Ouders laten kinderen achter een hete auto

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MamaNiess, 21 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sensea

Sensea Niet meer actief

je zit nooit alleen in de auto? in jullie geval dus al je man de kinderen heeft gebracht en naar zijn werk rijd.dat maak je mij dus niet wijs. een beetje plannen is niet zo moeilijk hoor.

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik heb toch ook nooit gezegd dat ik structureel tank met mijn kinderen erbij (heb ik nu het idee dat ik mij moet verantwoorden ;)), maar het komt idd weleens voor dat ik tank waar mijn kinderen bij zijn. In mijn specifieke geval zit de opvang zo ongeveer naast mijn werk dus zit ik eigenlijk de hele rit met de kinderen in de auto. Zou niet weten wanneer ik zonder mijn kids zou moeten gaan tanken.

Ik doe het vaak wel dat ik 's avonds na het eten ff gauw op en neer rij naar het tankstation zodat mijn man thuis kan blijven met de kids, maar die is ook lang niet altijd thuis, dus net wat ik zeg, er zijn gewoon situatie waarbij het niet anders kan. En dat maakt je echt geen slechte ouder hoor!

Als we zo gaan beginnen kan ik ook nog wel een paar voorbeelden verzinnen. Waarom zou je dan boodschappen gaan doen met je kinderen? Daar kan ook van alles gebeuren en ze hebben er ook niets aan.

3. Sensea

Sensea Niet meer actief

hihi, dit gaat ondertussen dus nergens meer over hé. het gaat over alleen laten bij een tankstation. laat jij je kinderen alleen bij de supermarkt dan speentje? ik niet namelijk.

4. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik ga denk ik maar niet meer met jou in discussie want wij verschillen namelijk nogal van mening hierover! Gaan we toch niet aan uitkomen!

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

dat klopt en dat zei ik dus al op pagina 1. deze discussie kom je niet uit.

daarom ben ik ook zo blij dat ze steeds meer gaan optreden hiertegen want het is verboden uit de lengte én uit de breedte.

6. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Ja op slot ermee!
    Het loopt weer op niets uit. Merk wel vaker op zp dat een discussie uitloopt op niets. Maargoed discussiëren is ook een vak en blijkbaar niet voor iedereen weggelegd.
    We kunnen mierenziften over tanken, boodschappen doen, op een terras gaan zitten, 10 seconden wegblijven of 3 uur.
    Maar waar het uiteindelijk om gaat is dat je de kinderen, waar jij zelf voor gekozen hebt, ongevraagd in een situatie brengt die slecht af KAN lopen.
    Te warm, te koud, de auto wordt gesloten met kind erin, auto laten staan kind eruit (Maddie.. Remember?? Jaaaah voordat iedereen begint dat dat in een hotel was, i know).

Amen.

7. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Nou dan maak ik jou de waarheid dus niet wijs ;)
    Want mijn man werkt zo ongeveer naast mijn ouders dus daarna nog ergens heen rijden om te gaan tanken is erg overdreven :)
    En nee, het gebeurt niet altijd dat ze erbij zijn als we gaan tanken, meestal niet zelfs
    Ik gaf het maar als voorbeeld
    Ik ben ook helemaal van mening dat je ze NIET in de auto moet achterlaten, of het nu warm of koud is of gewoon lekker. Er kan altijd iets gebeuren.
    MAAR.....soms is het gewoon handiger en sneller en als je ze dan toch kunt zien, zie ik er geen heel groot probleem in :)

8. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

tranen springen in mn ogen!! dit kan toch nie jongens jezus christus!! Deze ouders verdienen zeker geeeeen kinderen!! onbegrijpelijk!!!!!!!!!!!!!!!! mafkezen

9. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Als ouders ben je verantwoordelijk.
    Ongeacht of iets handiger of sneller is.
    Weet je wat handiger en sneller is? Geen kinderen.

Maar nu stop ik want ik word moe van
    sommige kortzichtigheden..

Ciao!

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    vader kwam bijna 2 uur na de melding pas aan bij de auto en wie weet hoelang ze er bij de melding al niet inzaten. heb je een afspraak regel dan een oppas of bel af. gaat hier niet om even een pakje sigareten halen. dit is gewoon zware verwaarlozing en poging tot doodslag. er is genoeg melding geweest de laatste jaren over kindjes die overlijde in een auto. dit is gewoon zware verwaarlozing.

deze zomer was er op mijn werk een solicitante. buiten in de snikhete auto liet ze een baby achter, peuter en een kindje van een jaar of 4/5. we wisten van niks en heeft zeker 30 minuutjes binnen gezeten tot er opeens een jongentje binnen kwam in het hotel dat hij moest plassen en veel dorst had. auto was dus wel open en stond op een groot pakkeerterein. ze is niet aangenomen trouwens. als ze geen oppas kan vinden voor een solicitatie hoe moet dat straks dan en zo onverantwoord omgaat met zulke kleine kinderen pfff

mijn kinderen blijven nooit alleen in de auto, never niet. ook niet als ik er even snel uit moet. vind het gewoon not done. in veel landen is het ook verboden om je kind achter te laten op een plek waar jij ze niet kan zien. bij thuis en ouder weg.

11. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Jeetje, arme kindjes.
    Ik dacht dat er inmiddels wel genoeg berichtgeving in de media is geweest over de gevolgen van je kind in een snikhete auto achterlaten. Voldoende waarschuwingen.

Godsamme...snappen mensen het nou nog niet dan? Zijn hun kindjes dan niet belangrijk voor ze?????

Ik maak me echt boos...

Gelukkig is het goed afgelopen.

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Als ik bijv even snel wat moet pinnen kan ik de kinderen heel goed zien in de auto hoor (afgezien van de 2 seconden dat ik even mijn pincode intoets en het bedrag).

Ik zou ook nooit weg gaan als de kids in de auto zitten als je ze niet kan zien.
    Dat is in mijn ogen al een hele stap verder.

@Blup, ik tank meestal ook zonder kinderen. Ik probeer dat tenminste zoveel mogelijk te doen. Of op momenten dat er 2 volwassenen bij zijn.

Maar een enkele keer moet ik wel tanken met kids in de auto. Dan rij ik naar een kleine benzinepomp waar ik weet dat het rustig is. En dan is dat meestal een pin-pomp. Dus dat je aan de pomp pint. Geen winkeltje/kassa waar je naar binnen moet.

Maar ik kan mij voorstellen dat als dat geen optie je best eens gaat tanken met je kids erbij. Ik vind het persoonlijk wel erg kort gedacht dat iedereen zomaar kan tanken zonder kids erbij.

13. Dana

Dana Niet meer actief

vraagje aan de mensen die hun kinderen in de auto laten bij het betalen na tanken, doe je de auto dan op slot?

ik tank altijd zonder kind, mijn man tankt onze auto meestal vol ;)

14. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik tank meestal als ik alleen ben, op weg naar of van werk. Maar het gebeurt wel eens dat ik moet tanken als m'n dochter erbij is natuurlijk. Het liefst bij een pin-pomp, maar anders laat ik haar inderdaad in de auto als ik ga betalen en ja, met de deuren op slot. Als ik zie dat het binnen erg druk is, neem ik haar overigens wel mee.

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Deuren op slot, ramen wel wat open en sleutels dus wel mee.

16. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

mm ik moet zeggen dat ik me zelf het niet voor kan stellen dat ik rustig zou gaan betalen terwijl mn kind in de auto zit met een raam open en de deuren op slot.. k bedoel het komt niet vaak voor hetzelfde geld breekt er brand uit.. of rijd er een of andere maniak het benzinestation op dan heb ik toch liever mn dochter bij me.. k bedoel als je auto op slot zit kun je niet mocht het nodig zijn je kind uit de auto halen..

Maar goed misschien doem senario maar goed. hier dus echt no way dat ik mn dochter in de auto laat zitten

17. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Een hele discussie over allerlei dingen waar het hier niet om gaat (tanken, receptje ophalen etc etc).

Het gaat hier om een of andere MALLOOT die zijn kinderen 2UUR!!! alleen in de auto heeft gelaten. Wat voor weer het is moet m.i. niet eens uitmaken.

Kunnen we het dan niet allemaal over eens zijn dat, in het geval waar het hier om gaat het SUPERidioot is?!!

18. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Hoe bedoel je dit? Als je de auto op slot gedaan hebt, heb je de sleutel toch gewoon bij je? Dus kun je de auto toch open doen? En tegenwoordig hebben bijna alle autosleutels wel sensor of afstandsbediening. Mijne heeft zo'n pasje, die standaard gewoon in mn tas zit, ook tijdens het rijden dus. En zodra ik bij de auto ben (met dat pasje) ontgrendel ik de deur dus zonder sleutel.

19. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

@wijffie nou ja stel weet ik veel je zet de auto naast een benzinepomp tankt en loopt naar de winkel en de auto naast jou auto vliegt in de fik.. wat doe je dan? k bedoel dan heb ik toch liever mn auto open zonder de sleutels dr in als het echt moet.

@Deelight inderdaad het is gewoon een superidioot..

20. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik vond het zo schrijnend om het bericht net te lezen op NOS.nl, hoe het daar beschreven staat....sorry, maar wat voor ouders ben je dan?? :$

De drie kinderen, een baby van een paar weken oud, een van 14 maanden en een 2-jarige peuter, waren aan het huilen en trokken zo de aandacht van omstanders.

Volgens de politie stonden de ramen van de auto een klein eindje open, maar waren de kinderen duidelijk oververhit.
    "De baby van een paar weken oud had het zichtbaar warm. Het zweet stond op het voorhoofd en het rompertje was nat", aldus een woordvoerder.

De politie wist de deur van de auto via het openstaande raampje te openen en haalde de drie jonge kinderen eruit.
    De kinderen werden nagekeken door ambulancepersoneel, maar mankeerden niks. Wel hadden ze veel vocht nodig, vooral de baby.

Terwijl de kinderen werden overgedragen aan bureau Jeugdzorg, bleven agenten bij de auto posten om de ouders aan te houden.
    Ruim anderhalf uur later kwam de 28-jarige vader opdagen. Hij werd gearresteerd.

NOS Nieuws - Ouders laten kinderen in hete auto

Deel Deze Pagina