De spoorwegpolitie heeft drie medewerkers van de NS verhoord nadat ze op zondagavond 7 augustus een gewonde vrouw naast het spoor bij Amsterdam hadden achtergelaten. Een woordvoerder van het Korps landelijke politiediensten (KLPD) bevestigde donderdag een bericht hierover in Sp!ts. De machinist waarschuwde de hulpdiensten toen ze de vrouw zagen liggen, maar is toen tegen de voorschriften in doorgereden en heeft niet op de ambulance gewacht. De vrouw is later overleden. Ze had een poging tot zelfmoord gedaan. NS´ers laten gewonde vrouw liggen – Hart van Nederland ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Als ik die familie was zou ik de NS (ers) aanklagen. Ook al wilde die vrouw zelf dood, je bent verplicht om iemand in levensgevaar altijd te helpen. Of in ieder geval te wachten op de hulpdiensten.
Treinen rijden toch al niet op tijd, dus ze hadden best even die vrouw kunnen helpen. Wat een mensen lopen er rond he? Scoor de NS geen punten mee zo.
ja ik vind het echt te erg voor woorden.. als ik die machinist was.. en ik was al een uur te laat.. dan nog zou ik gestopt hebben.. kom op zeg ! we hebben het wel over een mensen leven.. (ookal wilde die vrouw dan zelf niet meer)
ze wou dood idd en wie weet waren ze wel in shock, ik kan me voorstellen als je zoiets ziet dan je dan niet denk "ik moet weer werken" maar eerder "ik kan dit niet aanzien".
TE schandalig!! En het is niet 100% zeker dt t zelfmoord was.. Wat als t nou niet zo was?! En ookde zin de medewerkers worden miet veroordeeld want hun hulp had niet uitgemaakt voor het leven... Dus omdat iemand doodgaat maakt het allemaal maar geen ruk uit??! Walgelijke mensen
'ze wou toch dood'...met andere woorden..lekker belangrijk?? Is dit serieus bedoeld? Die gedachtengang is nou precíes hetgeen wat maakt dat het tegenwoordig er allemaal zo asociaal aan toe gaat. Mocht het al een zelfmoordpoging zijn geweest, dan vind ik het nog geen reden om te doen alsof het allemaal niets voorstelt. Het zal je vriendin/vrouw, moeder of dochter maar zijn geweest die daar heeft gelegen zeg! Laten we hopen dat het nooit gebeurd, maar we zouden zélf maar zo'n bericht krijgen over een dierbare, laten we bv zeggen een zoon of een dochter..en dan met die opmerking erbij. Respectloos, werkelijk!
Wat een opmerking sorry hoor met ze wou toch dood? sorry maar uhm is het dan een mensenleven waard? is het dan normaal als mensen door rijden met treinen/bussen auto's ach ze wou dood dus niet belangrijk.. @topic verschrikkelijk associaal..
is idd aso om maar door te rijden als het je echt niks kan schelen maar kan ook door de schrik komen toch? ik denk dat ik niet weet wat ik met mezelf moet als ik zoiets zie hoor. niet dat ik zou doorrijden (denk ik nu) maar ik zou wel moeite hebben met nadenken en automatisch het juiste doen.
NS medewerkers zijn erop getraind om het juiste te doen, in zo'n geval. Niet dat het niet verschrikkelijk moeilijk is. In wezen zijn de mensen ndie op zo'n maniet zelfmoord plegen (als dat het geval was) zelf verschrikkelijk asociaal, wat dat betreft. Maar dat is een andere discussie. Ik snap niet wat die mannen bezield heeft om door te rijden. Dat hoort echt niet!