Amsterdam krijgt roze kerstmarkt

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door binnabinna, 24 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    AMSTERDAM - Amsterdam krijgt als belangrijke gaystad van Europa een opmerkelijke primeur: de roze kerstmark

Deze homovriendelijke kerstmarkt, die zal plaatsvinden van 18 december tot 28 december, is een initiatief van enkele horecaondernemers in de Amsterdamse Reguliersdwarsstraat, het centrum van de Amsterdamse homoscene. Pink Christmas', zoals de roze kerstmarkt gaat heten, krijgt een roze ijsbaan, een homokerstmarkt en een levende kerststal met twee Josefs of twee Maria's. Op 25 december, eerste kerstdag, zal een roze kerstviering plaatsvinden.
    Schermutselingen

Drijvende krachten achter de roze kerstmarkt zijn de bekende horeca-ondernemer Sjoerd Kooistra, eigenaar van bijna alle homozaken in de Reguliersdwarsstraat en Sjors Berends, uitbater van onder andere de café's April en Soho en homodisco Exit. De komst van de roze kerstmarkt leidt overigens ook nog tot politieke schermutselingen. De Amsterdamse Stadsdeelvoorzitter Centrum, Els Iping, heeft de horeca-ondernemers van de Reguliersdwarsstraat laten weten dat ze in principe niet afwijzend tegenover het initiatief staat, maar dat ze het Thorbeckeplein een betere locatie vindt voor de roze kerstmarkt. Dat staat echter bekend als zo'n beetje het grootste heteroplein van de stad met diverse bananenbars.

bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2627 ... geNumber=2

2. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Sorry maar dit vindt ik echt te ver gaan.
    en al helemaal het feit twee Josefs of twee Maria's.
    ten eerst is het niet zo. en ten tweede vindt ik het gewoon niet kunnen want zo is het staletje niet

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Tja, mijn ding is het ook niet. Beetje overdreven. Niets tegen homo's hoor, doe lekker waar je zin in hebt, maar waarom moet het altijd zo overdreven nichterig bij sommigen.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    pffff wat een onzin...

5. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ik heb niks tegen homoseksuelen,mijn beste vriendin is lesbisch.
    Maar dit vind ik van de zotte.
    Homoseksuelen vinden dat ze gediscrimineerd worden,zo hou je dit dus in stand...Overdreven gedoe.
    Ik ben ook niet christelijk maar je hoeft mensen niet onnodig voor het hoofd te stoten,heeft met respect te maken.
    Vind dit niet van veel respect getuigen..

6. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
  7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    "We willen geaccepteerd worden"
    "We willen gezien worden als normale mensen"
    Etc
    Maar we moeten wel een speciale dag hebben. En een vlag. En een kerst markt. En een dit en een dat en een zus en een zo.

En bij alles vraag ik me af.
    Zitten ze hier nou echt op te wachten of is dit positive discriminatie of wat is dit voor BS?

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Volgens mij zit de gemiddelde homo helemaal niet te wachten op een roze kerstmarkt. Weer zo stigmatiserend.

Komt zeker weer subsidie voor van de gemeente Amsterdam? Die weten ook niet wat ze met hun geld aanmoeten... :x

Als hetero vind ik het persoonlijk zwaar overdreven, op het ergelijke af.

9. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik denk inderdaat dat de meeste homo's hier ook niet op zitten te wachten.

en op zich zou het nog best leuk zijn alles het niet zo over de top zou gaan.

en voor al dan niet dat staletjes met twee maria's of twee jozuf's

10. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Zouden die Jozefs en Maria's dan allemaal in Toppers glitterpak aan komen zetten ?

11. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    :) :) :) :) :) :) :)

12. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik kan er de humor wel van inzien, meer niet.
    Het draagt verder niet bij aan mijn respect voor en acceptatie van homoseksuelen want daar heb ik totaal geen moeite mee. Ik ken meerdere homoseksuelen in mijn vriendenkring en familie.
    Dus wat nou het werkelijke doel is van deze kerstmarkt....I dunno.

Deel Deze Pagina