Ouders vaak over de vloer of juist helemaal niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mausi, 26 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat doen jouw ouders voor jullie/ jullie kids?

1. Ze passen elke week op als ik moet werken

2. Ze passen af en toe op (bij bruiloft/feestjes e.d.)

3. Ze lopen de deur plat om hun kleinkind te kunnen bewonderen

4. Ik zie ze af en toe (verjaardagen e.d.)

5. Ze wonen te ver weg om elkaar vaak te zien

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Mijn moeder past op de kids als ik moet 'werken' (1 keer per week een ochtendje schoonmaken) en anders is mijn vriend wel thuis. Daarnaast gaan wij regelmatig daar naartoe, of als het volgens hun te lang heeft geduurd staan ze hier op de stoep :D Ook neemt ze Vigo wel eens mee naar haar huis om leuke dingen te doen oid. Mijn vader zien ze wat minder maar wel regelmatig. Mijn vader werkt een 2 ploegendienst dus vaak lopen we elkaar gewoon mis. Wel komt hij minstens 1 keer per week hier naartoe vlak voordat hij naar zijn werk moet of klaar is met werken maar dat is vaak maar een klein uurtje ofzo.

2. Justins mama

Justins mama Bekend lid

9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    Euhm ik wil ook graag 2 opties.
    - mijn schoonmoeder (schoonvader is helaas al 4 jaar dood) zien we hooguit 1x per week/2 weken. Die past ook eigenlijk nooit op of het moet niet anders kunnen. Maar dan nog geven we Justin zelf de fles en leggen we hem zelf op bed. Hij word na zijn papfles nooit wakker dus in principe hoeft ze niks te doen.

- mijn ouders zie ik elke dag. Ik denk dat ze Justin in totaal 5 dagen niet gezien hebben sinds zijn geboorte. En dat is echt een ramp hoor als ze hem een dag niet zien. Zowiezo skype we ook 2x op een dag dus zien ze hem via de ipad wel.
    Hun passen ook op als wij een dagje weg gaan ofzo.

3. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Mijn ouders passen om de week op maandag op. Omdat ze ver weg wonen komen ze al op zondag. Ze doen op deze maandag ook nog van alles in het huishouden en de tuin! Hartstikke fijn natuurlijk!

Mijn schoonouders zitten van april tot oktober in het buitenland en zullen onze zoon nu dus heel lang moeten missen. Dat vind ik op zich wel jammer. Ik merk ook dat mijn schoonmoeder een beetje jaloers op mijn ouders is... De band tussen mijn zoon en mijn ouders is toch anders omdat zij hem wel regelmatig zien.

4. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi hoi,

Heb hele lieve schoonouders en NOG lievere ouders, maar ik moet er niet aan denken dat ze de deur hier plat lopen.
    Mijn schoonouders wonen op 15 minuten afstand en mijn ouders op 60 minuten.

Wel passen ze elke week op.
    Ma/di breng ik Siem naar mijn schoonmoeder (schoonvader werkt nog) en rij ik door naar mijn werk en op woensdag komt mijn moeder bij ons!!!!! Heerlijk na 2 dagen sjouwen met zo'n hummel dat hij gewoon lekker in bed kan blijven liggen enz...

Dus ik vind het een mooie middenweg!

Liefs

5. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    mij ouders wonen helaas te ver weg om ze vaker te zien of dat ze kunnen oppassen ofzo :(

6. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Ik werk 3 dagen. Op dag 1 past mijn schoonzusje op, op dag 2 mijn schoonmoeder en op dag 3 mijn moeder. Op dag 1 & 2 komen mijn schoonzusje en -moeder naar ons toe en als Liza wakker is en heeft gegeten gaan ze met haar op pad. Mijn schoonmoeder doet dan ook altijd het huishouden: stoffen, stofzuigen, dweilen, stijken... Heel lief! Zelfs als ik vakantie heb, komt ze een dagje 'helpen' :) Schoonzusje en -ouders wonen hier nog geen 5 min. vandaan. (schoonzusje woont nu nog thuis. Over 2 maanden woont ze op zichzelf en gaat Liza daar op dinsdag logeren). Op dag 3 neem ik Liza mee naar mijn werk en komt mijn moeder haar daar ophalen. Is namelijk ongeveer in het midden. Mijn ouders wonen 25 min. bij ons vandaan met de auto.

Mijn ouders zien we verder nog wel een keertje in de week, dus incl. oppassen zien zij Liza zo'n 2x per week. Als ik ergens heen moet en mijn vriend moet werken of we gaan samen ergens heen, dan vraag ik mijn moeder om op te passen. Maar dat is pas 2x gebeurd ;)
    Mijn schoonouders zien we wel vaker. Daar gaan we sneller nog even een bakkie doen of we eten daar. Zij zien Liza incl. oppassen wel zo'n 4 á 5x per week.

Nu het campingseizoen is begonnen zien we onze (schoon)ouders vaker. Staan namelijk allemaal op dezelfde camping (daar ken ik mijn vriend van). We gaan in principe elk weekend, dus zien we hun ook elk weekend :)

7. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik heb niet gestemd, zit een beetje tussen een paar antwoorden in:
    Als er iets is dan passen ze op, net degene bij wie het uit komt. Maar niet op een vaste dag. Zowel mijn ouders als schoonouders doen hun best om Imee minimaal 1x per week te zien, vaker als dat lukt. Maar ze lopen de deur hier niet plat, gelukkig niet. Meestal wordt er eerst even gebeld. :)

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Mijn ouders wonen 200 km verderop en die zien we eens per maand ongeveer. Zij komen vaker onze kant op dan wij hun kant opkomen.
    Mijn schoonouders wonen 40 km verderop en die zien we nog minder vaak: die nemen niet zo vaak initiatief om hierheen te komen en in de weekenden is er meestal weinig tijd om die kant op te gaan.
    Ik vind het wel prima zo, we hebben het druk zat en ik wil alle andere familie en vrienden ook nog eens kunnen zien, en daar houden we op deze manier wel tijd voor over ;)

9. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ouders: passen gemiddeld 1 ochtend per week op (maar ze gijzelen er vaak een paar uurtjes bij :D kan moeders nog ff een tukkie doen na het werk)
    Mijn moeder werkt niet meer en komt dus ook wel 1 a 2 x per week een bakkie doen (of we spreken in het centrum af)

Schoonouders: Wonen verder weg en schoonmoeder durft niet alleen te rijden dus die komen niet zo vaak. Máár wel vaker dan voor we een zoontje hadden. En ik werk onregelmatig dus ook weekenden... is wat lastiger te plannen allemaal.

10. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Oppassen: de ene week past mijn moeder een dag op, de andere week passen mijn schoonouders een dag op. Ze hebben de kinderen dus 1 dag per 2 weken.

Verder ga ik 1 a 2 keer per week bij mijn moeder op bezoek, ze komt ook wel eens bij mij aanwaaien in het weekend.
    Mijn moeder doet regelmatig de strijk voor me, erg prettig.
    Als mijn moeder haar oppasdag heeft, doet ze de kinderen al in bad en blijven we altijd bij haar eten, ideaal!

Mijn schoonouders zie ik gemiddeld 1 x per week. Mijn schoonvader komt soms na het eten nog wel eens even langs op de fiets om de kinderen een knuffel te geven.
    Ook doet hij onze tuin.

11. MissT

MissT Niet meer actief

Hier is dat juist andersom. Schoonouders zijn meer met hun 'eigen' leven bezig, en als ze ons meisje willen zien, moeten we 9 van de 10 keer daarheen.. ;)

12. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    Mijn ouders zien we 1 a 2 x per week, soms wel vaker ( wonen heel dichtbij). Mijn schoonouders kwamen voor mijn dochter er was nooit, alleen als er iets bijzonders was: bijvoorbeeld het babykamertje wat in elkaar was gezet of een verjaardag. Nu zien ze haar ook vaak 3 weken niet, wij vinden dat ze maar wat vaker hier moeten komen. Wij gaan vaak genoeg spontaan langs en dan laten zij er weer 2 a 3 weken overheen gaan ( als wij dan bewust even niet gaan en afwachten) Belachelijk................

Ze noemen ook weleens dat mijn dochter daar mag logeren, nou het spijt me zeer maar zolang ze nog klein is en hun niet goed kent ( ze reageert ook nooit echt enthousiast op hun en op anderen wel) gaat dat niet gebeuren!

13. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    ik woon gelukkig vlakbij mijn ouders en ik ben daar dan ook dagelijks te vinden. Mijn kids vinden t super gezelllig en t is hun tweede huis. Toen mijn ex mij liet zitten, zwanger van demi, toen ben ik bij mijn ouders ingetrokken vlak voordat ik moest bevallen. Onze band is heel sterk en ik krijg nu nog veel hulp en steun van ze. Ik geniet ervan en mijn kindjes ook.

14. Sensea

Sensea Niet meer actief

voor mij gelden de laatste 2 opties.

ik kan niet 2 keer stemmen natuurlijk.

mijn vader zie ik alleen op verjaardagen

mijn schoonouders wonen veel tever weg en zijn beiden ziekelijk, dus die zien we eigenlijk nooit meer hier.

15. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    #35 SyrianBeauty, 27 apr 2011
    Laatst bewerkt: 27 apr 2011
    Mijn moeder komt heel vaak, ze woont 15 minuten rijden bij me vandaan. Ze past ook op of doet wat in het huishouden als ik het haar vraag. Erg fijn. Soms als ik het druk heb met de baby (zoals in het begin) neemt ze mijn oudste dochter mee en gaat ze leuke dingen doen met haar. We maken ook vaak uitstapjes samen zoals naar pretparken bijv.

Schoonouders komen ook af en toe, en brengen me dochter vaak naar de psz (is erg ver namelijk). Ook speelt ze af en toe bij ze want ze hebben nog 2 kinderen van 7 en 9.

16. Bri

Bri Niet meer actief

Schoonouders (vooral schoonmoeder) zien we vaak zowel bij ons als bij hen, passen regelmatig op en ze gaan daar ook wel eens logeren. We gaan ook wel samen op vakantie of maken samen een uitstapje.

Mijn moeder zien we geregeld, bijna altijd bij haar thuis. Zij is fysiek niet meer in staat om voor kleine kindjes te zorgen, dus oppassen of logeren zit er jammer genoeg niet meer in.

17. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik vond het moeilijk om te kiezen! (miste de optie 'anders' :))
    Het zit namelijk zo:
    Mijn ouders zijn gescheiden. Moeder woont op zo'n 40 autominuten weg en zien we gemiddeld eens in de twee weken en zij is ook degene die we als eerste vragen om op te passen als dat eens nodig is.
    Mijn vader woont op ruim een uur rijden en zien we denk ik eens per maand ofzo - wisselt een beetje.
    Mijn schoonouders wonen op een half uurtje rijden, maar die zien we zelden (misschien eens in de 3 maanden en dan vooral omdat we bij hen langsgaan).
    Dan zijn er nog de ouders van mijn mans eerste vrouw - die voelen meer als schoonouders voor me dan mijn echte schoonouders - en die zien we ongeveer net zo vaak als mijn moeder. Ik/wij fiets(en) er vaak ff langs als ik/we in de buurt ben/zijn. Ze wonen dan ook op 10 minuten met de auto, dus dat is makkelijker ;)

18. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    Zowel mijn ouders als schoonouders wonen een stuk verder weg (een uur en anderhalf uur rijden). Ze passen met alle liefde op als dat nodig is. Vandaag is mijn schoonmoeder hier om de oudste op te halen om te logeren en zondag brengen we de middelste bij mijn ouders. Verder zien we elkaar eens in de paar weken.

19. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Hier precies dezelfde situatie! En dat terwijl mijn schoonouders 1uur en 15 min rijden van ons vandaan wonen...we doen nu een verbouwing aan de tuin schoonpas komt helpen klussen en schoonmams past op zodat ik de mannen kan versterken.
    Maar Renske is voor hun tot nu toe enig kleinkind...en voor mijn ouders is zij de 5e...

20. glimworm

glimworm Niet meer actief

mijn schoonouders komen wel vaker over de vloer dan voor Collin er was, ze verzinnen gewoon elke keer een smoes om Collin zoveel mogelijk te zien of ze bellen minstens 3 x per week hoe het gaat, ook al hebben we ze nog een paar uur ervoor gezien ;)
    voor iemand(ik) die zoveel sociale controle niet gewend is is dit best wel too much :(

mijn moeder leeft helaas niet meer en mijn vader is niet het tiep die de deur plat loopt (bij wie dan ook), nooit geweest, hij heeft zelf een druk eigen leventje en ik zou het hem ook niet kwalijk nemen dat ie dat niet gelijk helemaal aan de kant gooit.

Deel Deze Pagina