Ouders vinden ziekenhuis niet: baby overleden...

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door KimK, 10 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    triest

ik snap sowieso niet waarom je met een ziek kind zo ver van huis gaat voor een kwakzalver. en dan ook nog het kortsbijzijnde ziekenhuis can genk praktisch voorbij rijdt..

2. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Echt een heel vreemd verhaal..

3. Pink Peony

Pink Peony Niet meer actief

Inderdaad! Genk is dichterbij...

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Pfff vreselijk...

5. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    en tongeren ook.. en beide veel beter bereikbaar.
    maar ja als je al 100km rijdt met een doodziek kind had het waarschijnlijk niet veel uitgemaakt..

6. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik zeg ook wat een vaag verhaal, een ziekenhuis zal een doodziek kind nooit laten gaan naar een ander zh na niet eerst eerste hulp te hebben verleend....helemaal als dit kind in zo´n levensbedreigende situatie was.

Beetje raar verhaal dit, maar niet voor niets uit de telegraaf natuurlijk ;) (zo staan er wel meer in dit gedeelte van het forum, ook allemaal afkomstig van... jawel u raadt het al!)

7. Pink Peony

Pink Peony Niet meer actief

Booy, het verhaal klopt wel degelijk hoor. Staat in alle Belgische kranten.

Het betreft eigenlijk 1 ziekenhuis met twee campussen. De campus waar zij aankwamen heeft geen spoed en heeft ze doorverwezen naar de tweede campus.
    Maar blijft raar dat ze bijvoorbeeld niet alvast een infuus hebben aangelegd en de mug laten komen hebben.

8. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    een ziekenhuis die geen spoed heeft of iig iet doet.... een huisarts die bij zo'n ziek kind geen ambu laat komen....
    vreemd :( afgrijselijk dat zoiets gebeuren kan zo dichtbij....

9. KimK

KimK Niet meer actief

De moeder verwijt het zh nalatigheid.... Want goh ja ze was zelf totaal niet nalatig 100 km rijden met ziek kind, naar arts die geen eens ambulance belt.... Sjonge jonge...

10. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Raar verhaal....waar zou het kindje nou aan overleden zijn? Las ik iets over uitdroging? Dat maakt het helemaal gek, want waarom is niet een van de volwassenen bij het kind gaan zitten om desnoods met dwang water te geven? Bij dat hete weer in de auto zo'n eind rijden is wel heel gek....Zijn ze door alle toestanden niet gewoon "vergeten" om voor vocht voor het kindje te zorgen? Ik kan me voorstellen dat als je in paniek einden rijdt dat je dat vergeet.

11. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hier in BE hebben helaas inderdaad niet alle ziekenhuizen meer een spoeddienst.
    Veel ziekenhuizen werken samen en dan is er nog maar 1 spoed (besparingen).

Ben Belgje en hier in de buurt zijn 3 ziekenhuizen, maar er is maar 1 spoeddienst. Als buitenstaander - zeker als je van 100 km ver komt - weet je dat gewoon meestal niet. En sturen ze je dus ook gewoon wandelen bij de twee andere ziekenhuizen omdat ze niks kunnen en mogen. Echt veel paaltjes staan er hier bovendien ook niet in 't stad richting ziekenhuis.

Ik snap wel niet waarom die agenten die er na een tijd bij betrokken waren en de vrouw geholpen hebben niet ineens een ambulance hebben gebeld.

12. KimK

KimK Niet meer actief

Die moeder had gewoon eerder moeten nadenken ipv met ziek kind 110 km rijden naar een of andere kwakzalver. Ze had naar haar echte huisarts moeten gaan. Doet me beetje denken aan Sylvia Millecam.... Belachelijk dat die so-called arts geen eens ambulance of shit heeft gebeld.

13. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    geen woorden voor :(

Deel Deze Pagina