Ik heb het gedaan en enorme spijt van.. Mijn moeder vond het namelijk nog al lang duren allemaal en besloot op eigen initiatief naar het Zhuis te komen. Dus toen ik na de bevalling naar m'n kamer gereden werd zag ik haar daar al in de wachtkamer zitten. 😓
Heey, behalve niet bellen zou ik zelfs gewoon aangeven dat je pas belt wanneer je bezoek wilt ontvangen. Heb zelf bij de eerste een hele nare ervaring gehad omdat mijn moeder maar langs bleef komen ( was een ks, lag 3 dagen in het ziekenhuis en ze kon gewoon doorlopen en deed dit ook meerdere keren per dag) Deze week van de 2e uitgerekend en nu al gespannen ondanks dat ik het nu letterlijk heb aangegeven. Ik vind een bevalling echt een ervaring voor je eigen gezin, waarbij jullie wensen en gevoelens op de 1e plek staan, dat hoort gewoon gerespecteerd te worden, dit is jullie dag en van niemand anders En als ik in het ergste geval moest kiezen tussen een boze moeder of een bevallings-ervaring zoals ik hem zelf graag zou willen is de keuze heel makkelijk gemaakt 😂
Ja hoor mijn ouders vertel ik het gewoon, tenminste ik denk dat ik mijn moeder gewoon een berichtje doe.. vertrouw haar wel, ze gaat het sowieso niet aan mensen doorvertellen en zeker ook niet ongevraagd naar het ziekenhuis komen
Zo herkenbaar... mijn moeder is echt precies hetzelfde!! Dus ik heb heeeeel duidelijk gemaakt dat ik niet ging bellen.. ook al wonen ze 225 km verderop en wilde ze alvast gaan rijden zodat ze kon komen kijken.. Helaas pindakaas.. Ik wil op dat moment niet mezelf voor mn kop slaan en er spijt van hebben dat ze er al is voor ik er aan toe ben. Dus ik ben erg blij, hoe moeilijk het ook was om te vertellen en vol te houden, dat we pas gebeld hebben toen het ons uitkwam.
Mijn schoonouders moeten onze kinderen opvangen als ik de ks krijg. Dus die brengen we wel gewoon en ze komen ook gewoon naar het zh dat deden ze de vorige keer ook omdat ik wil dat de kinderen hun broertje als eerste direct ontmoeten.
Waarom willen mensen altijd weten wanneer de bevalling is begonnen? Zit je uren in spanning, vastgeplakt aan je telefoon. Hier niet gebeld naar (schoon)ouders, al hadden die dat wel gewild. Wilde rust tijdens de bevalling. Bij de 2e weer trouwens. Is iets van mijn man en mij, wij krijgen een kind. Bel wanneer je eraan toe bent, al is dat 3 uur later. Mijn moeder wilde dat ik binnen 10 min zou bellen wanneer de baby er was. Dat ging dus ook niet door. Voor het gemak was ze geloof ik vergeten dat de placenta dan nog moet komen. Ik had de pech aan een infuus te moeten, moest gehecht worden en natuurlijk ons frummeltje bewonderen (kijken wat we hadden gekregen). We hebben na ruim een uur gebeld en gezegd dat wij zouden bellen wanneer ze langs konden komen aangezien ik nog op de verloskamer lag. Door drukte duurde het lang voordat ik gewassen was en wilde weer schoon en met kleding aan pas mensen zien. Spreek heel duidelijk met je man af wat de bedoeling is. Zo belde mijn man zijn ouders en die reden stomtoevallig net langs het ziekenhuis, ze hadden boodschappen gedaan. Schoonmoeder riep heel enthousiast: dan komen we er nu aan. Man heeft vriendelijk maar duidelijk medegedeeld dat dat nog niet ging en dat ze later die avond konden komen nadat wij weer zouden bellen. Anders had ik ze zo weer weggestuurd trouwens. Bij de 2e doen we het weer zo. Nu waarschijnlijk wel opvang nodig voor de oudste maar dan is het halen en gelijk weer wegwezen. Doe wat je zelf wil, die eerste uren zijn zo belangrijk en je krijgt ze niet terug. Tijd genoeg voor oma's en opa's op een later tijdstip.
Was bij mij wat anders, mijn moeder is bij de hele (42 urige!) bevalling aanwezig geweest. Maar inderdaad, ik zou lekker niet bellen en dit pas doen als je kleine er is. Een kindje krijgen is zo'n bijzondere, geweldig mooie gebeurtenis, je moet het doen zoals jij dat zelf wilt. De geboorte van je 1e kindje maak je maar één keer mee.
Wij zouden even wachten met bellen. En toen onze zoon was geboren barstte mijn man bijna uit elkaar van trots en wilde het van de daken schreeuwen. Dus vond ik het goed dat hij toch meteen belde. 15 min later stonden beide setjes opa's en oma's op de gang. Ik moest zelfs nog gehecht worden. Mijn man is naar hun toe gegaan en heeft lekker potje gejankt met hun en met hen gewacht, en nadat alles bij mij klaar was zijn ze even komen kijken. De foto van dat moment van mij en mijn zoon is echt geweldig!
Hier bij de eerste gebelt voor opvang van de hond. Schoonmoeder had gezegt datvze ging wachten in het zk. Heb ik der verboden. Achter af maar goed ook, ik had een spoedks ondet algehele narcose. Als ze dus daar was geweest had ze haar nog eerder gezien dan ik. 😡 Nu vragrn we schoonouders voor de opvang van dochter. De bedoeling is dat mijn vried eerst haar gaat halen om kennis te makrn met der zusje. Even tijd als gezinnetje en dan pas opas en omas er bij. Dit keer stuur ik ze ook eerder nasr huis. Bij de eerste bleven ze bijna 2,5 uur. Ik was zo suf.... Maar als ik jou was zou ik niemand bellen. Jou bevalling en jou wensen die gerespecteerd moeten worden. Helaas voor iedereen die het er niet mee eens is.