Ik plaats dit expres niet bij baby en dreumes, omdat ik ook hoop op ervaringen van moeders met al wat oudere kinderen. Mijn zoontje is nu bijna 1 en heeft sinds hij 3 maanden is steeds meer last van eczeem. Ik was al niet weg van de hormoonzald behandeling, maar het lijkt ook echt niet meer te doen dan zijn huid nog meer uitdrogen. Elke avond is hij om hetuur wakker en het kost hem dan vaak wel een half uur om weer in slaap te vallen, omdat hij zo erg krabt aan zijn hoofdhuid en gezicht vooral. Heeft er iemand nog tips, dingen die bij jouw kind goed werken, of cremes waarvan de huid er echt beter uit ging zien? En wanneer ging het eindelijk beter/weg?
Ja hier ervaring en tips. Mijn beide zoontjes hadden ook vanaf 3 maanden eczeem. Bij de oudste was er gelukkig goed mee om te gaan, maar bij de jongste zelfde verhaal als bij jou. Veel krabben, echt tot bloedens toe, tot het een grote open wond was die eigenlijk niet meer dicht ging. Allerlei vette crèmes en hormoonzalf geprobeerd, maar zodra ik stopte met de hormoon zalf, kwam die plek onmiddellijk weer terug. Het stond mij ook enorm tegen. Ik ben nu een maand terug met hem naar een homeopaat geweest. Hij heeft door middel van bioresonantie gekeken waar hij gevoelig voor is, dus ik heb een lijstje van voedingsmiddelen die ik moest vermijden. Verder heeft hij druppeltjes en korreltjes samengesteld, speciaal voor mijn zoontje, en een zalf die de huid niet afsluit. Ik vond zijn methodes moeilijk te volgen, was en beetje sceptisch in het begin, maar ik kan niet anders zeggen dan dat zijn wond weg is. Het gaat niet snel, maar het maakt zeker verschil en zoontje is er zichtbaar rustiger onder. Dus dat zou mijn tip zijn... Oh, en nog een: bij de apotheek kun je een anti-krab pakje halen. Dat doe je hem als pyjama aan, is gemaakt van een heel fijn zacht en ademend stofje en er zitten van die 'wantjes' aan dat je kindje zichzelf 's nachts niet open kan krabben. Worden volgens mij zelfs vergoed vanuit je basisverzekering, max 2 per jaar. (Hoop nou dat ik dat goed zeg en dat dat inderdaad voor iedereen geldt ipv alleen voor ons...) Succes ermee in elk geval!