Ouders helpen

Discussie in 'De lounge' gestart door Momfulness, 20 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Zoals ik eerder aangaf snap ik je probleem in de zin van het altijd helpen, maar idd om je kelder om te bouwen tot een leefruimte om de fiscus op te lichten, zou mij ook een stapje te ver gaan...

2. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Meid, dikke knuffel en succes vandaag! Wel benoemen, hoe moeilijk ook, maar anders blijf jij er mee zitten! Laat je niet manipuleren, wat ze van jullie vragen (naja verwachten) is te veel!

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Wat een lastige situatie!
    Ik zou toch echt aangeven dat je man rond de bevaling en erna de eerste thuis gewoon thuis nodig is.
    Dat hij best wil helpen...maar pas als jullie als gezin in een lekker ritme zitten!

Verder vind ik het een beetje vreemd dat ze jullie huis als postadres willen....kunnen jullie daar geen problemen mee krijgen met de belastingdienst?

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik zou ze uitnodigen en hun plannen rondom t klussen met z'n
    4-en bespreken.
    En wat betreft dat postadres: als julllie daar problemen mee kunnen krijgen zou ik t niet doen. Het is leuk dat zij plannen hebben om permanent in een bungalow te gaan wonen, maar dan moeten ze daar zelf een oplossing voor hebben. En je kelder inrichten als woonruimte; zou ik echt niet doen....je gaat toch niet een deel van je huis opofferen?

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    sowieso ga je meer gemeentelijke belastingen betalen. Ik zou echt even uitzoeken van te voren wat je dit gaat kosten ...

6. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Nou mijn moeder was er net en ik heb het maar gewoon meteen gezegd. Omdat ik straks twee kids heb en we allebei werken, waarbij mijn man ook nog eens vaak van huis is, dat het ons erg koud op ons dak kwam.

Ook dat mijn man niet zomaar overal voor vrij kan nemen. De kelder gaan we niet inrichten als woonruimte, daar ben ik wel duidelijk over geweest.

@Strijkkraal,wat jij zegt over de gemeentelijke belasting, dat klopt inderdaad. Dat bedrag willen mijn ouders maandelijks terugstorten op onze rekening.

Mijn moeder reageerde een beetje geirriteerd maar begreep later mijn zorgen wel. Ik heb ook gezegd dat ik hoop dat ze niet teveel van ons verwachten en dat we echt wel helpen maar niet altijd kunnen.

Ze begreep het wel denk ik. Mijn (stief)vader is een ander verhaal, maar dat vind ik dan weer niet erg.

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Goed dat je het gezegd hebt! Lucht vast op.

8. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Pinguin, het lucht wel op, maar toch hoop ik dat ik dr niet gekwetst heb. Ik ben gewoon totaal niet goed in dit soort dingen en doe het liefst gewoon alles voor ze, maar dit ging me gwn te ver.

Deel Deze Pagina