stoppen met minipil / Cerazette

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ann84, 2 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann84

Ann84 Lid

2 feb 2015
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede avond
    ik ben op 25 januari gestopt met de minipil met de bedoeling om zwanger te worden. Nu zijn we bijna anderhalve week verder en ik ben nog steeds niet ongesteld, is dit normaal?
    Ik weet bij een gewone pil duurt het een tijd,maar omdat je bij de minipil geen stopwek hebt dacht ik vrij snel na te stoppen met de minipil ongesteld te worden.
    Toen mijn spiraal er 3 jaar geleden uit ging was ik na 2 dagen ongesteld, en de minipil heeft dezelfde werking als een spiraal...

Hebben jullie hier ervaring mee?

Ik ben mezelf nu gek aan het maken of ik nu misschien wel zwanger zou kunnen zijn, wat helemaal niet reëel is,maar toch blijft die gedachte sluimeren :)
    de apotheker zei dat je normaal binnen een week ongesteld zou moeten zijn, maar elke vrouw is anders dus het kan ook langer duren.... heb ik dus weinig aan :(

Alvast bedankt

Groetjes
    Ann

2. marieke24

marieke24 Actief lid

10 nov 2014
    486
    1
    16
    Toen ik stopte met de pil heeft het bijna 6 maamd geduurd 😐

Vreselijk dat wachten op een menstruatie 😡

3. Ann84

Ann84 Lid

2 feb 2015
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben jij ook gestopt met de minipil of met de gewone pil?
    Ik vind het inderdaad super irritant.ik wil natuurlijk wel dat de menstruatie weg blijft maar dan met de rede dat ik zwanger ben :D dat onzekere en wachten is helemaal niets voor mij :)

4. Johanne25

Johanne25 Lid

30 okt 2014
    87
    1
    8
    Ik heb deminipil 9 maanden geslikt, had regelmatig lichte doorbraakbloedingen. Op het moment dat ik stopte ook, maar dit was snel over. Geen menstruatie gekregen na het stoppen, en 27 dagen later een positieve zwangerschapstest :) Na t vaststellen van de termijn blijkt dat ik zo'n 10 dagen na het stoppen al een eisprong heb gehad. Het kan dus, gelijk na t stoppen zwanger worden, zonder te menstrueren!

Nu was ik de eerste keer ook in de eerste ronde na t stoppen met de gewone pil zwanger, dus mijn man en ik zijn een hele vruchtbare combinatie!

5. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Toen ik stopte met de minipil (7 november 2013) had ik mijn eerste menstruatie pas 2 maanden nadat ik de laatste pil ingenomen had. Het was toen wel meteen raak. Succes! :)

6. Ann84

Ann84 Lid

2 feb 2015
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie ervaringen!

Johanne: zo jullie zijn idd heel vruchtbaar! :) Wat leuk dat het zo snel gebeurd! Ik heb geen tussentijdse bloedingen gehad toen ik de minipil slikte.

Ctje: 2maanden is lang wachten! Maar super dat het dan ook gelijk raak was erna :)

Ik denk dat ik nog een week wacht en dan ga ik een test halen :D

7. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Toen ik stopte met cerazette (in verband met constant bloedverlies) duurde het 10 weken voor menstruatie kwam. (En 6 negatieve zw-testen :D ha ha).
    Daarna cyclus wel meteen regelmatig.

8. Ann84

Ann84 Lid

2 feb 2015
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    ooh ok dan ben ik nog niet zo heel gek dat ik ook gelijk een test wil doen :) dan heb je bijna elke week getest! :)
    ik wacht tot ik 3weken gestopt ben en dan ga ik men eerste test halen. maar wat lang 10 weken!

9. MamaScorpio

MamaScorpio Actief lid

7 mrt 2014
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij duurde het ook 2 maanden voordat ik weer ongesteld werd na de minipil. Heb die bijna een jaar geslikt omdat ik borstvoeding gaf. Ook helemaal geen bloedingen gehad tussendoor.
    Vond het ook wel raar dat het zo lang weg bleef, heb op een gegeven moment een zwangerschapstest gedaan, maar diezelfde middag werd ik ongesteld. Nu zijn we ruim 2 maanden verder en hopelijk is het deze ronde wel gelukt :D

Deel Deze Pagina