Onweersbuien met veel regen op komst

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Donja, 21 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donja

Donja Actief lid

23 jun 2009
    217
    0
    0
    adm medewerkster
    In een huis
    RIJSWIJK - Het Europees stormbureau Estofex heeft voor de Benelux en Duitsland tot morgenochtend alarmfase 2 afgekondigd. Het weerbureau verwacht regen, hagel, onweer en zware windstoten in enkele buiencomplexen die vanuit Frankrijk via de Benelux naar Duitsland trekken.

Het KNMI heeft de waarschuwingscode rond het middaguur bijgesteld van geel naar een schaal hoger: oranje. Die verhoogde alermfase geldt voor heel zuidoostelijk-Nederland. Naar verwachting zal het noordwesten er het minst slecht vanaf komen. Voor dat gebied geldt nu code geel.
    Estofex waarschuwde enige weken geleden ook voor extreem weer. Dat leidde tot een heftig noodweer in Zuid-Nederland. Grote delen van Vught moesten het toen ontgelden en diverse steen kregen te kampen met wateroverlast. Het aantal bliksemontladingen was enorm.
    Nadat ons vanochtend een gebiedje met lichte regen en lokaal onweer vooral in het binnenland enige tijd parten speelde, is het momenteel overal praktisch droog. Wat vooral opvalt, is dat de temperaturen al een komeet omhoog schieten. In het zuidwesten is het lokaal 28 graden en daar komen de komende uren nog wel een paar graadjes bij. De temperaturen lopen uiteen van 23 tot 30 graden.
    In de loop van vanmiddag en vanavond wordt het slechte weer verwacht. Buienstoringen uit Frankrijk zouden dan tot onze regio moeten doordringen maar de verwachtingen zijn moeilijk te bepalen. Voorlopig wordt het zuidoosten aangemerkt als grootste risico-gebied voor zwaar weer.
    Bezoekers van Lowlands en andere buitenevenementen moeten de weerswaarschuwingen goed in de gaten houden. Dat geldt ook voor de vele voetbalwedstrijden en andere buitenevenementen van vanmiddag en vanavond.
    Morgen is het slechte weer voorbij en hebben we een zonoveroten dag met 20 tot 25 graden. De dagen erna komen er regen- en onweersbuien en zonnige perioden en is het met 22 tot 27 graden broeierig warm.

2. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Ik woon in het noorden en hier begint het nu net wat te onweren.

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier in Assen rommelt het nu en regent het een beetje.

4. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hier is het nog zonnig.. wel code oranje voor limburg en bloed en bloedheet

buienradar geeft 3 uur vooruit straks een buitje
    met 24 uur vooruit is het oosten van het land de pineut.. dat beeld is nl heel anders

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Het heeft hier net eventjes gehageld volgens mij. Kort maar heftig buitje. Het onweert trouwens wel behoorlijk. Gelukkig niet zo dichtbij.
    (Ik ben behoorlijk bang voor onweer namelijk.)

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Hier strak blauwe lucht en warm

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.552
    3.057
    113
    gouda is het (nog) droog. ben benieuwd hoelang nog

8. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

is hier verschrikkelijk benauwd ;) Maar code oranje ook niet hier woon in zuid holland. Kids zitten nog lekker in zwembadje buiten.

9. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Hier is friesland ook droog, maar erg bewolkt! Had net het badje klaar voor de kleine man, maar ben bang dat de zon niet meer komt! :(

10. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    het is nu al een tijdje bewolkt maar nog geen spatje regen of onweer gehad!
    het zal hier (zuidwestbrabant) wel weer meevallen (gelukkig)!

11. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

hier niks aan de hand alleen verschrikkkelijk benauwd!(midden)

12. Donja

Donja Actief lid

23 jun 2009
    217
    0
    0
    adm medewerkster
    In een huis
    Vanaf ongeveer 15.00 uur verder toenemende kans op enkele stevige regen- en onweersbuien. De zwaarste buien komen waarschijnlijk voor in Noord-Brabant, Limburg, Gelderland en Overijssel. Vooral in die provincies kunnen de buien gepaard gaan met hagel en zware windstoten van 75 tot 90, lokaal mogelijk mogelijk 100 km/uur. Bovendien is er een vrij grote kans op veel onweersontladingen. Vanavond trekken de buien naar Duitsland.

13. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    zie op buienradar nog niets aankomen.. en dat terwijl de weervrouw nog zo zei vooral die in de gaten te houden
    ga nog mar een wasje ophangen

14. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    laat nog ff wachten voor Noord-Brabant. Heb mn was net buiten hangen. weinig zin om een was met allemaal kinderkleertjes nog een keertje binnen op te moeten hangen

15. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    woon in het noorden van brabant.
    vanochtend wel onwer gehad en regen.
    nu veel zo en benauwd.
    buienradar zie ik niet veel schokkends aankomen.

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Het is warmte onweer, en zal dus ontstaan. Lucht is vanaf de lijn Zwolle -den Bosch ( aan het oosten dus ) erg onstabiel.
    Hier in het noord westen zullen we alles wel ontlopen, wat ik niet erg vind want we hebben genoeg regen en rotzooi gehad de laatste tijd :D
    Hier is het nu wel lekker, goede wind om te vliegeren.

17. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Hier begint het nu net te regenen. Hoor het al een tijdje in de verte rommelen... Ben benieuwd, op buienradar ziet het er niet zo spectaculair uit als ze voorspellen.

Hoop trouwens niet op echt noodweer. Mijn ouders zijn op vakantie, en ze hebben nogal eens problemen met de riolering als het zo'n noodweer is. Even in de gaten houden dus, en anders vanavond maar even een kijkje gaan nemen bij hun in huis.

18. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Hier breekt de zon net door! (omgeving Leiden) Ik ga lekker terrasje opzoeken

19. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier vanmorgen rond 9 uur al een korte maar best hevige onweersbui. Daarna veel zon gehad en nu bewolkt maar wel erg heet. Het zal er vast niet bij blijven voor vandaag.

20. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Hier (beverwijk) de hele dag al lekker weer!
    Zit lekker in de tuin, temperatuur is er wel alleen begint het wat te betrekken...

Deel Deze Pagina