Vaak weekenden alleen met kids en beetje inspiratieloos. Wat doen jullie zoal?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door vruchtje24, 13 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Benieuwd dus hoe jullie de weekenden doorbrengen en komt het voor dat je ook weleens een hele dag je thuis /binnen vermaakt met kids of ga je altijd wel even eruit?

Onze kids zijn bijna 4 en 7. Vooral jongste houdt me veel bezig wilt graag samen boekjes lezen of spelen. De oudste speelt weer juist liever alleen terwijl zij samen met hem wilt spelen. Soms dus ook best vermoeiend :)

Hoor graag jullie ervaringen! Dankjewel alvast!

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik ben ook vaak alleen thuis met de kids (van 5 en 7). Maar wij gaan er eigenlijk altijd lekker op uit. We kunnen alle drie niet tegen thuiszitten ;).
    Sowieso op zaterdag voetbal en vaak nog boodschappen. Meestal ook wel een visite in het weekend. En dan altijd nog wel iets leuks; Efteling (abbo), binnenspeeltuin, bos, kinderboerderij, stukje fietsen en een ijsje eten, etc. Dus onze weekenden zitten altijd lekker volgepland. Verder heb ik het geluk dat de kids elkaars beste vriendjes zijn en dus alles samen willen doen.

3. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Wij kunnen ons prima vermaken, met of zonder man erbij. Of we de hele dag binnen blijven is afhankelijk van het weer. In principe is het idee om toch wel een keer per dag naar buiten te gaan maar als het echt stort regent komt het de dag erna wel weer. Mijn zonen zijn 5 en 4,5 maand. Als we naar buiten gaan dan gaan we naar het speeltuintje of het park. Naar het bos, de kinderboerderij of de geitenboerderij. Of een stukje fietsen door de polder (jongste zoon in de draagdoek, ik wandel dan met de hond en oudste gaat op zijn fiets lekker racen door de polder). Als we binnen zijn doen we van alles en nog wat. Eigen tijd (dus zelf spelen en mama bijvoorbeeld even een kop koffie), samen de hele huiskamer vol bouwen met lego. Samen schoonmaken/opruimen (zoon vindt niks leuker dan met de swiffer door het huis gaan). Samen iets lekkers bakken of koken. Gezelschapsspelletjes. Samen kleuren. Strijkkralen figuren maken. Soms samen een filmpje kijken. Sowieso doen we samen het thee/fruit moment, samen lunchen en s'middags weer thee/fruit/snack. Zoon vindt het ook leuk om de was aan te geven als ik deze ophang en dan hele verhalen te tetteren :p Wij komen de dag meestal wel door :)

4. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Van de week zelf pizza gemaakt met de kids hier. Was een groot succes! Had allemaal mini pizza's gemaakt, zodat ze er veel monden maken, het was echt gezellig. En ze aten een stuk beter, nu ze het zelf hadden gemaakt haha.

5. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik ben ook maar 1 weekend per maand helemaal compleet. Mijn man werkt vrijwel ieder weekend.

Wat wij zoal doen, poeh dat verschilt echt heel erg. Ligt ook aan het weer. Als het heel slecht weer is dan verbouw ik de woonkamer tot groot tenten kamp en gaan we ( bijvoorbeeld ) picknicken in de woonkamer, we kijken filmpjes, bouwen lego dorpen, knutselen we, maken we cupcakes of andere lekkere dingen etc. Ligt er ook maar net aan waar de kids zin in hebben.

Met droog weer gaan we vaak naar buiten. Wandelen langs het strand ( we wonen aan de kust ) wandelen in het ( voor ons ;) ) bos, spelen in de speeltuinen, fietsen, naar de kinderboerderij, Freek Vonk spelen buiten ( dont ask ;) )

Wij zijn dus echt van die type mensen die graag bezig zijn, lekker genieten van de dag. We zijn niet van die mensen die de hele dag in de Pyama kunnen hangen ofzo.

De kids zijn trouwens 5 en 8 jaar.

6. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag gaan we naar alvin en the chipmunks, soms gaan we zwemmen, buiten spelen op visite bij mn zus, maar er zijj ook weekenden dat we thuis blijven ( meestal 1 dagje niet het hele weekend)

7. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Nu zijn wij het weekend compleet, maar wijhebben eigenlijk elk weekend we iets leuks te doen. We hebben een abonnement op plaswijckpark en een Rotterdampas, daar kun allemaal leuke di gen mee doen, voor een klein bedrag of gratis, alle musea bezoeken, maar ook Blijdorp of Madurodam een keer.
    Misschien hebben jullie ook zoiets waar je woont, heb je altijd iets leuks te doen en inspriratie.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben vaak op zondag alleen thuis, bij goed weer gaan we een rondje fietsen en/of naar een speeltuintje. Sinds kort een nieuwe hobby, geocachen. Gisteren was ik alleen met de kinderen en het Is vakantie, zijn 3 uur op pad geweest :). Vandaag gaan we met z'n allen naar het bos om te geocachen.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Heb je een museum jaarkaart? Er zijn zoveel leuke musea voor kinderen te ontdekken. Die kosten heb je er binnen een paar bezoekjes uit (met grotere musea binnen 2 bezoekjes).
    Ik ben geen binnenzitter en ik trek er graag op uit. Eerst hadden we ook een abonnement op de dierentuin, daar ging ik ook nog wel eens heen met de kinderen of naar de kinderboerderij, Ikea (kinderen in Smaland ;)), goedkoop ontbijten daar of bij La Place of Hema. Een klein, overzichtelijk zwembad kan ook als ze een beetje luisteren.

10. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Pinterest is mijn grote vriend. Daarop vind ik altijd wel leuke knutselideeen voor binnen als het slecht weer is. Verder gaan we altijd naar buiten om te wandelen of te fietsen. We hebben een hond, dus moeten ook wel.

Elke weekend doen we ook een uitje. Dat kan variëren van bos, kinderboerderij, speeltuin, blote voeten pad tot dierentuin, kindertheater of bios. Ik hou wekelijks verschillende uit-agenda's bij en kijk wat er georganiseerd wordt. De boswachterij organiseert hier ook altijd leuke dingen voor kinderen, zoals hutten bouwen, speurtochten, insectenroute, kaboutertocht etc.

11. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Dat is ook hier een nieuwe hobby met dank aan een topic hier. Mijn kinderen vinden het echt ontzettend leuk!

12. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Rugzak vullen met wat eten en drinken en een flink stuk in de natuur gaan wandelen.

13. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Hier zitten ze op Arabische les het weekeind van 9 tot 15 uur erna komen ze naar huis lekker spelen eten filmpje kijken

Daar spel en ze ook buiten ze vinden het leuk

En zo zijn de vakanties ook speciaal dan plan ik leuke dingen en ook af en toe een dagje rust gisteren hadden ze een halve dag en zijn we naar monkey town gegaan

De kids zijn 8.7.5 jaar en jongste 10 maanden

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Wij zijn in het weekend best vaak gewoon thuis. Niet omdat ik het zo fijn vind, maar omdat met name de oudste aangeeft daar behoefte aan te hebben. En de jongste vindt vrijwel alles goed. ;)

Wel doen we op zaterdag, in wisselende samenstelling, boodschappen. De oudste heeft in de meeste weekenden wel een wedstrijd en gaat binnenkort weer dansen op zondagochtend. En daarnaast regelmatig verjaardagen en afspraken ed. We zijn dus ook wel regelmatig op stap. En af en toe natuurlijk ook dingen als de dierentuin of een pretpark of naar het bos oid (is hier alleen helaas best een stukje met de auto). En ze spelen ook regelmatig met de buurjongen, buiten, bij ons of bij hem.

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.784
    18.940
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als ik ze echt ga 'bezighouden' komt het vaak op het volgende neer:

- Voorlezen / verhalen vertellen
    - Spelletje (kwartet / wie-is-het)
    - Naar de kinderboerderij
    - Wandelen / fietsen naar speeltuintjes in de buurt of wat verder weg.
    - Sinds kort: geo-cache :) Ik houd niet van 'doelloos' wandelen of fietsen.
    - Koekjes bakken
    - Kleien
    - Even naar de stad en dan mijn boodschapjes combineren met leuke dingen voor hun, bijvoorbeeld de speelplaats in de stad, met de roltrap op en neer ;) of in zo'n wiebelautootje. En dan cheapskate zonder muntje erin, haha.

Maar ze moeten ook wel alleen of samen spelen hoor (zonder mij in ieder geval). Bij ons vindt juist de oudste dat lastig. Hij gaat zich ook echt ouderwets zitten vervelen, tegen me aan hangen, zeuren... Tja, hij moet het maar leren.

Wat ik zelf trouwens het lekkerste vindt: vriendje uitnodigen. Ik heb het met een kind extra véél minder druk. Ik heb nu toevallig het zoontje van een collega van me bij ons thuis. Dat zijn niet eens echte vriendjes, ze kunnen behoorlijk botsen. Zowel letterlijk als figuurlijk, haha. Maar ze zijn nu echt heel leuk samen aan het bouwen en spelen. Zalig! Ik kan gewoon ongestoord even met de laptop werken en ZP-en.

16. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Ik laat voor onze dochter dan meestal een vriendinnetje komen of onze dochter gaat ergens anders spelen.
    Helaas is het leeftijdsverschil te groot op dit moment om beide kinderen tot hun recht te brengen...

17. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.872
    5.148
    113
    Home
    mijn kindjes zijn iets kleiner maar wat wij vaak doen:

wandelen en dan of naar het winkelcentrum of even naar het park geitjes en eendjes brood geven

koekjes of cake bakken en dan zelf versieren etc

binnenspeeltuin

knutselen

naar opa en oma of andere familie/vrienden

met mooi weer lekker stuk fietsen of speeltuin

lekker op de bank hangen met de tablet en wat lekkers :)

18. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Leuk om te lezen en bedankt voor de reacties.

Als het straks weer mooier weer wordt scheelt het ook al. Lekker de tuin in en buitenspelen (favoriet bij kids)

19. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Ik breng mijn weekenden heel veel thuis door omdat mijn zoontje een regelrechte huismus is die niet vaak wat wilt doen. :D
    Ja hij wil met een vriendje spelen op de Playstation of buiten spelen maar we hoeven niks geks uit de kast te trekken om maar weg te gaan want hoeft van hem niet zo.

Maar om toch wel in ieder geval 1 dag in het weekend iets te doen neem ik hem mee bowlen of naar een binnenspeeltuin of hij gaat met zijn vader zwemmen. Maar als we niks gepland hebben is het ook prima! Lekker lui thuis.

20. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Lammetjes tijd begint weer, hier in de buurt zijn dan veel activiteiten op boerderijen. Flesjes geven, helpen bij de dieren etc.

Deel Deze Pagina