Hoog sensitieve kinderen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cocko, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hallo allemaal,

Na lang, lang zoeken denkt men te weten wat ons zoontje (nu ruim anderhalf jaar) heeft. Hij is zeer hoog gevoelig. Nou dacht ik toen ik dacht hoorde: hmm, ja hoor, dat zal wel. Tegenwoordig is een kind al snel hooggevoelig als ze niet minder goed tegen prikkels kunnen etc. Maar toch zijn ze er van overtuigd dat dit het probleem met ons zoontje is. Hij slaapt al vanaf januari niet meer door, huilt, krijst, valt overdag erg veel, jammert, dramt, smijt met dingen etc, neemt geen dingen aan van vreemden, maakt moeilijk contact met andere kindjes en zondert zich af zodra er meerdere kindjes zijn. Nu willen ze dmv therapie (spelenderwijs) hem leren om om te gaan met prikkels uit de omgeving. Nu is mijn vraag: heeft iemand van jullie ook een kind dat hoog gevoelig is? Wat zijn een beetje de kenmerken/signalen van jullie kindje? Hebben jullie hier wat aan laten doen of wat hebben jullie er zelf aan gedaan?
    Het zit me heel erg hoog, vind het niet erg ofzo hoor, maar ben kapot moe van alle gebroken nachten (vannacht kon ik om 3.45 uur eindelijk gaan slapen..)
    Ik weet ook dat er reeds eerder een onderwerp is geweest maar toch.. Alvast bedankt!

2. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Hey! vervelend zeg!Lastig die gebroken nachten, terwijl je toch had gedacht die niet meer te zullen hebben.

Mijn zoontje is vanaf zijn geboorte super gevoelig, kon niet tegen prikkels (dachten ze) Sliep overdag niet, sliep s'nachts niet/weinig. Ingebakerd geweest, alles wat druk kon zijn vermeden. Was snel in zijn ontwikkeling, zonderde zich ook af als het druk werd, pakte nooit speelgoed af, hij gaf het bij voorbaat. hij huilde zijn eerste jaar veel, heel veel....zijn tweede jaar iets minder, maar...nog genoeg ;)

Toen hij goed kon praten is hij daar nooit meer mee opgehouden en is het me gaan dagen dat hij zijn ding gewoon niet kwijt kon. Ipv het rustiger voor hem te maken hebben we zijn dagen volgepland met buiten spelen lopen fietsen enz. Heerlijk!! Het was een verschil van dag en nacht! Alleen het slapen is pas beter geworden sinds hij op school zit.... Hij is pas getest door de kinderpsycholoog en daar is het op Adhd uitgekomen. Terwijl het consultatiebureau altijd had gedacht dat hij te veel prikkels kreeg, had hij ze ook nodig alleen kon hij die toen nog niet verwerken.

Moeilijk hoor om dan de conclussie al meteen te trekken!
    succes iig!!

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bedankt voor je reactie! Wow..adhd is wel iets anders dan hooggevoelig zijn.. Nou misschien moeten we het maar afwachten dan. Ben erg benieuwd wat de fysio van plan is, daar moet ik morgen naar toe.

4. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Fysio?? Ben benieuwd wat die er aan kan doen..?!

5. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Een fysio kan hem leren met nieuwe (voor een hoogsensitief kind soms enge) situaties om te gaan. Mijn zoontje heeft ook fysio gehad en is hierdoor echt een stuk zekerder geworden.Dit zijn dingen die in elk geval geen kwaad kunnen....
    Succes het kan erg vermoeiend zijn maar als je een goede weg vind om er mee om te gaan (vooral veel begrip voor je kindje) dan word het vanzelf beter......

6. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ja idd, vorige week hadden we 'intake' en zette ze hem op een soort brede balk die aan de onderkant rond is, dus als je daarop zit/loopt gaat hij natuurlijk naar links of rechts. Dat is voor hem ontzettend eng en met zulk soort dingen gaat ze proberen hem zekerder te maken.
    Wat ik dus moeilijk vind om te peilen bij hem: is alles nou moeilijk voor zulke kinderen? Zijn ze met alles zo onzeker totdat ze heel zeker weten dat het hen gaat lukken..? Zijn er in het dagelijkse leven meer dingen die ik kan verbeteren? Ik heb echt geen idee of ik het thuis allemaal goed doe voor hem :(

Deel Deze Pagina