Ik denk niet dat het relevant is hoevaak mijn moeder of schoonmoeder op bezoek komt en hoe lang ze dan blijft. Ik denk dat jij eens met je moeder moet gaan praten en vertellen dat je het leuk zou vinden als ze een keer wat langer blijft. En dat ondanks dat jij nu volwassen bent en een Eigen leven hebt, je nog steeds hun kind bent en het fijn vind als ze vragen hoe het met je gaat en dan ook luisteren en geen commentaar leveren. Ik heb geen idee hoe je dit tactisch zou moeten brengen, tact is niet mijn sterkste punt. Maar ik denk wel dat je eens een gesprek aan moet gaan met je moeder.
Goh echt een hele middag of avond is enkel met verjaardag of feestdagen (Schoon)ouders komen beiden wel 1-2x/week gewoon eens langs om kleindochtertje te zien.. Ze babysitten ook afentoe Elke dag moet ik ze niet over de vloer hebben
Mijn kinderen weten niet beter.Ze zijn er mee opgegroeid. Een keer in de 4 tot 6 weken gaan de we daarheen maar ze weten niet anders. Dat Is net zo als dat opa ongeneeslijk ziek Is ze weten niet beter dat Is al 20 jaar zo.
Mijn schoonouders zijn op leeftijd (84/80) en komen ook niet vaak doordat schoonmoeder slecht kan(ook slecht wil). Wij gaan dan daar heen ook niet vaak trouwens hoor maar dat komt door omstandigheden. Ach de kinderen hebben heus wel wat door maar ze zijn nog jong en vragen niet veel en als ze wat vragen zeg ik dat grote mensen soms ook boos op elkaar zijn. Ik sta op de wachtlijst voor een operatie maar ze zullen niet aanbieden om op de kinderen te passen, ik moet alles vragen. En toen wij kinderen kregen is er gezegd dat ze niet standaard willen oppassen omdat ze zelf lang in kleine kinderen hebben gezeten. Dus hadden wij een gastouder, toen mijn broertje en schoonzusje kinderen kregen pasten ze wel met regelmaat op. Dus eigenlijk zit er onderhuids meer.
Ik begrijp dat je eerder al hebt aangegeven dat je het graag anders wil. Heb je ook wel eens gevraagd wat je moeder graag zou willen? Misschien willen jullie niet hetzelfde en is het niet realistisch om te verlangen dat ze op jouw gewenste manier met jou omgaat.
Maar dat is dan toch iets om over te praten? En uit te vogelen hoe het komt dat ze zo weinig komen? En allebei aangeven wat jullie verwachten Je kunt het (helaas) niet afdwingen als zij nu eenmaal niet de behoefte voelen om kangs te komen.. Ik zou wel graag willen weten waar dat aan ligt? Zijn ouders zo op hun eigen plek gesteld dat ze de deur liever niet uit gaan? Of gaan ze er regelmatig op uit alleen niet naar mij?
Oké dan had ik het ws verkeerd begrepen dat je bij jouw vorige bericht schreef dat je nooit ging, hooguit met de verjaardagen van je kinderen. Ik kan me gewoon voorstellen dat kinderen bij vriendjes zien dat zij naar oma etc gaan en zij niet en dat er vragen over kunnen komen. Wij zien mijn ouders en familie ook zelden maar dat komt ook door de letterlijke afstand. Daarnaast is de band niet zodanig dat er behoefte is aan meer dan 2 keer per jaar. Mijn zoontje weet dus ook niet beter, maar is ook op een leeftijd(2,5 ) dat hij dat al zou vragen.
Als ze een paar keer komen en er verder niets veranderd, dan is het blijkbaar niet een erg effectief gesprek geweest. Ik denk dat je het niet alleen moet hebben over hoe vaak ze langskomen maar ook over hoe ze jou behandelen en hoe jij je daarbij voelt. Misschien moet je ook je verwachting aanpassen. Blijkbaar gaan je ouders niet elke week een hele dag op visite komen. Mijn moeder zou het heerlijk vinden als wij elke maand langs zouden komen. Maar ze heeft zich erbij neergelegd dat dat er op dit moment niet inzit. Ze geniet nu gewoon van de keren dat we wel komen.
Met mijn moeder drink ik wekelijks 2x koffie, maar dat is hooguit 1a2 uurtjes op de ochtend. Vader zie ik eens in de 2 weken, ook hooguit 1a2 uurtjes onder het genot van een bakje koffie. Ze komen wel langs op onze verjaardagen en de verjaardagen van de kinderen, dan blijven ze iets langer. Uurtje of 3/4 Schoonvader komt hier 1 keer in de 2 weken langs, anderhalf uurtje. Komt verder niet op verjaardagen. Schoonmoeder woont in een verpleegtehuis en daar gaan wij op bezoek, eens in de 3 weken 1 uurtje. Zij komt ook niet op verjaardagen.
Schoonouders zien we 2-3 keer per week soms vaker. Mijn moeder altijd 1 keer per week, soms 2. Dit komt wel omdat ze oppassen op onze dochter. Mijn vader eens in de 2-3-4 weken dat verschilt nogal, hij woont z'n 90 km bij ons vandaan.
Mijn schoonouders passen 2 keer in de week na school op en op zaterdag eten we daar altijd met zijn allen. Dus zien ze meerdere keren per week! Mijn ouders passen 1 keer per week op dus die zie ik dan sowieso en we gaan tussendoor ook weleens bij elkaar op visite. En uiteraard met alle verjaardagen en feestdagen zien we elkaar.
Mijn ouders komen ook niet zo heel vaak echt op visite. Ik ga wel af en toe daarheen voor een kop koffie. Het komt er gewoon niet van. En we zien elkaar toch al heel regelmatig tussen de bedrijven door, dus we missen elkaar ook niet, haha. Mijn schoonouders komen ongeveer 1x per 2 maanden bij ons en wij ook ongeveer even vaak bij hen. Dan meestal wel gelijk een hele dag of middag+avond. Zij wonen een stuk verder weg, anders is het de moeite van de reis niet.
Ik zie mijn vader denk ik 3 a 4 keer per jaar en mn moeder 1 a 2 keer. Verder is het altijd even een kopje koffie of een wijntje drinken en eigenlijk vrijwel nooit een etentje. We gaan hooguit eens in de twee jaar uiteten. Toen ik nog wat jonger was (10 jaar uit huis zoals ts) was het wel iets vaker, misschien het dubbele ofzo.
Er is ook een angst om te praten, want dan is het gelijk gebek en geheister. Hun zijn nou eenmaal zo en wij moeten dat accepteren en ik zie het verkeerd enz. enz. Ze hoeven ook echt niet elke week te komen maar ze kunnen toch wel een keer spontaan langs komen?? Als ik een keer alleen met mijn moeder weg ben dan houd ze ook altijd de telefoon in de gaten en als er gebeld wordt door één van de jongere dan moeten we gelijk gaan, gezellig weg gaan wordt het dan echt niet. Een dagje uit met de familie zie ik ook niet zitten dat wordt de hele dag op je tenen lopen want o wee als je iets verkeerd zegt, de klemtoon kan al voor trammelant zorgen. Ik zal mij er dus bij neer moeten leggen dat mijn ouders hier zelden zullen komen. Op dit moment heb ik echt geen puf voor een discussie en richt ik mij liever op andere zaken.
Mijn schoonouders passen 2 dagen per week op een slapen ook 1 nacht bij ons. Daarnaast zien we hen nog 1 a 2 keer per maand bijv bij verjaardagen of ml helpt met klusjes. Super gezellig altijd! Mijn moeder past 1x per week bij ons op. Als ik thuis kom is ze binnen 10 minuten alweer vertrokken. Verder zien we mijn ouders ongeveer 1x per 2 weken. Dit is (helaas) overduidelijk enkel voor DL. In mij of ml tonen ze geen interesse. Alles draait om hun kleinkind. Voordat DL er was zagen we hen 5x per jaar. 4x verjaardag en kerst) Als zij op bezoek komen is het trouwens enkel 1 bakje koffie. Met een uur zijn ze weer vertrokken..
Wij gaan regelmatig "even langs". Soms samen (eens per maand ofzo) maar vaker apart. Manlief naar zijn ouders en ik naar de mijne. Als we samen gaan blijven we meestal wat langer maar verder is het inderdaad koffie, wat bijkletsen en weer weg. Verjaar- en feestdagen zijn hierop een uitzondering. Ik heb ook het idee dat veel (schoon)ouders vinden dat je als kind maar naar hen toe moet komen. Hier komen ze bijna nooit maar ze vragen wel steeds of we bij hen langs komen. Verder is het contact wel goed al kom ik niet veel bij mijn schoonouders omdat het mijn type mensen niet zijn. Als ik de bezoekjes beperkt houd blijft het nog een beetje leuk. Mijn vader zie ik het meest omdat we bij dezelfde vereniging zitten en met mijn moeder heb ik veel app-contact.
Ben ik dus niet de enige die dat heeft! Het komt bij mij over als: wij hebben je gevoed/opgevoed en klaar als je ons nog wilt zien kom maar hier.