Ouders geven kind te vroeg vast voedsel

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Agter, 26 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Dat denk ik ook wel eens 'wat zouden jullie doen als je baby huilt en huilt en nog eens huilt en je duidelijk ziet dat het komt doordat ze honger heeft??' Gewoon lekker laten janken? Dat vind ik veel erger dan dat je al een beetje bijvoeding geeft met 3,5 maand ofzo.

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik verzin dit niet zelf. En een potje is iets anders dan die paar hapjes die ze de eerste tijden eten. Meer honger hebben is gewoon geen argument voor de 4 maanden met bijvoeding te beginnen, want die paar hapjes vullen echt niet.

3. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL

Sorry, maar het begint nu wel een beetje vervelend te worden... jij wil echt persé gelijk hebben, terwijl je niet eens zelf ooit zo'n kindje hebt gezien. Ik heb er zelf 1 gehad (gelukkig is ze er nog haha) en het was een groot verschil. Toen ze eenmaal bijvoeding kreeg was ze echt een heel tevreden kindje. Dat kan toch? En mijn kindje at bijna meteen hele potjes weg ja.. omdat ze er al een paar weken aan toe was. Dus we hebben het niet over een paar hapjes. Overigens heb ik het verteld op het cb en ze gaven me groot gelijk.

4. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    +1!

5. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Ik vraag me echt af wanneer sommige mensen nou eens stoppen met die hang naar goedkeuring van welke instantie/onderzoek dan ook en beginnen met kijken naar hun eigen kind. Ieder kind is anders. De 1 heeft een grote honger waardoor er al wat vroeger begonnen kan/moet worden met bijvoeding, terwijl een ander kind (zoals die van mij) niet zo'n grote eter is en pas wat later kan worden begonnen met bijvoeding. Daarnaast betekend vroeger/later beginnen daarmee niet dat je kleine gevrijwaard is van het ontwikkelen van een allergie. Dat kan op elke leeftijd beginnen en stoppen. De 1 groeit er overheen terwijl een ander al van jongs af aan niet tegen bepaalde dingen kan.
    Maargoed, de meesten zullen die hang naar goedkeuring jammergenoeg toch blijven houden.

6. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Je moet het idd kunnen en willen zien. Als je stug aan boekje vol blijft houden mis je soms signalen van je kind...die ontwikkeling lijkt mij beter om te volgen dan een boekje.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Bij beide jongens tot 6 maanden gewacht, allebei KV.
    Maar ik ben niet meegenomen in dat onderzoek, had vast in het percentage gescheeld ;)

Lekker belangrijk wanneer iemand zijn of haar kind eten geeft. Zolang ze het maar niet in mijn kind zijn mond duwt.

8. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    kv...

9. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    thanx! :)
    Dan wordt er over het algemeen ook wel wat eerder gestart met bijvoeding.

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou volgens mij wil je zelf ook graag gelijk krijgen hoor...;)

Dit is zo'n eindeloze discussie die altijd hetzelfde gaat.....zo vermoeiend.

11. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

+1..

12. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    het is toch niet best.
    elke keer als het om voeding gaat beginnen de bv moeders de kv moeders naar beneden te halen.

ik vind het alleen al beter om kv te geven doordat je precies weet wat ze binnen krijgen.

vriendinnetje van mij heeft bv gegeven. nou dat meisje raasde altijd de hele wereld bij elkaar en groeide heel slecht.
    ding is nu een mager scharmenkel waar zie niet eens leggingkjes voor kan kopen omdat die om haar beentjes lubberen.

en het cb maar zeggen gewoon doorgaan met je bv gewoon doorgaan ze heeft vast een allergie waardoor ze zo huilt en het zijn gewoon krampjes.

jaja puntje bij paaltje had ze gewoon geen goede bv en zat er niks in dronk het meisje alleen maar water.

dus hoera voor bv hartstikke goed. beetje jammer dat je alleen niet weet wat ze binnen krijgen en hoeveel.

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Snap niet zo goed wat je nu wilt zeggen?
    Bv is niet goed?

14. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Haha nee handig is het zeker niet, nogal geknoei er komt maar weinig fruithap waar het wezen moet ;).

15. Tines mam van 2

11 feb 2013
    973
    0
    0
    een ieder moet doen waar hij of zij zich prettig bij voelt.
    ben je voor bv prima lekker doen.
    ben je voor kv prima lekker doen.

ik ben van mening dat bv niet beter is als kv

en die croissant die ik hier ergens voorbij zag komen.....
    een kindje van onder de 4 maanden kan daar nog niks mee dus lijkt mij heel sterk dat het 4 maanden is geweest dat het klein lijkt wil nog niet zeggen dat ze nog klein zijn
    mijn neefje ziet eruit als een kindje van net 1 zit in maatje 80 maar word over 1 maand 2

dus een ieder moet gewoon doen waar hij of zij zich goed bij voelt.
    ik ben vanaf 3,5 maand gaan bijvoeden.
    omdat ik mijn kind ken. en ik wist dat mn kindje honger had.
    en ik hoef geen goedkeuring van andere moeders dat ik het goed heb gedaan want dat heb ik.

16. Tines mam van 2

11 feb 2013
    973
    0
    0
    ik zeg niet dat bv niet goed is.
    maar degene die bv geven zeggen juist dat kv niet goed is.
    ik probeer uit te leggen dat bv ook niet perfect is

17. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Even voorop gesteld dat ik een 'kv' moeder ben maar dit vind ik wel erg zwart wit gesteld. Bv is echt wel heel goed hoor, beter als kv. Maar soms gaat het niet goed en dat kan gebeuren helaas. Wel vreemd trouwens dat je als moeder zijnde niet aan de bel trekt als je ziet dat je kind niet goed groeit en zo mager is?

18. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    De discussie gaat helemaal niet over kv versus bv.

Het gaat over ouders die voor de vier maanden starten met bijvoeding. En onderzoek toont aan dat je daarmee bepaalde risico's opzoekt.
    Vier maanden is de absolute ondergrens.

19. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    ja, omdat ik het met eigen ogen heb gezien bij MIJN eigen kind. Beetje irritant als een buitenstaander het dan beter denkt te weten, terwijl ze er geen ervaring mee heeft gehad.

Kijk, als ze nu had gezegd dat haar kind hetzelfde was, en ze toen een andere oplossing had gevonden ipv bijvoeding, dan had ik dat zeker van haar aangenomen.

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Niks en niemand is perfect we doen allemaal ons best.
    Ik ga nu geen discussie voeren of bv wel of niet beter is...

Maar jouw'n verhaal suggereerde dat het aan de bv lag ..... Een kindje wat niet goed bijkomt moet een oplossing voor gevonden worden...
    En dat Het meisje nu schijnbaar dun is heeft toch zeker daar niks mee te maken...dat geloof je toch zelf niet?
    Mijn oudste is ook een dun scharminkel en duwt zich heel wat naarbinnen....het is gewoon haar bouw.

Deel Deze Pagina