zogelukkig, neem aan dat je het ´hij heeft niet meer genoeg aan zijn flessen´ ook wat ruimer neemt? Mijn zoontje bijv. zat al een ruimere tijd aan de liter en ging eroverheen. Had al hongerlapjes voeding, rijstebloem en daarvoor jpbm (ookal was dat om te zorgen dat het drinken trager ging). Kleine speen, kleine beetjes. ALLES had ik al geprobeerd. Heb zelfs maandenlang elke fles genoteerd. Wat was ik blij dat ik één fles kon vervangen door een fruithapje. Eindelijk was hij tevreden, eindelijk normale liters. En ja, ik ben makkelijk als het om voeding gaat. Hij eet gewoon mee met de pot vanaf 11 maanden en krijgt best wel eens een croissantje of kaasstengel hoor, kinderkoekjes, chipjes op visite. Nee dat maakt me allemaal niet uit en nogsteeds geen bolletje pretvet of allergie kindje hier. Zoveel mensen, zoveel manieren, zoveel meningen. Ik weet dat ik een gezond kereltje (op zijn verkoudheid na dan) om handen heb die met alle liefde ons huis afbreekt als hij de kans krijgt .
Wij zijn er ook makkelijk mee hoor, heb er nooit moeilijk om gedaan. OP verjaardagen mogen ze ook gerust wel een chippie. Nu wel, maar niet toen ze nog klein waren (<1)...maar vanaf het moment dat ze konden (>3) lopen en zelf wat chippies van tafel konden pakken (bv op verjaardag). Gelukkig kiezen ze uit zichzelf liever voor komkommer of een blokje kaas. Qua drinken zijn ze nog makkelijker: Water. Iedereen is anders...maar ik ben blij dat wij allebei vrij makkelijk hier in zijn. Misschien ook wel omdat onze kinderen geen allergien of wat dan ook hebben.
Ja inderdaad. Maar als je kind een allergie heb heb je het natuurlijk ook wel over een andere situatie. Hier is hij ook gekker op komkommer hoor. Kaas niet, maar een stukje worst gaat er ook altijd wel in. Chipjes is hij gelukkig snel op uitgekeken. Na een klein bakje eet hij het niet meer, maar voert hij het aan de aanwezige huisdieren.
Hahaha, heel herkenbaar! Onze hondjes staan er ook meteen bij! Al moet ik wel zeggen dat de jongste steeds om "meer" vraagt. Misschien ook een fase omdat ze dat woordje nu kan zeggen, maar dat levert wel eens frustraties op bij haar. Ze is meer een lekkerbekje dan de oudste, die geeft er echt totaal niks om! Als zij een keer haar koekje op eet, dan ben ik al lang blij!
Eigenlijk ideaal toch? Ik heb een alleseter. Olijven, tomaten, tomatensap. De raarste dingen werkt hij gewoon met gemak naar binnen. Zelfs mijn zwarte decaf koffie vind hij heerlijk. Alleen zijn aardappels laat hij staan, tenzij ze geprakt zijn dan. Maar je hoort mij niet klagen hoor heerlijk zo'n makkelijke eter.
Haha! Zo snel klaar dan met koken? Heb zo hekel aan dat opruimen altijd, zit net pas.. Maar die kleine komt altijd rond spits voor laatste fles en naar bed.. Oepss... Off topic
Oh, ik zit ook net pas. En even toen zoon onder de douche stond. Dan doet manlief snel de afwas, zoon was snel klaar, dus ik heb net afgedroogd toen man zoon ging voorlezen. Thee staat te trekken.
Oudste is een levende vuilnisbak eet bijna alles. Komkommer moet hij niks van weten. Kind lust groene en zwarte olijven, spruiten, witlof en rode kool. Ik gruwelde er vroeger van.
ooohh hier nog eentje hoor maar vind dat ook niet gek, als je al wandelt langs tafels en stoelen met 6 maanden heb je ook gewoon meer nodig dan een baby die ligt, ik vind dat logisch, vanaf 4 maanden kon ie al staan (uit zichzelf aan de spijlen van de box) ze vonden hem vaak te "dik" (hij was ook groot) en nu is ie zelfs aan de lichte kant
Ja hier ook hoor. Nu stond hij niet met 4 maanden, maar hij is altijd wel flink bewegelijk geweest. Het is dat hij leerde kruipen op handen en knietjes met 10 maanden, wat sneller ging. Anders had hij leren lopen op die leeftijd. Achteraf gezien had hij in mijn buik altijd de hik. Waarschijnlijk lag hij toen al van mijn vruchtwater te schrokkken .
Hier werd ook altijd over de jongste gezegd: Goh, ze is wel een kleine bolle he! Mag je wel mee oppassen. Dan kon/kan ik woest worden, want ze was ook 4310 gram bij de geboorte en bijna niks afgevallen na de geboorte. Tja, dus voor een meisje had ze al een flinke voorsprong. En ja, ze was ook dik bij de geboorte, maar dat wil niet zeggen dat ze dan maar op dieet moet :x
haha ja dan zou ze JUIST aan de wortels moeten LOL (grapje) Hier was onze zoon 4160 gram met 38 weken zwangerschap (ze hebben hierom ingeleid) meteen glucose problemen (waarschijnlijk had ik suiker maar is niet goed vastgesteld) dus op de eerste dag dronk is al 2 keer zoveel en op de tweede dag 3 keer zoveel als andere babies (werd door ziekenhuis gegeven trouwens, dat bepaalde ik niet zelf hihi) Hun zeiden ook, je moet niet babies willen vergelijken, de ene heeft echt meer nodig dan de ander, dat is met volwassen ook zo, een tenger vrouwtje van 1.55 heeft nu eenmaal minder nodig dan een iets vollere vrouw van 1.80 die bv ook nog veel sport.
Mijn zoon zat qua ontwikkeling gewoon net als ieder ander kind, alleen hij was 'wat' groter. Geboren met 3450 gram en 51cm, na 3 maanden kon ik kleding maatje 74 gaan kopen voor hem. Met zijn bijna 3 jaar zit hij inmiddels in maatje 104/110 terwijl zijn zus (5) net in naar 110/116 gaat. Mijn boef heeft schijnbaar heel veel energie in zijn groei gestopt haha
hier wil ik ook wachten tot 6 maanden ( bij de andere 2 ook gedaan) maar van het cb mocht ik al gaan geven, ik gaf aan dat ik wacht tot 6 maand, ja maar voor allergien hoef je het niet te laten hoor.
Hier vanmorgen bij cb geweest. Zoon is met 66 cm en 6800 gram groot en op gewicht voor zijn nog-geen-4-maanden.. (zijn wij ook, beide 1.90+) Kreeg dus advies om bijvoeden te starten volgende week. Want, hij is groot dus heeft waarschijnlijk honger (neehee!!) En hij keek ook vast het eten uit mijn mond en van mijn lepel? Heb even de discussie aangezwengeld daar.. ze adviseren het gewoon, bijvoeden met 4 maanden! Ik kreeg ook een folder in mijn handen geduwd Ik heb gezegd dat ik er niets meer over wil horen tot 6 maanden, tenzij ik er zelf over begin. Maar, ZO snap ik wel dat het bijvoeden steeds eerder begint! Als het je eerste is en je niet beter weet/geen standpunt hebt ben je toch echt geneigd de proffs te volgen..