Ouders stormen naar binnen terwijl ik weeën opvang

Discussie in 'De bevalling' gestart door Florentine, 19 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Florentine

Florentine Actief lid

28 jan 2009
    107
    0
    0
    Hoi,

Vannacht om half vier zijn mijn vliezen gebroken. Na de hele dag een continue menstruatie-achtige kramp te hebben in mijn buik en rug begint de pijn nu heviger te worden en moet ik de boel echt gaan opvangen merk ik. Ik voelde net dat ik moest poepen dus ik naar het toilet, met deur open. Die zit bij ons in de gang, vlakbij de voordeur.
    Ik had de deur open, ben nog alleeen thuis, mijn vriend is onderweg naar huis nu, komt mijn vader met gebruik van de voordeursleutel naar binnen. Ik doe snel de deur dicht, stikkend van de pijn, en hij loopt door naar de tuin. Ik wil hem nu niet om me heen hebben en heb mijn ouders allebei gevraagd, al een paar weken terug, om aan te bellen of op het raam te kloppen ipv zichzelf binnen te laten.
    Dat wordt dus niet gerespecteerd. Mijn vriend heeft mijn moeder van de week nogmaals het verzoek gedaan.

Dus ik moest verplicht van de pot af, want ik wilde mijn pa nu niet om me heen hebben. Hij had het zich gemakkelijk gemaakt in een van de tuinstoelen. Ben op hem afgelopen en heb hem gevraagd of hij weg wil gaan omdat ik weeën begin te krijgen en deze aan het opvangen ben en nu niemand om me heen wil hebben. En of hij voortaan aan wil bellen. Ik terug de wc in en hij informeert nog of de vk op de hoogte is (ja!) en hij vertrekt.
    Nog geen 3 minuten later komt mijn moeder binnenstormen, met gebruik van voordeursleutel. Ik loop direct de gang binnen en zeg: "Moet ik jou nu ook al vragen om weg te gaan en voortaan de bel te gebruiken?" "Ja, maar ik kom alleen maar kijken hoe het met je gaat en je stuurt pa weg met een grote bek" ??? EXCUSE ME? Ik heb het netjes gevraagd, uitgelegd, had pijn en was boos, en IK moet op dit moment in discussie hierover??? Ze vragen zich geen seconde af of ze wel gewenst zijn en hebben complete maling aan het verzoek om zichzelf niet te pas en te onpas binnen te laten.

Ben ik nou zo overgevoelig? Of sta ik in mijn recht? Het laatste wat ik wil is in dit stadium ruzie met mijn ouders, maar ik wil ze nu écht niet om me heen hebben. Mijn vriend is overigens net gearriveerd en die is des duivels. Wat hem betreft een ander slot in de deur. Vind ik ook weer zo wat....

Heeft iemand een goed idee hoe hiermee om te gaan?

Liefs,
    Floor

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik vind niet dat je overgevoelig bent. Als jij niet wil dat je ouders binnen komen stormen en erbij zijn tijdens de bevalling, dan hebben zij dat maar te accepteren!

Succes met de bevalling!

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Tijdens je bevalling sta je in het volste recht om iedereen een grote bek te geven, óók je ouders! Ze hebben jouw wensen maar te respecteren.

Ik vind het trouwens knap dat je nog een topic kunt openen en zo'n lang stuk kunt schrijven op dit moment...hahaha...maar dat terzijde.

Succes en sterkte ;)

4. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Heel irritant, ik had waarschijnlijk hetzelfde gereageerd.
    Trouwens al had je het niet vriendelijke gevraagd, dan sta je ook in je recht.. je hebt het immers al eerder aangegeven en wie niet horen wil.. die moet maar voelen, jammer dan!
    Niet druk overmaken, je hebt nu wel wat anders aan je hoofd.
    Heel veel succes meid!

Liefs Huismus

5. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik vind je niet overgevoelig hoor. Het is heel normaal dat jij niet wilt dat je ouders zomaar even binnen komen stormen, de deurbel is niet voor niks uitgevonden. Die sleutel is (neem ik aan) voor noodgevallen en niet om zomaar langs te komen. Ik zou hier ook absoluut niet blij mee zijn, en al helemaal niet als je bezig bent met weeen opvangen.
    Succes met de bevalling :D

6. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    En wat dan nog als jij een grote bek zou geven, goh zeg, mijn mond valt open van verbazing dat ze zo niet meedenken!!!
    Ik zou de knip lekker op de deur doen, gordijnen dicht, telefoon eruit en nergens op reageren.

Het mogen dan je ouders zijn die benieuwd zijn hoe het met je gaat, maar iets pijnlijks, maar vooral intiems als bevallen, doe je met de mensen die je om je heen wilt hebben!

Ik vind dat je volkomen terecht heb gereageerd, laat je ouders dit maar even lezen! ;)

7. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Nou mijn ouders halen het zoizo niet in hun hoofd om zomaar binnen te stormen, die bellen gewoon netjes aan.
    Of ik zeg gebruik de sleutel maar want ik ben dan boven of wat dan ook.
    Maar ze komen alleen zo binnnen als ik dat zeg.

Mijn schoonmoeder daarintegen doet dat weer wel.
    Maar dat heb ik haar al duidelijk gemaakt dat dat dus niet meer gebeurd.

8. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Als mijn moeder, schoonouders of zus zoiets hadden gedaan, terwijl ik bezig was weeën op te vangen, had ik of mijn vriend hun vierkant het huis uitgestuurd.

Gelukkig ben ik 's nachts begonnen met weeën.

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Nee, ik vind je absoluut niet overgevoelig. Sowieso horen ze al niet zomaar binnen te komen. Daar is een deurbel voor uitgevonden.

Vervelend dat je ouders dat niet begrijpen. Vooral als je dan nog hoort dat je een grote bek hebt. Ik zou me dan heel klein gaan voelen.

Ik zou er wanneer je er aan toe bent toch nog over hebben met je ouders. Willen zij niet de deurbel gebruiken, dan sleutels inleveren. Straks staan ze na de bevalling te pas en te onpas bij je binnen.

Succes met je bevalling!

10. keteltje

keteltje Actief lid

27 jul 2009
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon je sleutel in het sleutelgat doen, kunnen ze er ook niet in

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Sleutels laten inleveren, dit is echt geen stijl! Mijn ouders hebben wel een sleutel, maar nog nooit gebruikt, alleen voor noodgevallen.

Enne grote bek of niet, met weeen mag dat allemaal.

12. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik denk dat onze TS heel druk is met bevallen op dit moment. :)
    Ben benieuwd.

13. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

WALGELIJK EN DISRESPECTVOL!!!!!!!!11

knip/dievenklauw op de deur je man opbellen dat hij ff je telefoon over moet laten gaan zodat je de knip eraf kunt halen.

Nogmaals belachelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Succes met de bevalling! En na de bevalling sleutels inleveren!!!! Straks staan ze om de haverklap op de stoep terwijl je aan het kramen bent!!!!!!!!!!!!!!

14. Jeetje1aug

19 jan 2009
    46
    0
    0
    Inderdaad wel erg vreemd gedrag van je ouders. Mijn eerste reactie was knip op de deur, maar dan kan je vriend er natuurlijk ook niet in en is lastig met de vk. Ze moeten gewoon jouw privacy respecteren, als je het de andere kant op deed zouden zij het vast toch ook niet op prijs stellen?

Zodra de kleine er is en ze het kleinkind komen bewonderen, je vriend meteen hun sleutels laten opvragen. Reden: misbruik van de sleutel en inbreuk op jullie privacy, zelfs nog nadat het diverse keren was aangekaart. Hoef je je niet schuldig over te voelen, maar anders blijven ze je overlopen - ook tijdens je kraambed en daarna.

En ga je niet lopen te excuseren: dat horen zij te doen en niet jij.

15. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik sluit me helemaal aan bij de bovenstaanders - jij een grote bek? Hallo zij hebben geen respect voor jou in JOUW huis! Ga eens even heel gauw weg...

Ik hoop dat je het los kan laten en het je bevalling niet in de weg zit! Zij moeten zich verontschuldigen aan jou - niet andersom!! Ik weet niet of ik ze de sleutel wel zou laten houden, zeker niet nu het kleintje er zometeen is en ze misschien helemaal denken altijd maar langs te mogen komen!

16. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ook ik kan me alleen maar aansluiten bij voorgaande reacties. Je ouders horen niet zomaar je huis binnen te vallen, of je nu weeën hebt of niet dat maakt geen zak uit. Mijn ouders hebben ook een sleutel, maar bellen altijd netjes aan.

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik sluit me ook bij de rest aan, wat onbeschoft van je ouders! slot vervangen of sleutels terugvragen idd.

ik heb mijn moeder wel echt afgebekt tijdens de bevalling toen ze belde met het verzoek of ik accuut iets wilde uitzoeken voor haar. (ze wist niet dat ik weeen had)
    vond ze niet zo erg, toen ik een paar uur later belde dat Ties was geboren kon ze me alleen maar gelijk geven :)

18. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik snap sowieso niet wat je ouders met een sleutel moeten, als je wel een bel naast de deur hebt..

Ik zou t een afschuwelijk idee vinden als (ook al zijn t mn ouders) mensen met een sleutel van mijn huis lopen..
    Van mijn ouders heb ik ook wel een sleutel.. ergens... maar geen alarmkasjte.. dus "zo even binnen wippen" doe ik al niet.. Daarnaast wonen we ook te ver uit elkaar om zo even langs te gaan..

19. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Mijn ouders gebruiken de sleutel wel, maar alleen maar als wij weten dat ze komen en als ze onverwachts komen bellen ze netjes aan!!!
    Gelukkig!!!

20. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    pfffffffff onbewust assosiaal die ouders van jou.

Ik had ze er op dezelfde manier uit gezet.
    Wat een stelletje oenen zeg.

Deel Deze Pagina