Dat was al bekend hoor dat het maddy niet van hem is. althans dat werd toen ze net was ontvoerd ook al vermeld. Het blijft super vaag allemaal ! wanneer komt er nu eens een doorbraak en komt het allemaal boven tafel! echt als die ouders het gedaan hebben zijn het verdomd goeie acteurs.
Portugezen eisen dagboek Kate McCann op AMSTERDAM - De Portugese aanklagers willen het dagboek van Kate McCann in beslag nemen. Bronnen dichtbij het onderzoek melden dat haar dagboek voor een doorbraak zou kunnen zorgen in de vermissingszaak van haar dochtertje Madeleine. De politie wil het dagboek in beslag nemen om na te gaan wat er echt gebeurd is op de avond dat het meisje verdween, zegt de bron in de Britse krant de Evening Standard. De openbaar aanklager heeft dinsdag de opdracht gegeven om een voorwerp binnen 24 uur in beslag te nemen. Volgens de Evening Standard zou dat het dagboek van Kate McCann zijn. De politie beschouwt de moeder zelf als verdachte in de zaak, evenals haar man Gerry. De rechter die de zaak behandelt, moet binnen een dag besluiten of hij het verzoek van de openbaar aanklager inwilligt. Andere bronnen beweren volgens de Britse krant dat de politie ook speelgoed van Maddie wil confisqueren, waaronder de knuffel die moeder Kate sinds Maddies verdwijning constant bij zich draagt. De politie wil onderzoeken of het DNA-materiaal van Maddie dat gevonden is in de auto die de McCanns 25 dagen na de verdwijning huurden van het speelgoed afkomstig zou kunnen zijn. De driejarige Madeleine McCann verdween begin mei uit een appartement in de Portugese Algarve, terwijl haar ouders in een nabijgelegen restaurant dineerden.
nou de politie is ook weer lekker snel zeg! dat zijntoch dingen die je meteen natrekt! althans dat lijkt mij! ik vindt dat de politie ook een hoop te verwijten valt.
k weet echt niet wat ik er van moet denken die politie is volgens mij ook niet te vertrouwen, ik weet niet volgens mij spelen ze allemaal onder 1 hoedje
De ouders van de verdwenen peuter Maddie McCann gaan in de tegenaanval. "Toon ons het lijk van Maddie en bewijs maar eens dat we onze dochter vermoord hebben" is de boodschap. De McCanns hebben van hun advocaten te horen gekregen dat zonder een stoffelijk overschot het voor de Portugese justitie erg moeilijk zal zijn om hen in de rechtzaal te verslaan. Caplan "Met overeenstemmend DNA alleen gaan ze nooit winnen" is blijkbaar de boodschap van het peperdure juridische team dat de McCanns verdedigt. Een van de advocaten is Michael Caplan, die faam verwierf bij de verdediging van de voormalige Chileense dictator generaal Pinochet. Stalen uit auto De Portugezen geloven dat de ouders Maddie zelf lieten verdwijnen nadat ze per ongeluk om het leven kwam, waarschijnlijk na het toedienen van te veel verdoving omdat het kind niet wou of kon slapen. Ze leiden dat ondeermeer af uit toxicologische tests op stalen uit de auto (haartjes van Madeleine maar ook ander lichaamsvocht). De auto werd voor de eerste keer door de McCanns gebruikt drie weken na de verdwijning van Maddie. Onbruikbaar Caplan en zijn team denken dat bewijsmateriaal al meteen onbruikbaar te kunnen laten verklaren wegens procedurefouten, want de Portugese speurders zouden geen ontsmette overalls hebben gedragen toen ze de eerste stalen namen. Caplan heeft trouwens Sir Alec Jeffreys gestrikt als expert-getuige. Jeffreys is de uitvinder van DNA-fingerprinting. Meevaller Er was nog een meevaller voor de McCanns gisterenavond laat. De 81-jarige vrouw die in het appartement boven hen verbleef in het vakantiecomplex waar Maddie op 3 mei verdween, zegt dat de politie haar verkeerd heeft begrepen en dat ze helemaal geen "slechte dingen" over de familie heeft gezegd. Cuddle Cat Gisteren liet - na een uitzonderlijke spoedprocedure - het Portugese gerecht beslag leggen op het dagboek van moeder Kate, de laptop van vader Gerry en op een paar stukken speelgoed. De McCanns hebben alles afgegeven, maar Cuddle Cat, het knuffeltje van Madeleine, wilden ze niet kwijt omwille van emotionele redenen. Hulp Het Portugese gerecht heeft gisteren ook contact geziocht met Britse collega's met de vraag om te helpen in de zaak. Er zouden opnieuw vrienden en familieleden moeten worden ondervraagd, maar die zijn allemaal weer thuis in Groot-Brittannië. De Britten zouden hun medewerking hebben toegezegd. In de woning van Kate en Gerry McCann zou vandaag al een huiszoeking worden uitgevoerd. Murat Ondertussen kwam 24 Horas, een Portugese tabloid, met spectaculair nieuws. Den krant meldde dat de ouders van Maddie en de eerste verdachte in de zaak, de naar Portugal uitgeweken Brit Robert Murat, elkaar al vóór de feiten kenden. Tijdens het onderzoek hebben beide partijen dat altijd ontkend. Maar nu steeds waarschijnlijker wordt dat Gerry en Kate McCann zelf bij de verdwijning van hun dochtertje betrokken waren, zou de onthulling kunnen betekenen dat Murat hen hielp en daardoor in het vizier van de speurders kwam. Dat verhaal konden we voorlopig bij andere Portugese collega's niet bevestigd krijgen. (hln)
heel fijn voor ze dat ze bewijs nietig kunnen verklaren,maar dat wilniet zeggen dat ze onschuldig zijn! Wat een rotzakken
ik had gehoord op sky news, dat de moeder ieder uur ging kijken hoe hetmet de kinderen ging, en dat ze ineens terug kwam en zei: they've got her... (wie is they ) en dat er klachten waren over gehuil enzo van kinderen..
sorry overheen gelezen dat van die ivf wist ik ook niet... misschien is die tweeling dan ook wel niet van hem?
De ouders van de verdwenen peuter Maddie McCann gaan in de tegenaanval. "Toon ons het lijk van Maddie en bewijs maar eens dat we onze dochter vermoord hebben" is de boodschap. De McCanns hebben van hun advocaten te horen gekregen dat zonder een stoffelijk overschot het voor de Portugese justitie erg moeilijk zal zijn om hen in de rechtzaal te verslaan. Dit vind ik wel heel vreemd voor ouders om te zeggen, alsof ze weten dat ze dood, ik zou tegen beter weten in blijven hopen en zeggen dat ze nog leeft....ik ga steeds meer denken dat ze er iets mee te maken hebben. Wie geeft zijn kinderen nu slaapmiddelen om te gaan eten slechte ouders zijn ze (ook als ze het niet gedaan hebben) je geeft je kind toch geen slaapmiddelen en je gaat toch niet zonder je kind ergens anders eten
Dat er haren zijn gevonden in de auto die ze huurden 3 weken na het verdwijnen van Maddie waarvan het DNA 100 % matcht met Maddie is voor mij bewijs genoeg dat er wel degelijk iets niet klopt! Die ouders geloof ik echt niet meer.... Ik ben nu wel heel benieuwd naar het ECHTE verhaal...
Het schijnt dat de politie opgravingen gaat doen in de buurt van de kerk in het dorpje waar de kleine verdwenen is. Deze kerk werd vaak bezocht door de ouders als ze even alleen wilden zijn. Speurhonden van de Engelse politie hebben daar een lijkenlucht geroken. (Als er ook een begraafplaats bij ligt vind ik dat niet zo vreemd....) Het wordt met de dag meer en meer bizar