Ouders van kinderen met ADHD / ADD

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Kolibrie, 17 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi allemaal,

Gisteren hebben we na een periode van onderzoeken te horen gekregen dat onze dochter ADHD heeft. Ergens komt het niet als een verrassing, maar anderzijds maakt het me ook verdrietig en bezorgd. Het is zeker niet het einde van de wereld, maar mijn ervaring is dat ADHD vaak erg onbegrepen is.

Ik merk dat ik nu op zoek ben naar ervaringen van mede-ouders en behoefte heb aan contact met mede-ouders.

Het roept bij mij veel vragen op waaronder: wel of geen medicatie, wat zijn de voordelen en nadelen, welke ervaringen hebben jullie ermee? Waar lopen jullie tegenaan in jullie opvoeding en waar heb je juist veel baat bij? Hoe reageerde jullie omgeving? Kortom: hoe gaan jullie ermee om?

Sorry voor de vele vragen :)

2. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.202
    534
    113
    Hoi Kolibrie, wij hebben een dochter van 7 met ADHD/ADD, dit weten we sinds afgelopen juni en vanaf september heeft ze medicijnen.
    Zelf heb ik ook ADHD/ADD dus wat dat betreft kan ik me wel goed in haar inleven...

Wat gaan jullie nog verder doen, krijg je begeleiding en therapie?? of gaan jullie starten met medicijnen?

3. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi mama2bengeltjes. Op dit moment gaan we ons goed inlezen over ADHD en ook gesprek aan met school. Verder nog langs de huisarts om meer informatie over medicatie te krijgen en de voor en nadelen ervan te leren. Over een paar weken moeten we terug naar de psycholoog en dan horen we verder hoe en wat.

Deel Deze Pagina