Sofie van den Enk volgt jongeren waarvan één van de ouders na een jarenlang heterohuwelijk uit de kast is gekomen. We horen hun verhaal, maar ook dat van de ouders. Wat betekent het voor de dagelijkse gezinssituatie? Hoe gaan de jongeren om met het feit dat hun vader of moeder ineens een nieuwe partner heeft van dezelfde sekse? KRO-NCRV Wie gaat er kijken?
Als ik dit zie ben ik toch erg 'blij' dat mijn vader al uit de kast kwam toen ik veeeeel jonger was. Oké moment was echt stom van hem uitgekozen, maar ik denk dat het moeilijker te verwerken is als je ouder bent. Ik heb t trouwens ook moeten verwerken hoor, maar dan op een andere manier
Waar ik benieuwd naar ben, vroeg ik me bij het programma ook af, maakt het uit of je ouders uit elkaar gaan i.v.m. seksuele voorkeur van één van de ouders? Het feit dat je ouders scheiden lijkt mij het moeilijkst... Of is dat te simpel gedacht?
Mijn man zegt altijd dat het voor hem juist hielp om te accepteren dat zijn ouders gingen scheiden. Dat het voor hem makkelijker te begrijpen was dat zijn moeder op een vrouw viel, dan dat ze voor een andere man het gezin verlaten zou hebben.
Oude buren van mijn ouders hebben dit meegemaakt. Dit ging alleen een stapje verder. Ik denk dat de dochter een jaar of 17 was en ze ging samen met haar moeder op vakantie. Vader en vriendje bleven thuis want ze gingen er een vrouwenweek van maken. Toen ze thuis kwamen van vakantie bleek tussen papa en vriendje de vlam te zijn overgeslagen en is papa van mama gescheiden en vriendje bij dochter weg gegaan om samen een relatie te beginnen.
Heftig hoor, lijkt mij heel onwerkelijk. Vond het scheiden van mijn ouders al erg moet je nagaan dat dit de reden is. Bij het horen van een zwaargelovig dorp in Overijssel moest ik gelijk aan Rijssen denken
Wat verdrietig. Zo veel verdriet en boosheid bij het jongste zusje van de drie. Maar ook de vrouw waarvan ze nog maar met twee vd zes kinderen contact heeft. Het moet ook bizar zijn als je 25 jaar bent opgevoed met een idee, en 1 vj ouders vervolgens dat doet waarvan ze zelf altijd hebben beweerd dat het niet mag. Ik kan me voorstellen dat dat echt heel bizar moet zijn. En dan ook nog alles via Facebook moeten ontdekken. Ik vraag me af of het daar nog wel goed gaat komen eerlijk gezegd.
Ja heftig dat jongste zusje. Mischien is praten met een psycholoog wat voor haar dit zit zeer diep. Nou echt wel, het is er bij die kinderen ingeramd dus dat krijg je er niet snel uit. Wel knap dat die andere 2 wel uit de bubbel zijn gestapt. Wat een zooi moet hun leven nu zijn pfff.
Heel bizar inderdaad. Ik zie die aflevering net voorbij komen en ik ken deze mensen dus... Of tenminste, ik heb bij één van de dochters in de klas gezeten. We zaten op een reformatorische school, dus het onderwerp werd daar veel besproken. En inderdaad, er werd constant benadrukt dat een homoseksueel huwelijk niet mag. Wat bizar om dan nu opeens dit te lezen... Ik kon niet zo goed overweg met die dochter, maar als je dit leest dan breekt je hart wel even een beetje. Haar hele familie uit elkaar gevallen
nou zo'n zwaargelovig dorp vind ik Rijssen niet meer hoor, ten eerste is het helemaal zo klein niet, dus dorp wil ik het niet noemen en zwaargelovig valt ook wel mee. Denk de helft nog maar die echt zwaargereformeerd is? De andere helft loopt gewoon in broek
Klein is het zeker niet maar het geloof had wel een enorme invloed op een dorp ernaast wat belachelijk is.