Ik zoek een documentaire

Discussie in 'De lounge' gestart door Channie, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik zoek een documentaire die 'Het geheim van klarendal' heet. Het is een documentaire uit 1990.
    Het is namelijk zo dat daar waarschijnlijk beelden van mijn vader in te zien zijn. Het gaat over een opstand van de wijkbewoners vanwege drugs.

Ik zoek ook nieuwsvideo's uit die periode, aangezien het heel vaak in het nieuws is geweest. Mijn vader heeft toen ook in krant gestaan.
    De opstand was in september 1989 en het is in het nieuws geweest op 25-09-1989 (tot zover wat ik dus kon vinden).

Waarom ik hier zo opzoek naar ben is omdat ik niks van mijn vader heb, op enkele foto's na. Hierop is zijn stem te horen en dat zou ik zo mooi vinden. Mijn vader is al bijna 17 jaar overleden..

Ik kan zelf werkelijk niks vinden, ja wel wat artikelen maar daar zit geen videomateriaal bij. Ik vond ook een website die de gehele documentaire heeft maar er staat niet bij hoe ik hem kan bestellen.

Weet iemand hoe ik hier aan kan komen of is er iemand handig in zoeken op het internet?

Groetjes Channie

2. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Ik heb alleen deze voor je kunnen vinden, maar weet niet geheel zeker of het de goede is:

Beeld en Geluid

Er staat bij de titel Impact, maar dat was naam van het programma.
    Het Geheim van Klarendal werd in opdracht van dit programma gemaakt (maar dat wist je misschien al...;))

3. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    thnx, maar idd dat wist ik al. Ik weet dus niet zeker of dit de goede is. Nu staat er in ieder geval wel een knopje bij dat ik hem kan bestellen.. maar 27 euro voor een documentaire waarvan ik niet weet of het de juiste is vind ik wel een beetje veel geld.

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    nja er staat;

Uitzenddatum; 1-3-1990
    Omschrijving; een documentaire over de Arnhemse wijk Klarendal

waarom zou dat een andere zijn dan?

5. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Had nog niet gezien dat ie 27 euro was....8)
    Kun je het niet navragen bij de Vara of zo? Misschien dat zij je verder kunnen helpen.

6. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Devilschase het gaat mij erom dat ik iets bestel en dan niet zeker weet of mijn vader er wel inzit. Ik zou dat gewoon zonde van mijn geld vinden.

7. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ja daar zat ik ook al aan te denken Moniki, maar ik ga maandag eerst even langs de bibliotheek..misschien kunnen ze mij daar ook helpen.

8. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    mijn ex vriend heeft op 10 jarige leeftijd een keer in een tv serie gespeeld van 1 van de nederlandse omroepen (weet ff niet welke, volgensmij kro of avro) ik heb als verrassing voor hem toen die omroep een email gestuurd en uitgelegd dat ik graag een dvd of video wilde (ja toen hadden de meeste mensen ook nog video:p) van die uitzending en er evt. voor wilde betalen. toen hebben ze ons gratis een kopie van die uitzending gestuurd. misschien een idee, als je de omroep weet die het heeft uitgezonden, om hen rechtstreeks een email te sturen met je verhaal? nee heb je, ja kun je krijgen. als het goed is slaan ze al hun programma's op in archieven en een dvd is tegenwoordig zo gemaakt..

9. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    of je belt met de beeldbank en zoekt uit of het is wat je hebben wilt;)

10. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik ga vanaf maandag in elk geval die dingen proberen. Op de site van ncrv stond al dat als je een aflevering uit het archief wou hebben dat je een formulier kon invullen en op hoge kosten moest rekenen..

11. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Nou ik heb net de documentaire 'het geheim van klarendal' gezien. Per stom toeval, mijn ma is op een verjaardag en die belt mij dat er een dvd daar ligt waar mijn vader op staat en dat ik die kan ophalen..dat dus gedaan. Ik heb er alleen niet veel aan.. mijn vader staat er wel op maar echt maar 10 seconden.

Nu dus maandag alsnog proberen te regelen dat ik de nieuws uitzendingen van die rellen krijg.

Bedankt voor het meedenken!

Deel Deze Pagina