ik ga op de creabeatoer....hoe te beginnen??

Discussie in 'De lounge' gestart door duveltje, 19 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    In plaats van iedere avond op de bank voor de buis of met mijn neus in een boek, wil ik eens wat gaan maken! En omdat ik die vilten poppetjes en andere vilten figuurtjes zo mooi vind dacht ik.....laat ik dat eens gaan proberen!

MAAR.....ik heb nog nooit naald en draad in mijn handen gehad (ja, om een knoop aan te zetten o.i.d.), en ook nog nooit met een naaimachine gewerkt (weet niet eens of dat nodig is bij vilten figuurtjes:)).

Kan ik dit dan wel of is het veel te hoog gegrepen? Ik weet dat ik ergens moet beginnen, maar waar?
    Is iemand van jullie bekend met het maken van die poppetjes (of andere vilten dingetjes) en kan mij wat tips geven?

Of zal ik gewoon zo'n kant en klaar pakketje kopen en dan eerst zien wat het is....
    Wie helpt mij over mijn "opstartaarzelingen" heen???

2. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Wat je kunt doen is een hobby winkel bezoeken en daar wat informatie vragen. Zij kunnen je advies geven over hoe je kunt beginnen enzo.En dan op een avond er gewoon voor gaan zitten :D De eerste keren zal het bagger zijn maar je zult zien dat je steeds beter wordt en steeds meer dingetjes gaat verzinnen om uit te breiden!

3. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ik ben ook gewoon zelf begonnen en op internet kun je ook veel info vinden over hoe je bepaalde dingen moet maken!
    en als je eenmaal bezig bent krijg je zo meer ideetjes en wat mischien nog handiger of makkelijker kan ! succes!
    weet niet of je een pipoos hebt zitten die hebben vandaag zon crea middag haha andres daar ff naar binnen

4. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Op youtube kan je vaak wel tutorials vinden, dan wordt het allemaal stap voor stap uitgelegd. Ik neem aan dat er ook wel iets te vinden is voor naaien en werken met vilt.
    Als je wat basisdingen weet (soort naaisteek, afhechten) dan is het gewoon een kwestie van beginnen.

Bij kringloop winkels vind je ook vaak boeken mbt naaien, breien, haken e.d., misschien een tip om daar eens te kijken. Het zullen niet de nieuwste boeken zijn, met de hipste patronen enzo, maar voor de basisbegrippen vaak heel handig.

Succes!

5. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik speur ook altijd op internet en dan begin ik gewoon maar..
    Tot nu toe gaat het goed;)
    (behalve het haarknippen van mijn dochter .. dat ging dramatisch mis.. dat laat ik aan de profs over nu:D)

6. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Goed idee om eens een hobbywinkel binnen te stappen! Dat ik daar nu niet aan heb gedacht...:D Pipoos zit hier ook in de buurt, dus wandel daar binnenkort maar eens binnen! Op you tube ga ik ook maar eens snuffelen en dan maar gewoon beginnen!
    Enne Nanette;....haren knippen.....daar durf ik echt mijn handen niet aan te branden, hahaha!

Deel Deze Pagina