Ouders geven kind te vroeg vast voedsel

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Agter, 26 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja nu wel weer .....paar jaar geleden nog niet. Wi weet wat ze over een paar jaar weer hiervan vinden.
    Ik bedoel....wanneer hebben ze dan wel gelijk gehad uiteindelijk....ze zijn altijd overtuigd van zichzelf....nu weer net zo als een paar jaar geleden.

2. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

3. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Nou ii was blij toen de ka bij drie maanden zei dat we vast voedsel mochten geven. Mja had dan ook een flesweigeraar! Er moet toch íets in he...

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het is bekend dat je voedselallergieën kan triggeren als je eerder dan 4 maanden begint met bijvoeden. Daarnaast zijn de darmpjes er over het algemeen helemaal niet klaar voor, natuurlijk verschilt elk kind, maar die ondergrens van 4 maanden is er niet voor niets.

Het onderzoek gaat over cijfers, waarin geconcludeerd wordt dat mensen die kv geven, blijkbaar eerder gaan bijvoeden. Daar hoef je geen ondertoon in te lezen, dat is blijkbaar zo omdat als je bv geeft, er echt op gehamerd wordt dat je vooral beter tot 6 maanden wacht. Blijkbaar werpen die adviezen wel hun vruchten af.

Het CB hier zegt bijvoorbeeld dat 6 maanden exclusief kunstvoeding eigenlijk niet nodig is. Dat je eerder zou mogen beginnen met bijvoeden omdat kinderen die kv krijgen met 6 maanden echt wel de behoefte hebben aan aanvullende voedingsstoffen.

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

@ Lov idd maar daarom denk ik dat het gewoon beter is om je eigen gevoel te volgen.

Denk jij dat je kindje met 4 mnd wel toe is aan voeding geven. Zo niet dan wachten.

Als de wetenschappers elkaar al tegenspreken kunnen ze blijkbaar niet met de volle 100% zeggen wat nou goed of fout is.

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik gaf FV maar ook daar werd op gehamerd door het CB om te wachten met 6 mnd.

De kinderarts zei echter je kan gerust met 4 mnd al beginnen.

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Idd ook waar....

En vooral doen wat je zelf het beste lijkt....en bij mij met eczeem al helemaal ;)

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja daarom bedoel jij bent uiteindelijk de moeder van je kind jij kent je kind.
    Een ander niet.;)

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

De kinderarts zei ook heel droog: 'oh is het nu weer 4 maanden? Een paar jaar geleden was het absoluut 6 maanden en een paar jaar daarvoor absoluut 4 maanden.'

Adviezen verschillen inderdaad, maar het hangt van zoveel dingen af, het kindje, welke melkvoeding hij/zij krijgt, of er allergieën zijn...

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ja, dat is de redenatie hier ook. Dat 6 maanden exclusief kv eigenlijk niet hoeft.

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Daarom Nescio ..... Niet zo afgaan op al die adviezen constant...dan liever het zekere voor het onzekere en wachten.

Ik vindt het eerder aannemelijk dat je geen allergieën krijgt door langer te wachten dan vroeger beginnen en je dan een allergie zou tegenhouden....

12. adi

adi Niet meer actief

Had je dan wel verwacht dat een kwart van kinderen die in principe onbeperkt bv kunnen drinken ook vóór 4 maanden vaste voeding krijgen?

13. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Nee, idd. Dat had ik ook niet verwacht.
    Voor vier maanden vast voedsel...het zou nog niet eens in mij opgekomen zijn. Dat is nog echt een zuigeling.

14. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wel raar dat het procentuele aantal kinderen met een voedselallergie juist is toegenomen t.o.v. vroeger toen er nog met 2 maanden werd begonnen met bijvoeding...

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Kwamen ze er vroeger wel altijd achter wat de kinderen/mensen hadden?

16. Nescio

Nescio Niet meer actief

Precies. Met KMA werd vroeger zelfs weinig gedaan, en door sommige ouderwetse artsen wordt reflux zelfs gezien als een modeziekte. Wij weten toch wel beter (gelukkig)?

Er zijn gewoon geen gegevens over het aantal stijgingen van allergieen omdat ze dat vroeger vaak niet eens opmerkten.

Behalve dat er volwassenen zijn met een voedselallergie die misschien wel voorkomen had kunnen worden.

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Idd hetzelfde verhaal als....
    Mijn moeder rookte ook gewoon toen ze zwanger was van mij en er is niks aan de hand...

Gelukkig weten we tegenwoordig dat het gewoon ontzettend slecht is.
    Doe dan wat met die info ipv je erachter te verstoppen.;)

18. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ja, of "mijn opa is 100 geworden en die rookte 2 pakjes op een dag."
    Hilarisch vind ik die altijd:D

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hahaha ja echt:D

20. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou, zolang geleden is dat nog niet hoor... Zo'n 30 jaar geleden werd er nog bijvoeding gegeven met 2-3 maanden. Sindsdien zijn allergieën verdubbeld en het gaat nog steeds in een razend tempo ieder jaar omhoog.

Ik pleit echt niet voor bijvoeding vanaf 2 maanden. Ik pleit voor het vertrouwen in het moederinstinct. En er zit zoveel verschil tussen kindjes...

Deel Deze Pagina