Verplicht logo alcohol en zwangerschap

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Polletjepiek, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

'Verplicht logo alcohol en zwangerschap' - RTL Nieuws.nl

'Verplicht logo alcohol en zwangerschap'

Een zwangere vrouw in silhouet met daaromheen een rode cirkel en een streep erdoor. Dat logo moet op alle alcoholhoudende dranken worden aangebracht. Dat vinden de FASstichting, de European FASD Alliance en het Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid. In een brief aan minister Edith Schippers van Volksgezondheid pleiten ze voor de invoering van dit logo.
    FAS staat voor Foetaal Alcohol Syndroom. Als een vrouw tijdens haar zwangerschap alcohol drinkt, krijgt haar baby die alcohol ook binnen. Dat kan leiden tot groei- en gedragsstoornissen en hersenbeschadigingen bij de baby, schrijven de organisaties aan de minister.

2. mrs B

mrs B Actief lid

5 jun 2010
    176
    3
    18
    Vrouw
    secretaresse
    Noord Brabant
    In Duitsland staat dat logo er al op, zag ik. Toen dacht ik nog van "logisch dat je niet drinkt als je zwanger bent;)".....

3. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

In Frankrijk ook!! Toen moest ik nog erg lachen om dat logo... Onvoorstelbaar dat er nog altijd mensen zijn die niet weten dat alcohol slecht is voor een ongeboren baby

4. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Goed zo!

Van de week hoorde ik ook van iemand dat drinken helemaal niet zo slecht is als roken, en dat t best kon zo af en toe.
    AHUM!? :$ :(

5. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    heel goed... alleen zo jammer dat mensen het nog steeds niet weten, en ik vraag me af als iemand echt wilt drinken tijdens de zwangerschap zich niet laat afschrikken door zo,n logo ......

snap zo ie zo niet dat iemand dat doet , net zoals roken ....

6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.039
    3.864
    113
    Vrouw
    Thuis
    Er is toch al lang een vergelijkbaar iets voor sigaretten? Met teksten als 'Roken is dodelijk'. Werkt dat wel?

Nu denk ik dat je in Nederland genoeg wordt gewaarschuwd als zwangere voor de gevaren van alcohol, ik weet niet of zo'n plaatje dan nog extra helpt.

7. Triskele

Triskele Niet meer actief

hihi is niet zo logisch hier op het forum hoor, ik vind het ook logisch maat daar zijn hier op het forum de meningen over verdeeld ;)

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Maar komt dat 'excuus' van vrouwen die af en toe wijn drinken tijdens de zwangerschap ook niet door verloskundigen in NL?
    Ik heb namelijk toen ik zwanger was van ons zoontje te horen gekregen dat het; "Heus geen kwaad kan om af en toe een wijntje te drinken";)
    Daar moeten ze ook wat mee doen denk ik dan...

Overigens heb ik geen alcohol gedronken toen, omdat ik het zelf gewoon niet wilde en ik miste het ook totaal niet.

9. Vaag hoor, je krijgt toch een foldertje mee (hier dan wel..) met wat te drinken en eten in de zwangerschap en daar staat in dat alcohol niet mag..

Er mogen ook wel flinke logo's op alcohol staan zoals op sigarettenpakjes staan.. al zullen de fanaten daar schijt aan hebben dnek ik.

10. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Dan koopt een zwangere een fles drank en bij aankomst thuis ziet ze dat logo en denkt nouuuuu moe,is da slecht?laat ik het dan maar staan..

Nee ik geloof niet zo erg in de effectiviteit van een logo.

11. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    ik geloof niet in de werking van logo's .. ze hebben van die afgrijselijke afbeeldingen staan op pakjes sigaretten ook, mensen blijven ze toch kopen
    iemand die wilt drinken , drinkt toch
    met of zonder logo

een vrouw die een beetje begaan is met haar zwangerschap laat sowieso alcohol staan, vrouwen die het niet zou nauw nemen gaan hun heus niet laten bekeren door een logo'tje

mensen weten over veel dingen dat het fout is, maar doen het toch
    want alles lijkt een ver van m'n bed show

Deel Deze Pagina