hier heeft het CB wel degelijk geadviseerd om met 3,5 maand te beginnen met fruithap. honger bij een kindje valt echt wel te herkennen en je kan die kindjes niet maar vol blijven gooien met melk. op een gegeven moment zitten ze aan het maximale en mogen ze gewoon niet meer.
+1 Hier ook begonnen met rijstebloem... Ik wacht even af hoe hij daar op reageert en anders ook fruithapje... En geloof me... ik wou perse wachten tot 6mnd ivm Rapley... Maar ja hij krijgt 1L melk en krijst nog alles bij elkaar van de honger... Moet ik dan 2L geven? Of zou Rijstenbloem of evt tzt fruit slimmer zijn... Tja geen idee... maar de stress die het kind krijgt van de honger en de vele uren huilen... Ik denk dat dat slechter voor kind is dan ietsie vroeger fruitje... Maar wie ben ik... Een balende moeder die volledig Rapley wou doen met 5.5-6mnd... Maar helaas... baby gaat voor...
Bizar. Het topic begint met bijvoeding voor 4 maanden, verzandt in een discussie over de 4- of 6-maanden grens, en voila opeens is er weer een bv vs kv bitch fight.
Helaas zijn er ook kindjes die gewoon aan hun max met de melk zitten en dan moet je dus kiezen tussen of standaard dagelijks over een liter melk te gaan (wat je nieren niet zo fijn vinden) of voor de 4 maanden beginnen met bijvoeden. Allergieën, hier een jongentje die met 3.5 maand is begonnen met vaste voedsel en een meisje die met 6 maanden is begonnen met vast voedsel. En raad eens wat, allebei eczeem (zelfde vorm). Hier allergieën tegen verzorginsmiddelen en maakte ook niet uit op welke leeftijd ze er mee in aanraking komen ze kunnen er gewoon niet tegen. Ik denk (gewoon zonder onderzoeken maar gewoon wat ik denk) dat een allergie al in je genen zit verpakt. Of je er nu met 3 maanden mee in aanraking komt of pas op je 30ste. Je bent ergens allergisch voor of je bent het niet. Het enige verschil is dat je het op je 30ste beter zult herkennen omdat je nog niet in de "opstart fase" zit van je leven.
Nee dat snap ik.. Zo denk ik zelf ook niet. Maar veel moeders denken wel zo... Alleen hun manier is goed genoeg... Ik ben beiden keren na 3 weken gestopt omdat na een week de spruw nog niet weg was en ik kapot ging van de pijn! Nou je moest sommige opmerkingen horen! Dan geef ik Liever flesvoeding dan met tegenzin voeden wat een kindje ook merkt...
Dat snap ik ook niet. Hier een hongerig flesvoedingskind gehad en toch pas netjes met 5,5 maand begonnen met het eerste fruithapje. dus alle fvmama over 1 kam scheren of in een gemiddelde betrekken voor één of ander onderzoek heeft totaal geen zin. maar dat geldt net zo goed voor bvmama's of welke testgroep in welk onderzoek dan ook. zodra er teveel vergeleken wordt met elkaar krijg je dit soort discussies. Mama's, volg jullie moedergevoel, het enige waar je echt op kunt vertrouwen!
Hier ga ik bv geven (of tenminste proberen, maar we gaan er even vanuit dat het lukt) tot 6 maanden, en niets anders. Daarna beginnen met vast voedsel etc. Zie steeds vaker kindjes van een maandje of 4 die op een "volwassen" koekje sabbelen of een croissantje..
? Zeker niet goed gekeken maar dat heb ik zelf persoonlijk niet vaak gezien? Met deze leeftijd al een koekje of croissantje.!
Nog nooit gezien.... maar dat betekend natuurlijk niet dat het niet gebeurd ik geloof zeker wel dat dit gebeurd. maaruh het is bijna zover ik hoop dat de bv lekker op gang komt bij je. ik zou just i case wel wat fv is huis halen....
hahaha, dat geloof ik ook echt niet hoor... levensgevaarlijk en dat krijgen ze echt niet voor elkaar...
Toch echt een koekje hoor, was een lange vinger. En buiten op straat een vrouw die vrolijk een croissantje aan haar kleintje gaf. Ik zeg natuurlijk niet dat dit VAAK gebeurd, en ook zeker niet "omdat ze geen bv geeft" of wat dan ook. Maar zie het wel vaker gebeuren
Dat zeg ik niet. Je kan een mogelijke allergie (in de puberteit) voorkomen door tot 4 maanden te wachten! En ja, als een kindje al aan de max zit en blijft huilen moet je natuurlijk stappen ondernemen. Een kind met honger is de bedoeling niet.
Die lange vinger was met 4 maanden. Had de moeder nog een mooie foto op FB gezet "kijk mijn ventje eens lekker smullen" Croissant weet ik niet precies, maar kindje leek in ieder geval erg jong.
Dat is toch wel het andere uiterste. Behalve dat langevingers veel suikers bevatten is een hard koekje gewoon niet geschikt voor een kindje van 4 maanden.
Een lange vinger woord zacht meteen als je het in de mond doet( deed ik niet op deze leeftijd hoor) ben geen rapley moeder dus hier gewoon alles vloei baar en langzaam aan meer structuur( voeding) Lijkt me gewoon erg gevaarlijk ook baby,s die met 6 maanden een wortel krijgen zonder dat het klein gemaakt is maar ja. Dat is weer een andere discussie.
Ik heb zolang mogelijk met bijvoeden gewacht, het is helemaal niet goed voor de darmpjes om kinderen op enorm vroege leeftijd al van alles te geven.