Ik heb net onderstaand artikel zitten lezen, kreeg er de rillingen (boos en verdrietig) van. Ik probeer mezelf de vraag te stellen of ik naar de beelden zou kijken. Kijken naar wat een monster je dochter aandoet. Daarnaast begrijp ik niet helemaal waarom de ouders dit moeten ondergaan. Wat zouden jullie in deze nachtmerrie besluiten? DEN BOSCH - De ouders die tot dusver bij de politie in Den Bosch beelden van ontucht door zwemschoolhouder Benno L. met hun dochter hebben gezien zijn allen geschrokken van de ernst van het misbruik. Hun letselschade-advocaat Edgar Mulders heeft dat donderdag gezegd. ,,Zonder uitzondering zijn ouders onaangenaam verrast over wat er met hun dochter is gebeurd. Het gaat in alle gevallen om meerdere, ernstige zedenmisdrijven'', aldus Mulders die in totaal zeventien ouderparen bijstaat. Of er verkrachtingszaken tussen zitten, durft hij op basis van de uitlatingen van de ouders niet te zeggen. De ouders zijn mogelijk op het verkeerde been gezet omdat de advocaat van Benno L. eerder sprak over 'milde' vormen van ontucht, denkt Mulders. Hij heeft tot donderdag zes paar ouders gesproken die de filmpjes en foto's hebben gezien. Tot vorige week waren zestig ontuchtslachtoffers van de Bossche zwemleraar geïdentificeerd. De politie heeft 51 uitnodigingen verstuurd en ontvangt tot en met maandag in totaal 45 ouderparen.
Een tijd geleden was in het nieuws dat de ouders de beelden wilden zien, maar niet mochten. Ze hebben toen een rechtzaak aangespannen om de beelden te kunnen zien. Ze hebben gewonnen, en zagen daarom dus de beelden.
Echt verschrikkelijk! Je zou t idd maar zien, begrijp heel goed dat die ouders duidelijkheid willen....sommige van die kinderen kunnen dat zelf natuurlijk niet vertellen.. Een paar huizen verder woont een meisje die ook van hem les heeft gehad.....ik heb gehoord dat hij bij haar niets geprobeerd heeft. Maar weet wel dat haar ouders en vooral moeder er een flinke klap van hebben gehad... Je schrikt je gewoon dood als je dit hoort!
Vandaar... heb dat niet meegekregen. De ouders zullen er goed over nagedacht hebben. Ik ben blij dat ik niet in hun schoenen sta. Zo'n beslissing zou ik denk ik niet kunnen nemen.
Ik kan zooooo slecht tegen zulke berichten. Je zou die vent toch ter plekke willen neerschieten, afslachten etc. etc. etc. Die beelden krijg je nooit meer uit je hoofd!! En dan een advocaat die hem dan ook nog moet verdedigen..... Enige wat nog een beetje troost biedt, is dat ik heb begrepen dat in gevangenissen deze pedo's geen leven hebben, omdat er ook veel gevangenen zitten met kinderen. Hoop echt nooit zoiets mee te maken, zou dan echt niet voor mezelf in staan....
Pff, verschrikkelijk! Ik denk zelf dat ik 't niet zou willen zien, maar mijn vriend zei dat hij 't wel zou willen zien. De meeste van die kinderen kunnen zelf helemaal niet aangeven wat er gebeurd is, en mijn vriend zou dat dan juist wel willen weten. Maar ik weet 't niet hoor, ik denk dat je als je eenmaal voor de keuze staat ook niet meer echt rationeel na kan denken. Dit is trouwens dezelfde man bij wie een aantal jaar geleden een jongetje is verdronken tijdens zijn eerste zwemles (dat was zijn kleinzoon). Die ouders van dat kindje hadden al een hele slechte band met hem, maar wilden hun kind toch daar op zwemles doen omdat het toch zijn opa bleef. Nu denken die ouders blijkbaar ook dat hij expres hun kind uit 't water is vergeten te halen (ipv per ongeluk, wat Benno L. zelf zegt). Ook al zo'n verschrikkelijk iets! Dat jongetje zat bij mijn zusje op de groep op 't kdv en zijn zusje zit nu bij Milan in de groep. Lekker als je zo'n opa hebt!
Vreselijk om te zien, maar als dit mijn kind zou overkomen zou ik de beelden willen zien. Dit om te weten wat er precies gebeurt is. Het niet weten wat er precies gebeurt is lijkt me ook verschrikkelijk. Dan blijf je toch zelf dingen in je hoofd halen.
Echt vreselijk wat mensen kunnen doen... mijn vriend is ook zwemleraar geweest en die band tussen hem en de kinderen was echt geweldig om te zien! Wat erg dat iemand daar misbruik van maakt... ik vind het echt walgelijk :x Ik zou de filmpjes/foto's niet zelf willen zien denk ik. Ik zou eerst mijn advocaat laten kijken en laten omschrijven wat er te zien was en dan zou hij/zij met mij kunnen overleggen of het verstandig is de beelden zelf te zien. Ik zou wel graag willen weten wat er gebeurd is als mijn kind dat zelf niet kan zeggen. Maar het zelf zien lijkt me vreselijk, dat blijft in je geheugen gegrift staan volgens mij...
Heel verdrietig word ik hiervan. Zoals iedere moeder (denk ik) ga je dit soort berichten toch op jezelf betrekken. Onze kleine is nog maar 2 en gaat dus nog niet naar zwemles. Maar wat ik me nu afvraag, hoe heeft dit kunnen gebeuren? Vaders en moeders komen hun kinderen toch brengen en halen en er zijn toch altijd andere kinderen en andere zwemleraren in de buurt? En nog een vraag. Kun je iets doen om je kind weerbaar te maken tegen dit soort dwazen? Ik leef mee met al die lieve kinderen en hun ouders.
Niemand MOET die beelden zien. Ik vind dat de politie echt z'n best doet om het zorgvuldig te begeleiden: eerst een beschrijving van wat er op de beelden staat en daarna kun je ze, als je dat wilt, onder begeleiding bekijken. Het lijkt me vreselijk, echt onbeschrijflijk voor deze kinderen en hun ouders. Maar ik denk dat ik het wel zou willen zien. Ik bedoel: je kind heeft het moeten ondergaan en had er ook wel voor willen kiezen om dat niet te hoeven. Dan vind ik dat ik mijn ogen ook niet moet sluiten voor de ellende die m'n kind heeft doorstaan... Maar m'n hart breekt voor die gezinnen.