Vraagje, heeft iemand ervaring met heparine injecties?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Prisjuh, 20 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goedemorgen allemaal,,ik zal ff in het kort uitleggen waarom ik elke dag een injectie moet nemen,ik heb een bloedafwijking en als ik nie zou prikken zou mn lichaam 9mnd lang het kindje afstoten :( :( maar goed ik ben nu al tijdje aan het prikken en dat ging heel goed maar hoe verder we zijn hoe meer last ik er van krijg!!! :( :( :( wilden ff weten over er meer hier ervaring mee hebben en mij misschien nog wat tips kunnen geven???

    Liefs Prisjuh
     
  2. jacoba

    jacoba Fanatiek lid

    6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    hoi ik heb er geen ervaring mee maar wens je wel sterkte. groeytjes jacoba
     
  3. Annelies

    Annelies Niet meer actief

    waar krijg je precies last van dan??
     
  4. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    ik heb niet hetzelfde als jij hebt hoor, maar ik wens je wel veel sterkte. Weet je verloskundige het niet.

    Ik ben resus negatief. En moet met 30 weken een spuit hebben en na de vlokkentest. Heb ik bij mijn dochtertje ook gehad. Ook na elke miskraam moest ik een spuit hebben, maar dat hoorde ik pas na 7 miskramen dus toen was het te laat. Maar het kan geloof ik geen kwaad.

    Ik vind het ook jammer dat ik er te weinig over weet. Dus snap wel dat jij duidelijkheid wilt.
    Vraag het anders de vk op het forum.
     
  5. Goedemorgen thx voor de reacties,het zal ff uitleggen waar ik last van krijg doordat mn buikwand wat dikker en harder moet de naald er steeds harder doorheen want prik namelijk in mn buik is het beste zeggen ze :( :( maar ja het is voor een goed doel maar soms heb ik er wel de balen van en ken ik er ff nie niet meer van genieten!!!!ben natuurlijk heel blij dat ik zwanger ben maar de injecties en medicijnen die niet vergeten mogen worden pppffff maar ja we doen het voor een goed doel en als de kleine er eenmaal is zn we de prikken zo weer vergeten!!!

    Liefs Prisjuh

    Elina sterkte met de injectie maar ja we doen het voor een goed doel ;)
     
  6. Annelies

    Annelies Niet meer actief

    wissel je de prikplekken wel af? bijvoorbeeld op de even dagen links en op de oneven dagen rechts.
    en mag je hem niet in het bovenbeen spuiten?
    liefs, annelies
     
  7. ppa

    ppa Bekend lid

    24 nov 2005
    867
    0
    0
    wat vervelend voor je, dat het zo moeilijk gaat.
    ik injecteer elke dag fraxiparine (om mijn bloed te verdunnen) dit mag in je bovebeen, dus die wissel ik elke dag af en spuit naast de soms dikke en blauwe plekken.
    hoop dat je mag overstappen narr je benen

    heel veel suc6
    groetjes patricia
     
  8. Niet meer actief

    Volgens mij mag je de injectie's ook in je been doen hoor. en dan idd gewoon afisselen links en rechts
     
  9. hoi hoi ik injecteer ook fraxiparine maar doe het nu nog in mn buik mn vriend want zelf ken ik nie :( :( :( maar de ene dag beter als de andere maar nou blijkt dat ik mn vet de hard beet pak hihi beetje dom vandaar zn pijn waarschijnlijk.Maar wilde ff wat aan PPA vragen als het mag als je er antwoord op wil geven waarom moet jij die injecties doen??Ik vanwege een antifosfolipiden sydroom en homocysteine afwijking heeft te maken met een stollingsafwijking!!Ik heb vorig jaar ook een lichte beroerte gehad maar nu alles wel weer oke niets aan over gehouden soms wel nog beetje last van mn arm gezien die ong 6mnd nie heeft gefunctioneerd!!

    Liefs Prisjuh
     
  10. ppa

    ppa Bekend lid

    24 nov 2005
    867
    0
    0
    hallo prisjuh,

    ik heb inderdaad dezelfde afwijking en gebruik naast de fraxiparine ook ascal cardio.
    Bij mij zijn ze erachter gekomen toen ik vorig jaar zwanger was van onze dochter, Frédèrique. Nadat we haar met een zwangerschap van 23 weken hebben verloren, zijn ze alles gaan onderzoeken.
    Uit de onderzoeken bleek toen dat ik een stollingsafwijking had net als bij jou eigenlijk.
    Tijdens de onderzoeken werd het afgeraden om aan een nieuwe zwangerschap te beginnen. Toen de uitslag kwam heeft het gelukkig niet zo lang geduurd voordat ik weer zwanger werd. Op dit moment ben ik gelukkig 26 weken en heb een hele voorspoedige zwangerschap, wel elke 3 weken naar het AMC voor controle en een groei-echo. Dit is wel spannend, maar ook geruststellend.

    Het injecteren doe ik zelf, heb in het ziekenhuis geleerd om mijn bovenbenen af te wisselen. De soms blauwe en dikke plekken vermijd ik gewoon. En natuurlijk niet de lucht meespuiten.

    Als je nog iets wil weten of gewoon wil kletsen mag je me ook altijd even mailen, hoor.
     

Deel Deze Pagina