Ouders geven kind te vroeg vast voedsel

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Agter, 26 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    @adi dat die speekselklieren ontwikkeld zijn is duidelijk haha.
    Ze krijgt ook bv op verzoek.
    Hoe heb je dat met je 3ling gedaan? Pf lijkt me erg moeilijk 3 kleintjes tegenlijk! Wel knap!

2. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Als een kindje van, zeg, 3 maanden niet genoeg heeft aan 1 liter forte met jbpm, dan vraag ik me af wat voor een maagje zo'n kind ontwikkeld heeft. Verhoogt dat de kans op obesitas later niet enorm?

3. adi

adi Niet meer actief

Agter, het is niet zozeer de hoeveelheid melk (dus maaginhoud). Een flinke baby van 3 maanden drinkt meestal ook meer als 1 liter melk per dag aan de borst.

Het gaat om de vertering, sommige kinderen verteren hun eten sneller als andere.

4. knap

knap Niet meer actief

Nou 40 pagina.s gaat het er wel over.

Ja wel verschillende bij verhalen en dingen maar het gaat er wel over in dit topic.

Laat ik het zo zeggen mijn mening. De meeste zijn van mening dat na 4 maanden het beste is. En voor de 4 maanden een uitzondering moet zijn. Zo komt het op mij over.

En hier zelfs mensen waaronder ik die verschillende adviezen als kind al mee kregen. Mijn cb boekje heb ik niet meer.

Maar het komt er eigenlijk ook op neer er is geen passend antwoord.

Zo veel mensen zo veel baby.s zo veel oplossingen zo veel verschillende opvoedingen.

5. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Heb tot nu toe alleen gelezen,maar vind dit een mooie vraag.
    Het zal natuurlijk (zoals met alles) per kind verschillen.
    Bij ons zoontje zijn met 4 maanden begonnen met bijvoeden.
    Hij had ook niet meer genoeg aan 1 liter melk (ja zelfs forte) en jbpm.
    En ook nu heeft hij een stevige eet lust (heeft zijn vader ook hihi)
    Maar hij zit steeds al vanaf zijn geboorte onder de gemiddelde midden lijn qua gewicht.
    Hij gaat echt zijn vader achterna,lang slank maar zeer goede eetlust :)

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar 'eten uit de mond kijken'.. die hoor ik zo vaak. Ik heb dat werkelijk nog nooit meegemaakt, hoe gaat dat dan en hoe weet je dat het echt om het eten gaat en niet om de beweging die je maakt ofzo?

7. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Heb ik jou als naam genoemd? Ben jij altijd aan het verkondigen dat bv het beste is? Nee dat doe je niet. Het zijn wel altijd dezelfde die er over drammen. Daar heb ik het over. Dat heb bij jou wel 2 keer lukt en dat je er niet over dramt om een verwoedde poging te doen om je mening over bv door te drukken, daar heb ik alle respect voor en dat bewonder ik. Lezen heet zo iets!

8. sweetchocolate

Ja achteraf kan ik mij voor de kop slaan. En weet je. Ik was tijdens zwangerschap heel duidelijk. Ik laat mij niet afwimpelen, schakel een lactatiekundige in etc. Maar door die pest kraamtranen, en blijkbaar geen goede kraamhulp (alweer :( ) en een vriend die kennelijk niet goed erachter stond achter mijn beslissingen tijdens de bevalling is het spaak gelopen. Au, je hebt me geraakt met je wijsheid. En dat bedoel ik niet in kwaad opzicht, maar ik weet dat je ergens toch wel gelijk hebt. Je hebt mij met de neus op de feiten gedrukt ;)

9. sweetchocolate

Idd back to topic:

Ik DENK dat als er geen max zat aan die liter kv per dag, dat er dan minder snel bijvoeding gegeven wordt. Maar nogmaals dat denk ik. Andere kant denk ik dat ook weer niet. Ouders vinden het leuk, vooral bij de eerste, leuk om bijvoeding te geven.

Laatst kregen wij de folder van nutricia binnen. Handjes sabbelen? Uw kind IS TOE AAN bijvoeding. Nou dochter was 3 maanden toen ze begon met handjes sabbelen, maar was er echt niet aan toe hoor. Pas met 5 maanden kon ik zeggen ja, ze is aan bijvoeding toe.

Maar ja dan het volgende, wanneer zijn ze echt aan bijvoeding toe??

10. sweetchocolate

Bevalling moet zijn zwangerschap ;)

11. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    En ik word zo moe van mama's die berichten als deze plaatsen.. ;)

12. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ik hoor wel eens: 'ja, dat is zo leuk'.. Dus omdat moeders en oma's het leuk vinden geven ze hun kind al voedsel dat ze niet mogen. Omdat er nog genoeg moeders zijn die zich nergens in verdiepen. Er altijd moeders zullen zijn die het toch (denken) beter (te) weten..

Ik ken echt moeders die geen 1 woord gelezen hebben over zwangerschap, geboorte, kinderen en vervolgens veel van het CB afdoen als complete onzin..

Nu moet ik eerlijk zeggen dat mijn ervaringen niet heel representatief zijn. Het milieu waar ik uit kom bestaat nou eenmaal vooral uit mensen die nou eenmaal zo zijn.. Ik zal maar geen gebruik maken van bepaalde termen, voor het geval ik bepaalde mensen beledig.. Oooow en laat aub niemand zich aangesproken voelen, dit is namelijk puur gebaseerd op mijn eigen ervaring!

13. sweetchocolate

Hier op het forum las ik toen zoon richting de bijvoeding ging dat de oma appelmoes (uit pot) aan een baby van een leeftijd die ik niet meer weet, maar nog geen bijvoeding mocht, laat staan beetje uit pot appelmoes (vol suiker). Maar dat is een discussie appart.

14. sweetchocolate

Dat mag ;) hoop echter wel dat mijn punt inmiddels duidelijk is. Veranderen zal men hier op dit forum nooit. Het is en blijft kv vs bv jammer genoeg.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat ik zo apart vind is dat in andere landen dat maximum aan kunstvoeding veel minder strikt genomen wordt, net zoals het minimum. Ik denk dat het belangrijkste nadeel van structureel te veel melk drinken niet zozeer nierschade is, maar meer dat kinderen gewoon te dik worden en vooral geen maat leren houden met eten.
    Bij heel veel erg hongerige kinderen die ik tegenkom vraag ik me ook wel af in hoeverre de signalen van een kind wel echt goed geïnterpreteerd worden. Hoe vaak is honger echt honger? Vaak wordt er niet gekeken naar andere manieren om 'hongergedrag' aan te pakken, zoals veel vaker een kleinere fles met een kleinere speen, meer pauzes tijdens de fles, meer lichaamscontact. Van langere periodes tussen voedingen dipt bij sommige babies de bloedsuiker meer dan bij anderen waardoor ze veel meer drinken dan strict nodig. Met 6 flessen zouden ze bij zijn met 120/4, terwijl ze met 4 flessen van 210/7 nog honger lijken te houden.

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je gaat maar door hè!:x
    Jij bent de enige die doordramt en zijn mening doordrukt, in wat een vreselijke bewoordingen praat jij zeg!

17. zogelukkig

Misschien is dat praatgroepje toch niet zo'n slecht idee; oef wat ben jij jaloers, gefrustreerd en haatdragend zeg!:$
    Nou, ik als bv-moeder heb jou niet gebeten hoor, dus gedraag je ook niet zo!

18. zogelukkig

Jammergenoeg?? Dat doe je toch echt zelf!

En je punt duidelijk, sorry, maar wat is je punt? Je kon geen bv geven en hebt daardoor een aversie tegen 'perfecte bv-moeders' ontwikkeld?

19. sweetchocolate

Sorry zo gelukkig je leest duidelijk mijn posts niet. Ik ga dus niet in jouw onruststokende gedrag. Ik verlaag mij niet tot jouw niveau.

20. zogelukkig

Pff, hoor wie het zegt, jij begon met je agressieve toon, beledigingen etc.
    Oh, dit is niet de reactie waarop je hoopte? Houd je brutale mond dan!

Jij hebt mij nu lijnrecht tegenover je! Ik heb een bloedhekel aan moeders die graag zelf bv hadden willen geven en die daar op de een of andere zieke manier andere bv-moeders ervan beschuldigen dat het niet gelukt is. Huh? Sorry hoor, maar dan ben je echt heel ziek bezig!:x

Waar haal jij het recht vandaan om mij -als ex-voedster en bv-fan- zo aan te vallen??

Deel Deze Pagina