Ouders/schoonouders bellen tijdens of na de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door mamv1, 11 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ja voor de oudste veranderd er ook heel wat, de komst van een broertje/zusje, en dan is al die visite natuurlijk ook wel heel erg druk voor hem! En helemaal als de visite ook nog meerdere keren per dag komt

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Wij hebben gebeld na zo'n anderhalf uur, toen ik op een gewone kamer lag en onze zoon zijn eerste voeding had gekregen. Een volgende keer zou ik nog wat langer wachten met bellen want mijn moeder stond er bijna direct en ik had graag nog een tijdje lekker met ons drietjes willen doorbrengen.

Tijdens de bevalling bellen zou ik noooooooit doen om de redenen die jij geeft! Lijkt me voor beide partijen alleen maar stressvol, zeker als de bevalling nog een hele tijd duurt.

3. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    hier bellen na de bevalling

4. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Wij hebben naar beide ouders een sms gestuurd toen ik ongeveer op 2 cm zat. Daarna hebben we gewoon de telefoon uitgezet en in de sms gezet dat ze gebeld worden wanneer de baby er is. Wij hebben gebeld ongeveer 1,5 a 2 uur na de bevalling.

5. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Ik ben om 15:00 bevallen en om 17:00 hebben we onze familie gebeld. Eerst dus lekker even de tijd gehad om bij te komen.
    Wel vond ik het erg zwaar dat 's avonds tijdens het bezoekuurtje (ik lag nog in het ziekenhuis) een hele delegatie schoonouders, broers- en zussen, vader met vriendin en moeder met oma bij mijn bed stonden. En dat terwijl mijn zoontje nog erg veel pijn had ivm de vacuum-geboorte. Het verplegend personeel heeft nog geprobeerd ze vriendelijk naar huis te sturen, maar ik geloof dat niemand het hoorde....
    Toen iedereen dan eindelijk weg was barstte ik zelf in huilen uit, kon het gewoon nog helemaal niet aan kon al die drukte.
    Dit keer denk ik eerst aan onszelf. Misschien wil ik de eerste paar dagen nog wel helemaal geen bezoek.

6. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Wij belden familie binnen 1 uur na de bevalling. Mijn ouders wilden gelijk komen (toen vond ik dit o.k, zeker 45 min. rijden naar het ziekenhuis) helaas hadden de verpleegkundigen het erg druk, dus toen mijn vader de deur open deed stond ik in mijn nakie omdat ik onder de douche mocht:$:$

In september wachten we wel langer!

7. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Ik had hetzelfde als jij, ik wilde ook de rust tijdens de bevalling. Wij hebben onze ouders gebeld ik denk een uur na de bevalling.

Het is belangrijk dat jij je rustig voelt, dus ik denk dat jouw wensen hier het zwaarst wegen (wat mij betreft) :)

8. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ik zou hier bellen bij de jongste maar dat is er niet van gekomen, ik werd 's nachts wakker en 2 uur later was ie er. Dus belde ik 's morgens om te zeggen dat ze niet naar dr werk hoefde te gaan maar meteen naar ons!
    Wat betreft de kraamweek, die doe ik ook anders, de vorige keer is me veeeel te zwaar geweest. Alleen overdag tussen 15 en 17 visite en verder helemaal niet. Alleen m'n ouders broers en zussen dan. Maar die snappen het allemaal wel. Nee laat me niet meer zo leven, had mensen op de stoep staan die ik anders nooit zag! Echt geen zin in.

9. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Ik heb bij mees* een spoed keizersnede gehad en ik heb mijn ouders midden in nacht vanaf de ic gebeld :)
    En mijn schoonouders heb ik voor de ks gebeld want mijn man hoorde zijn telefoon niet !:x
    Ach ja je kan niet alles plannen ....;)

Liefs Edith
    Mama van mees*

10. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Bij de eerste wist mijn moeder het wel. Ik was heen voor een CTG en daarop was te zien dat ik weeen had. Heb mijn moeder toen gebeld omdat ze altijd na een CTG belde om te vragen hoe het was. Ze had al meerdere malen gebeld en was bezorgd. Ze wenste me suc6 en heeft de hele dag bij de telefoon gezeten. Onze dochter is om 19.13u geboren en rond 19.30u hebben we de ouders en schoonouders gebeld.
    Bij de tweede wisten mijn ouders het want ze pasten op onze dochter. Ik zou ingeleid worden maar bij aankomst in het ziekenhuis bleek de bevalling al zijn te begonnen. 3,5 uur later ben ik bevallen. Onze zoon heeft de eerste 2 uur bij me gelegen, hier heb ik erg van genoten (onze dochter werd direct bij me weggehaald omdat ze geen adem haalde), 2,5 uur na de geboorte hebben we ouders en schoonouders gebeld. Die zijn pas s'avonds gekomen.
    Het ligt ook wel een beetje aan de ouders vind ik hoor. Mijn moeder vroeg wanneer ze langs mochten komen om hun kleinkind te mogen bewonderen.

11. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Ik heb mijn ouders en schoonouders gebeld dat ik naar het zh ging omdat mijn vliezen gebroken waren. Daarna regelmatig een sms-update gegeven. Toen de jongens daadwerkelijk geboren waren hebben we ze na 1.5 uur gebeld en ze zijn 2 uur later gekomen omdat we dat gevraagd hadden! Ik zou het niet anders doen de volgende keer!!!

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Mijn schoonouders wisten dat ik ween had (dinsdagavond) en voor de rest wisten alleen de collega's van mijn vriend het (hij belde regelmatig woensdag naar mij op om te vragen hoe het ging. Uiteindelijk heb ik verder iedereen waaronder mijn ouders, laten weten dat ik bevallen was (donderdagochtend) ongeveer een uur na de bevalling. Ook mijn schoonouders hebben we daarna natuurlijk gebeld.

Alleen kon er een half uur daarna een sms uit met het verzoek ons even met rust te laten omdat het met mij helemaal niet goed ging ( ik viel flauw door uitputting en bloedverlies). Mijn ouders en schoonouders zijn diezelfde avond nog gekomen maar de rest van de kraamviste pas een week na mijn bevalling omdat ik me totaal niet lekker voelde.

xxx

13. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Ik zal zeggen bellen na de bevalling kun je er eerst samen van genieten. Succes

14. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Wij hebben ge-smst dat het begonnen was. Moest ook mijn ouders afzeggen want die zouden 's morgens oranjetompoucen komen eten.

Later nog een sms dat ik in het ziekenhuis verder moest. Maar elke keer duidelijk erbij dat ze niet hoefde te bellen. Wij zouden hun op de hoogte houden.
    Toen de kleine er eenmaal was hebben we ge-smst dat ze geboren was maar dat we zouden bellen als we thuis zouden zijn (ik mocht dezelfde middag nog naar huis). Vlak daarna zijn ze even gekomen.

Deel Deze Pagina