Ja maar andersom wil jij toch ook niks aannemen? Jij bent door jouw'n ervaring zo overtuigd van jezelf dat je andere ervaringen ook niet wilt aannemen...,dus je doet precies hetzelfde dan.
Waar haal jij uit dat ik andermans ervaring niet aan wil nemen? Ik hoor alleen maar over onderzoekjes... ik heb geen concrete verhalen gehoord, over dat het slecht zou zijn. Mijn jongste heeft ook pas bijvoeding gekregen vanaf 6 maanden. Die was er eerder niet aan toe, dus ik heb beide kanten meegemaakt hoor.
Ik reageer aanvallend, omdat ik aangevallen wordt. Schijnbaar is het belachelijk dat mijn oudste zo jong al bijvoeding kreeg en zou het helemaal niet nodig zijn geweest.
Ik ken jou en je kindje helemaal niet, dus kan ik niets over jullie specifieke situatie zeggen. Ik weet alleen dat ik nog geen recent onderzoek tegen gekomen ben waarin staat dat het verstandig is om voor de vier maanden vaste voeding te geven. Ieder onderzoek raadt het juist af. Dat jij dit afdoet als 'onderzoekjes' en 'je moet gewoon je eigen gevoel volgen', mag je helemaal zelf weten. Gelukkig leven we in een vrij land. Mij verbaast het wel dat je zo makkelijk over alle onderzoeken en informatie heen stapt.
Ben toch heel blij dat ook mijn huisarts dit anders zag en mij adviseerde om vast voedsel erbij te gaan geven. Maar schijnbaar is het heel moeilijk voorstellen dat er kinderen bestaan die zich op dit gebied wat sneller ontwikkelen en dus eerder aan dingen toe zijn.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Die zijn er altijd en dat is prima, maar daar kun je een onderzoek niet op baseren.
Om eerlijk te zijn vind ik borstvoeding eigenlijk slechter dan kunstvoeding. Dus tsja, ik wil het beste voor mijn kindje en het beste is nutrilon. Wat bijv. onder de 4 maanden betreft. Mijn zoontje kreeg ook zijn eerste ´´likje´´ met 3.5 maand. Ooo man wat werd ik hier door de slijk gehaald. Hij kreeg toen trouwens al rijstebloem, forte voeding en zat toen alweer aan zijn tax. Wat was ik blij dat hij 4 maanden was zeg, vanaf toen was het ook plotseling een stukken tevredener kindje en nogsteeds een heerlijk makkelijkere eter zonder voedselallergie. Alleen eczeem, niet zo gek want dat hebben mijn vriend en ik beide gehad toen we zijn leeftijd hadden en ik licht asmatisch ben, zijn ´´allergie´´ is dus waarschijnlijk net als bij mij, luchtweggericht. Hooikoorts enzo.
Mijn kind, mijn instinct en he daar was ineens dat tevreden kindje! Heerlijk dat moeder instinct. Of nee die oh zo "magische" 4/6 maanden grens daar had ik op moeten wachten.. Jeetje ik zeg mijn gevoel te hebben gevolgd krijg je een sneer van iemand die mij niet kent en mijn kind niet kent heel knap!
daarom ben ik ook zo blij dat ik een huisarts heb getroffen die niet alleen naar de onderzoeken kijkt maar ook naar het kind zelf.
grote kans want (athopisch) eczeem, astma en hooikoorts worden door hetzelfde gennetje (of foutje op het gennetje) veroorzaakt. Hier dus ook 2 ouders met hooikoorts en 2 kindjes met eczeem.
Klopt idd. Dat heeft de HA en het CB ook gezegd. Dat ik er zeker rekening mee moest houden dat hij ook dit soort klachten zou kunnen krijgen, maar even afkloppen. Van hyperreactiviteit op de longen nog geen spoor gelukkig, maar dat kan later nog komen.
Nou, dat valt ook wel weer mee hoor. Als er gezegd mag worden dat bv beter is, dan mag ik toch zeker mijn mening ook wel delen dat ik kv beter vind. Simple as that.
Mag ik heel flouw zijn dan had je beter bv kunnen gaan geen dan had je je kindje een hoop antistoffen mee kunnen geven en had hij weerstand op kunnen bouwen tegen jullie allergieën!!
Ik wil helemaal niet per se gelijk krijgen, jij echter wel. Je reageert zo enorm heetgebakerd en snel op je teentjes getrapt. Ik heb nergens gezegd dat jij het niet goed gedaan hebt, ik heb het alleen maar gehad over het risico als je voor 4 maanden met bijvoeding begint. En die risico's verzin ik echt niet zelf, dat is bewezen. Er wordt over het algemeen niet voor niets geadviseerd pas met 4 maanden met bijvoeding te beginnen. Jij leest daar alleen maar directe aanvallen in, zo vermoeiend. Als jouw dochter tevreden was met haar hapjes, is dat inderdaad helemaal prima. Ik heb nooit iets gezegd over jouw directe situatie, dus ik begrijp werkelijk waar niet waarom je zo aanvallend moet doen? Je komt erg onzeker over zo, alsof je eigenlijk niet zeker bent van je bijvoeding met 3,5 maand en als er dan iemand zegt dat er bewezen risico's aan verbonden zijn, zit je direct op de kast en begin je te schermen dat het cb jou groot gelijk heeft gegeven. Eerlijk gezegd interesseert het mij niet wie jou gelijk heeft gegeven, want ik val jou niet aan. Bovendien was jij juist diegene die zei dat je dochter wel meer melk mocht, maar dat ze dat niet wilde. Dus ze had geen honger, ze was gewoon toe aan iets anders dan melk. En dat zegt dan toch ook dat een paar hapjes fruit of groente echt niet zo goed vullen als melk? Wat eigenlijk mijn hele punt was?
Nee hoor, want als ik nu heel flauw doe dan zeg ik dat de allergieën waar ik het overheb veroorzaakt worden door een afwijkend gen en niet door het gebrek aan antistoffen. Too bad.