Ouders reageren negatief op zwangerschap...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Palmboompje, 15 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woef78

woef78 Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.170
    0
    0
    Is het niet omdat ze dan weer een baby erbij hebben om op te passen..
    Lijkt mij als opa en oma best zwaar om op drie kindjes te passen namelijk.

2. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Ja, maar dat is toch geen reden om negatief te doen? Dan kan je toch ook zeggen "Gefeliciteerd met je zwangerschap" en er later op terug komen dat je het misschien niet ziet zitten om op 3 kinderen op te passen.

TS: Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat rot dat ze niet leuk hebben gereageerd. Ik hoop dat ze in de loop van de tijd nog een beetje bijdraaien en anders gewoon eens op de man af vragen wat hun probleem ermee is en uitleggen dat jij je nogal gekwetst voelt door hun reactie.

3. woef78

woef78 Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.170
    0
    0
    Nee dat zeg ik toch ook niet ;)
    Misschien hadden ze het niet verwacht en moeten ze het even laten bezinken.
    Zou ook teleurgesteld zijn als mensen niet enthousiast zouden reageren.

4. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Bedankt voor alle reactie's en felicitatie's nogmaals.

Oh ze wisten dat dit eraan zat te komen want heb in september een miskraam gehad en dat hebben zij ook meegekregen.

Wij hebben al eerder aangegeven dat we de kids een dag extra naar de opvang kunnen doen mochten ze niet meer willen of kunnen oppassen. Dus daar ligt t ook echt niet aan en hoeven ze alleen maar aan te geven. En zoals hierboven beschreven is dat geen reden om zo op het bekendmaken van een zwangerschap te reageren en totaal geen interesse te tonen in mij of de zwangerschap!

5. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Maar als je ook pas nog een miskraam hebt gehad... Is die opmerking van je moeder dan niet gewoon veel logisch?
    Ik blijf erbij, komt echt over als zelfbescherming. En ook al reageren ze : dat vinden wij gewoon, betekent niet dat ze dat in hun hart voelen.
    Maar goed, ik kan ook niet in hun hart kijken, dit is mijn gevoel op basis van je verhaal.

6. Saare

Saare Actief lid

9 apr 2012
    191
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je ouders in hokjes denken en ideeën hebben over hoe het allemaal zou moeten zijn. En als iemand daar vanaf wijkt, dan kunnen ze daar geen begrip voor opbrengen.
    Vind het heel naar hoe ze reageren en daar kun je best eerlijk over zijn. Hou t wel dicht bij jezelf en bij je eigen gevoel.
    Overigens van harte gefeliciteerd!! Probeer wel te genieten hoor.

7. Bregje90

Bregje90 Lid

7 jan 2016
    26
    0
    0
    NULL
    Spanje
    Wat een nare reactie van ze :( Wie zijn zij om te bepalen hoeveel kinderen ze voor jullie wel voldoende vinden.

Wellicht draaien ze nog wel bij. Mijn ouders reageerden ook niet leuk op het grote nieuws, maar zijn inmiddels wel blij voor ons.

Deel Deze Pagina