar de directie stappen!!! . Dit is niet normaal..

In mijn ogen ook gevaarlijk ..
    Een man die denkt dat hij dit zomaar kan doen zonder gevolgen.. En zelfs nog naar een waarschuwing..

Ik zou morgen meteen naar de directie gaan.. En als die niets doen ( wat ik niet denk) meteen naar de politie...

9. Drieka

Drieka Niet meer actief

Jij moet je helemaal niet druk maken. Jij hebt niks gedaan en dit zijn ongewenste intimiteiten!
    Die man mag zich druk gaan maken, is gewoon een vieze oude kerel!

Ik zou hem niet eens waarschuwen want je hebt al eens aangegeven dit niet prettig te vinden en je hebt al die berichtjes bewaard wat ik erg verstandig vindt!

Ik zou ook geen weken afwachten hoor! Bij het eerstvolgende berichtje direct naar de directie stappen!

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou echt niet meer afwachten! Gatver, wat hij hier ook mee probeert te bereiken, (ofwel geilt ie echt op je, ofwel is ie je aan het uitproberen), in beide gevallen moet dit soort gedrag altijd snel gestopt worden.
    Ik zou dus morgen naar de directie stappen en aangeven wat er gebeurt. Lijkt mij dat iemand die hiermee doorgaat, zijn baan op het spel zet.
    Mogelijk hem trouwens ook even laten weten dat je, naast dat je naar de directie stapt, zijn vrouw ook in seint als hij hier niet mee ophoudt...?

11. Bah, wat een engerd!
    Ik zou direct naar de directie stappen... Dit kan zo echt niet!!

12. mve81

mve81 Lid

25 jan 2012
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal nooit met me laten sollen. Ik vind het eigenlijk al vrij coulant van mezelf dat ik hem een poging heb gegeven om hiermee te stoppen omdat ik het zelf te ver vind gaan. Iemand anders had misschien meteen door gelopen richting directie.

Het is zo dat het bedrijf afgelopen jaar is overgenomen door een ander bedrijf. Alles werd nieuw en er veranderde een hoop. Hij heeft denk ik wel een vast contract, gezien ik weet dat hij er al een hele lange tijd werkt.

13. mve81

mve81 Lid

25 jan 2012
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet zeker dat het dat eerste is. De berichten die ik net als voorbeeld heb gegeven, is niet het ergste wat hij ooit naar me heeft gestuurd.

14. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Nou ik vind die berichten al te ranzig voor woorden.

Ik zou echt naar de directie stappen.

15. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Dit dus.

16. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ik vraag me dan weer af, wat jullie zoal bespraken in eerdere whatsapp gesprekken, aangezien hij in het begin niet zo vrij was deze dingen naar je te sturen...

Heb het vaker gehoord nl, wat eerst begon als vleiend, ging dan later over in dit soort berichten...

Mss ook verstandig om ook niet te appen met collega's en het puur zakelijk te houden...

17. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Je hebt hem aangegeven dat hij moet stoppen en duur is hem en paar weken gelukt terwijl hij ook op vakantie was. Dus heeft hij er niks van geleerd. Ik zou nu een gesprek met mijn leidinggevende aanvragen.

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Waarom afwachten?!
    Wees duidelijk en eerlijk. Stuur hem bijvoorbeeld dit:
    'Ik vind je berichtjes te ver gaan. Ik vind het vervelend, en voel mij er zeer ongemakkelijk onder. Ik wil dat je er per direct mee stopt, doe je dit niet dan zal ik met de berichtjes naar de directie stappen'

Doet hij het dan nog een keer, dan naar de directie. Ben je er in 1 klap vanaf.

19. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Ik zou serieus bang zijn dat hij me een keer onder bedwang vasthoud en weet ik veel wat met me doet, dit soort mensen zijn echt gek en deinzen nergens voor terug. Ook al ben je een sterke meid die haar eigen boontjes kan doppen, je weet nooit wat dit soort lui doen, daartegen is niemand opgewassen zoals bijv chloroform (vergezocht, maar je zal niet de eerste zijn waarbij dit gebeurd).

Hij is duidelijk geobsedeerd/opgewonden van je en wil meer. Na je waarschuwing stopt hij niet, hij wil duidelijk iets van je, alarmbellen gaan dan bij mij rinkelen..

20. Shopaholicnl

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Zou hem eerst een waarschuwing geven met; als je niet stopt stap ik naar de directie. Gezien zijn leeftijd en het aantal jaren wat hij er vermoedelijk al werkt kan die zich er anders misschien nog onderuit lullen met gevolg dat jij de zwarte piet bent. Zou alle berichtjes als bewijs bewaren. Maar snap 1 ding niet, hij had tegen je gezegd dat hij alle berichtjes delete en dat jij dat ook moest doen. Heb je ooit 1 soortgelijk bericht naar hem gestuurd? Al was het voor de lol? Want in dat geval wordt het een stuk lastiger als hij deze nog bewaard heeft. Maar zou hem zeker nog 1 duidelijke waarschuwing geven (officieel moet je 3x zeggen dat je iets niet wil hebben, na 3x is het ongewenste intimiteiten). En anders zou ik heel kinderachtig dreigen het zijn vrouw te vertellen... Misschien nog effectiever ;)

Deel Deze Pagina