Hallo. Ik loop al een tijdje rond met een probleem. Rondom mijn geslacht heb ik grote pigmentvlekken. ( hele eilandjes) Ik heb een pigmentstoornis.( genaamd vitiligo.) Heb dus ook pigmentvlekken op mijn benen, handen, borst, heupen. Nu zullen veel mensen op dit forum denken..wat maakt het uit, maar voor mij is het schaamtelijk en dit heeft ook grote invloed op mijn sexleven. Nu kwam ik opeens een product tegen, welke een zalfje is en je dagelijks kan smeren rond het geslachtsdeel. De pigment zal er uit trekken en alles zal dan dezelfde kleur krijgen... dus gewoon wit. Dan zou er dus nergens pigment meer zitten, waar ik het zou smeren. Maar wit is altijd mooier dan grote vlekken. Het product heet sterwit en heeft een eigen website.. www.sterwit.nl Nu staat er dat dit product niet tijdens de zwangerschap gebruikt mag worden. Wachten tot na de zwangerschap duurt eigenlijk te lang en met de bevalling komt alles ook in zicht, wat ik heel graag iets fatsoenlijker wil hebben. Ik ben nu rond de 14 weken zwanger en zou graag dit middel, of een ander middel wat net zo goed helpt, willen gebruiken. Kan het zoveel kwaad voor de baby als ik deze zalf zou smeren ? * Of weet iemand misschien een andere zalf welke net zo goed helpt? **Iemand ervaringen met een product als deze ??? Ik hoop dat iemand antwoord kunt geven op mijn vraag ! Alvast bedankt Denise.
als al op het doosje staat dat je het niet met de zwangerschap moet gebruiken zullen daar zo de redenen voor zijn! ik zou het dus niet doen!!!!!
Ik zou niet zelf aan het dokteren gaan, ga langs de huisarts of een dermatoloog en vraag daar om advies. Als er in de bijsluiter staat dat je het als zwangere niet mag gebruiken kan het wel degelijk kwaad...
Hey meid zo als zij zegt zou dermatoloog raad plegen en met verloskundige samen zo dat je iets hebt wat voor jou goed en voor de kleine.want zowieso is een baby kwetsbaar maar al helemaal die eerste 26 weken.Veel sterkte en succes laat even weten of je iets gevonden hebt wat werkt liefs
idd langs de dermatoloog, maar nog beter lijkt het me als je dit met je vlos bespreekt. zij kan je misschien geruststellen en je zodanig op je gemak stellen dat je toch kan wachten tot na de bevalling.
Hoihoi. Bedankt voor de reacties! Dan zal ik de dermatoloog maar eens gaan opbellen hierover en haar mening vragen.. Ik houd jullie wel op de hoogte.. Wachten tot na de bevalling lijkt me echt vreselijk...dan zijn er meerdere mensen die het tezien krijgen, het is echt geen zicht. !! Over een pigmentvlekje zou ik niet moeilijk doen, maar dit gaat over hele eilanden Liefs
Ik denk dat je je goed moet realiseren dat de mensen die bij je bevalling zijn wel wat beters te doen hebben dan zich druk te maken om zoiets. Zij zien de hele dag niks anders dan blote "onderkantjes" en ik geloof dat niemand een prefecte onderkant heeft. Het is vervelend voor je dat je je zo schaamt, wees eerder trots op je lichaam, die is nu wel een super supergroot wonder aan het maken. De zalf zal ik niet gebruiken