Zomaar even een luchtig topic tussendoor. Bumperklevers en schoonloeders tellen niet mee. Ik ben allergisch aan vrij veel dingen, nl.; ananas, kiwi, lychee, sojaproducten en muggen.(die krengen moeten mij altijd hebben, sta dus vol gigantische bulten in de zomer)
Hier ook veel allergiën - Huisstofmijt - Voor bijen en wespensteken (kun je dus nagaan hoe het eruit ziet als die beesten bij mij in de buurt zijn ) - Voor bepaalde pleisters - Nikkel - Pure penicilline Dit is wat ik nu even snel zeker weet volgens mij was er nog iets ben alleen zo vergeetachtig de laatste tijd @ts: jij hebt veel allergische reacties op eten zeg, pff vind je dat niet irritant?
honden,katten,konijnen,vogels, pollen enz. huisstof en volgens mij ook voor mijn eigen haar als ik t los draag.... dus tja.. hahaha maar ben verder heel happy hoor! whaha
appels noten kiwi's aardbeien rauwe wortelen hars (pleisters enzo) huisstof boompollen (vast nog wel meer fruitsoorten die ik nooit eet omdat ik ze niet lust)
Boompollen Graspollen Honden Noten (alles behalve cashew) Veel fruit (kersen, appels, peren, perziken, pruimen) veroorzaakt bij mij wel jeuk, maar is volgens mij geen echte allergie.
wespen. ik moet als ik gestoken word gelijk een epipen zetten en binnen een kwartier medische hulp hebben anders raak ik in een shock. best wel balen want vanaf juni tot oktober kan ik eigenlijk nergens buiten ontspannen zitten. een camping in frankrijk is ook niets en dat terwijl mijn man een fransman is. hoop binnenkort een immunotherapie te kunnen volgen. maar verders kan ik werkelijk alles aan! tjakka!
Ik ben verschrikkelijk allergisch voor pinda's / noten... Moet alle producten vermijden waar dit in voorkomt want ben al 2x bijna in septische shock geraakt, was er net op tijd bij, maar wel met ziekenhuisopname als gevolg... Verder nog allergisch voor katten en soja...
ja sindskort voor makeup! heb al 2 keer een enorme oogontsteking gehad daardoor... dus durf het niet meer op te doen....
*kiwi *meloen *ananas *mango * shampoo of andere producten met deze fruitsoorten erin verwerkt * champions *nickel *naproxen *penceline *plaqenil ( medicatie die eigenlijk mijn ziekte onder controle moet houden) * wespen *muggen *verschillende soorten pleisters.
*condooms *huisdier haren vriend is alergisch voor wespen en daarom altijd een epipen op zak in de de zomer.
helemaal nergens voor (gelukkig) manlief wel: huistofmijt en voor sommige dieren (met name met lange vacht).
even denken hoor.... Voor bepaalde bomen.... Voor appelsap. voor huisstofmijt. Honden en katten. van javakoekjes krijg ik ook meteen een reactie. Heel mijn armen zitten dan vol met rode bultjes. En het klinkt heel gek, maar voor chirurgisch staal! Toen ik klein was kreeg ik mijn eerste oorbelletjes. Uit voorzorg maar chirurgisch staal gepakt..resultaat..enorme dikke oren! En een paar jaar terug wilde ik een tongpiercing. Die werd ook gezet met chirurgisch staal. wekenlang had ik een dikke lap in mijn mond die maar niet wilde slinken. Toen de piercer bedacht dat titanium misschien beter was, had ik binnen een paar dagen een normale tong. En ik ben allergisch voor de standaard pijnstiller die je krijgt ingespoten tijdens een operatie. Gelukkig hebben ze nog een heleboel anderen en heb ik geen operatie meer gehad
-Nikkel en eigenlijk alles wat "nep" is -Co-trimoxazol (antibioticum) -Graspollen -Bepaalde wasmiddelen zoals Witte Reus