Mijn ouders passen 2-3 dgn pw op. Hebben zelf kinderwagen aangeschaft omdat ze dat wilden. Rest hebben wij 2e hands voor ze gekocht (box, bedje, maxicosi), verder zorg ik dat er altijd reserve kleertjes en luiers daar zijn. Mijn moeder heeft zelf nog wat groot speelgoed via MP gekocht (zandbak, loopfiets etc) "omdat hij wel genoeg speelgoed moet hebben". Hij was 6 weken oud toen haha Wij betalen geen geld aan m'n ouders dus vind dat ik dat soort dingen wel moet verzorgen. Ze doen al zoveel voor ons nu! Bij mijn man zijn er al 4 andere kleinkinderen. Daar zijn standaard 2 bedjes, bij meer kk wordt er even afgestemd via de app wie waar slaaptven wie dus extra bedje meeneemt
Hier geen oppas van ouders of schoonouders. Maar in principe ben ik er van uitgegaan dat belangrijke spullen door ons worden aangeschaft. Nu hadden mijn ouders al een box (en dat is juist iets dat wij niet gebruiken ) maar aankleedkussen + hoesjes etc. hebben wij daar gestald, vond ik prettig. Evenals wat bordjes en ga zo maar door. Geen kwestie van "financieel" ruim hebben of niet maar soort van "eergevoel" of zo. Het is ons kind en daar behoeven anderen geen onkosten voor te maken (voor de verzorging dan). Mijn ouders zouden 't overigens geen punt vinden om 't zelf aan te schaffen en ik vind het fijn dat ze de moeite hebben genomen om speelgoed etc. te regelen, maar qua verzorging vind ik dat aan ons. Schoonouders nemen niet eens de moeite om een speelgoedje voor hun kleinkind te regelen...
mijn moeder heeft in het ledikantje waar wij vroeger in lagen een nieuw matrasje gekocht en nieuwe dekentjes. Wel hebben ze een nieuwe box gekocht, want ze passen 2x per week op ons neefje. Dat wilden ze zelf, want de oude was niet mooi meer.... kleding en slaapzakken etc geven we altijd mee, alhoewel er meestal wel 1 ligt omdat we dat toch handiger vinden. Luiers en doekjes en eten namen (en zullen we bij deze ook weer doen) we altijd allemaal zelf mee. speelgoed heeft ze in de loop der tijd zelf aangeschaft of is oud speelgoed (duplo, lego, barbie etc) van ons. wel hebben wij wipstoeltje, kinderstoel en een duowagen aangeschaft via marktplaats. bij schoonouders staat ook het oude bedje van mijn man met een nieuw matrasje, en die hadden nog wel de oude box staan. kinderstoel e.d. hebben ze een keer op de vrijmarkt aangeschaft en die hebben ook spullen liggen van man en schoonzus van vroeger. dus nee wij hebben niet echt iets aangeschaft. basisdingen hebben ze daar staan en de verschoningsdingen en eten nemen we ieder keer mee.
dingen die wij wel aangeschaft hebben bij mijn ouders mogen de andere kinderen ook gebruiken. Ik kocht meestal alle luiers bij mijn ouders en die werden nooit door hun aangevuld. Maar ik weet dat ze het niet breed hebben en ik heb echt liever dat ze een keer een ijsje voor mijn neefje kunnen kopen dan dat ik ga zeuren over een pak luiers. (ik kocht elke maand een voordeelverpakking en die was steeds op terwijl mijn dochter er misschien 5 van gebruikte) Net als doekjes, reserve voedingspotjes etc. Maar ik weet aan de andere kant ook dat als ik mijn broer nu bel hij meteen hier voor de deur staat (als dat nodig is) en het andersom ook zo zou zijn geweest. (ze waren net zwanger en beide baan kwijt).
Hier hebben de grootouders ook alles (tweedehands) aangeschaft, is eigenlijk ook vanzelf gegaan. Ze waren veel te enthousiast en wilden het zelf graag omdat ze allebei een dag in de week oppassen. Verder geef ik wel luiers en eten mee op hun oppasdag, maar nu hij groter wordt, hoef ik steeds minder mee te geven omdat hij nu langzaamaan gewoon mee eet en nu langer in dezelfde maat luiers zit...
Ik zou het bespreken met de ouders en/of schoonouders. Zelf vind ik het vreemd dat je e.e.a. aanschaft voor ze, ze passen tenslotte ook op. Maar misschien willen ze het zelf wel graag aanschaffen.
mijn moeder had een box en een bedje gekregen viavia. Verder kocht ze zelf een aankleedkussen, maakte ze zelf lakentjes en dekentjes (hobby). Veel spulletjes had ze nog van mij van vroeger Toen onze 2e kwam kochten wij een extra bedje (Ikea). Ook luiers, doekjes, flesje, bestek, potje, voeding etc kopen wij en stallen we dan bij mijn moeder. Brood, avondeten, drinken is van mijn moeder zelf. Speelgoed vn thuis bij haar gezet maar ze heeft ook nog speelgoed van vroeger en speelgoed van anderen gekregen. Mijn moeder heeft geen rijbewijs dus autostoeltjes zijn niet nodig, de duowagen sjouw ik altijd mee heen en terug. Ze heeft zelf ook een buggy, ook gekregen. Ook stal ik mijn fiets met 2 zitjes wel eens daar. (op haar fiets passen geen zitjes).
Bedje en box had ze zelf nog van vroeger.. super leuk! Kinderstoel wipper en autostoel hebben wij gekocht. Moet zeggen was wel nieuw maar wel een van de goedkoopste varianten. Voor autostoel is het namelijk alleen in noodgevallen of in het dorp naar de winkel. Vind het niet gek dat wij dat zelf betalen. Ze past ook al gratis op. oja speelgoed heeft ze allemaal nog van vroeger. Echt leuk helemaal vintage alhoewel ze af en toe ook zelf wel wat nieuws koopt. Dat moet ze zelf wetrn In het begin maakte ik ook lunchtrommel klaar. Dit vond sm stom en eten krijgt ze dus daar. Luiers koop ik groot in en dan leg ik daar een voorraad.
Schoonmoeder past drie dagen op. Wilde graag zelf alles kopen. Van complete babykamer tot autostoel. Ik vind het prima scheelt een hoop gesleep
Mijn ouders passen 1 dag per week op en mijn moeder had alles nog bewaard, erg handig! Dus box, bedje, kinderstoel en speelgoed hebben ze allemaal nog. Autostoel en loopfietsje hebben ze zelf aangeschaft. Luiers en doekjes hebben ze in huis en ik hoef alleen maar het eten mee te geven.
Mijn ouders pasten ook een vaste dag in de week op en hebben zelf alles nieuw aangeschaft voor onze dochter. Zelfs een hele babykamer daar ingericht. Ik vond het ook ver gaan, maar tweedehands willen ze absoluut niet en ach als ze het geld hebben... Je kunt best wat spulletjes voor ze kopen, maar dan wel tweedehands. Nieuw heb je bij de Ikea voor 10e al een kinderstoel bijv en een wippertje kan je zelf makkelijk meenemen. Hoeft echt niet veel te kosten.