Dit is volgens mij al op meer scholen. Ik heb dat al eens eerder gezien bij een tv programma. Ik weet niet wat voor soort scholen, maar volgens mij reguliere basisscholen. Het lijkt me eigenlijk wel perfect. Zoals met alle verandering, het zal even tijd kosten en energie om het te organiseren, maar ik zie het nut er wel van in.
Hier sluit ik me bij aan... Dit kan niet goed gaan. Ik zie het al voor me... Weer een hele administratie erbij wie wanneer komt/vakantie heeft. Wie welke lesstof wel heeft gehad. Dat andere vak heb je dan eigenlijk al: administratief kracht!! Wanneer ben je dan nog echt met de kinderen en het groepsgebeuren bezig?!?!
Nou ja, het zal waarschijnlijk wel meevallen aangezien er al vrije scholen bestaan. Die moeten dan toch ook enigszins bijhouden welke leerling wat heeft gedaan? Ik denk dat jullie het zwarter zien dan dat het is. Al zie ik de praktische kant verder ook niet zo. Ik ben juist voor (gedeeltelijk) klassikaal onderwijs en wil mijn kinderen juist niet naar een montessori of vrije school ed sturen.