Ouders wel/niet bezoeken?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door EmyL, 21 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oke iets meer in Jip en Janneke taal dan. Ik vind het bijzonder irritant dat je een beetje bijdehand gaat lopen doen over een situatie die je niet kent. Ik vroeg ook niet om jouw oordeel en zeker niet om je vooroordeel, ik reageerde op de topic titel.
    Als je iets niet snapt of iets wil weten kan je het vragen. Krijg je misschien zelfs wel een antwoord met uitleg.

2. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.503
    8.425
    113
    Joh, laat maar, 'heb je niets beters te doen' en 'Jip en Janneke taal' ...

Ik reageerde gewoon op iets wat mij opviel en waar ik wat van vond. Maar het is me nu wel duidelijk dat mijn reacties niet gewenst waren. Excuses daarvoor.

3. nora25

nora25 Actief lid

18 okt 2013
    347
    94
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier een lastige situatie. Mijn moeder is 80 jaar maar houdt zich totaal niet aan de richtlijnen. Ze wil niet dat iemand boodschappen voor haar doet en houdt van winkelen en gaat elke dag zelf naar allerlei winkels. We gaan alleen naar haar toe en blijven op het parkeerterrein en zij op het balkon. Verder bellen we haar veel en sturen haar filmpjes van de kinderen. Maar nu wil ze volgende week met mij winkelen in de stad. Ik heb haar uitgelegd dat ik dat niet ga doen omdat ik me aan de richtlijnen wil houden. Nu is ze boos op me:confused:.

4. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Vraag me wel af welke leeftijdscategorie val je onder “ouderen”?
    mijn schoonmoeder is 53...
    De schoonmoeder van mijn zusje is 48...

5. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.276
    2.622
    113
    Vrouw
    Ik moet wel. Ze passen op mijn baby als ik werk.

6. Krtek

Krtek Niet meer actief

Dat vind ik niet oud, mijn man is 54 en ik bijna 44, hebben nog een kleuter van bijna 5 zelfs, en wij vinden ons nou niet bepaald oud...;)

Ok, vriendje van zoontje stond laatst wel even te kijken toen hij vertelde dat zijn vader 54 was geworden, zijn reactie: mijn oma is 55 met een verbaasde blik:cool:

7. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Huh? Ik heb een aantal boekjes van Jip en Janneke in huis, maar volgens mij heb jij een andere versie?

Mississippi en Nellie4 vinden dit leuk.
  8. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik lees hier voortdurend allerlei leeftijden van ouders, maar wat maakt dat precies uit?

9. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Dit is een grapje toch? Leeftijd zegt toch alles over de mogelijke fatale aflopen van dit virus? Voor 70’ers is het beter om jezelf zo veel mogelijk af te zonderen. Onder die leeftijd is dit virus vele mate minder ernstig. Sterker nog, deze mensen werken bijna allemaal nog en worden daarvan niet ontheven door ministerie of gezondheidsraad. Wel moet je voor íeder contact buiten je eigen kerngezin regels naleven. Dus als je ouders onder de 70 hebt kun je die prima zien met naleving regels.

10. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    De huidige maatregelen zijn kristalhelder, maar blijkbaar lastig te snappen voor velen.

"Prima op bezoek gaan" bij wie dan ook is niet conform de maatregelen. Of de personen 25 of 65 zijn.

sprits en tasje vinden dit leuk.
  11. Cjms

Cjms Bekend lid

11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Mijn schoonouders zijn gezond en passen eenmaal in de week op mijn zoon. Die zien we dus geregeld eventjes.

Mijn vader is gezond en komt soms even langs. Al is het maar een paar minuten. Dan zitten we in de tuin op gepaste afstand.
    Mijn moeder is wel een risico (ouders zijn gescheiden). Zit zoveel mogelijk binnen. Maar laatst brak het haar zo erg op dat ze toch even langs is gekomen. Wederom in de tuin en op gepaste afstand. En ze had het echt even nodig, ondanks we geregeld videobellen. Het deed haar goed. Dus ze kan er weer even tegenaan.

12. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Hier gaan de kinderen nog naar hun oma's en opa's als we beide werken. Zelf houden we gepaste afstand dan.
    Verder gaan we nergens heen.

13. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Dan lees jij de regels voor andere landen? In Nederland mag je bezoeken en bezoek ontvangen met Max 3 personen per keer op 1,5m afstand. Niet meer, niet minder.

Huismuisie vindt dit leuk.
  14. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik herken dit van mijn werk. Veel ouderen cliënten vinden het maar irritant dat er geen bezoek komt bijvoorbeeld. Bij uitleg krijg ik dan rollende ogen. Of als ik binnen kom en er zit een bank vol visite, wordt je bijna uitgelachen als je er wat van zegt.

15. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.083
    12.042
    113
    Voor iedereen geldt:

• Blijf zoveel mogelijk thuis
      • ontvang zo min mogelijk bezoek (maximaal 3 bezoekers)
      • en houd dan 1,5 meter afstand tot elkaar
    Bezoek ontvangen mag, maar ik ben met je eens dat het geen vrijbrief is om maar overal naartoe te gaan. Echter, om depressiviteit etc. Te voorkomen, snap ik dat er wel gebruik gemaakt wordt van de mogelijkheid, zolang je je aan de richtlijnen houdt, en dan is de grens van 70 jaar een belangrijke richtlijn.

Zonnestralen, nelta, Mississippi en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113

Voor iedereen in Nederland geldt:
    - blijf zoveel mogelijk thuis.
    - Werk thuis indien mogelijk en
    - ga alleen naar buiten als dat nodig is: boodschappen doen, de hond uitlaten, een frisse neus halen of iets voor een ander te doen. Ga zoveel mogelijk alleen op pad.

Sociaal op bezoek gaan (met of zonder 3 mensen) is geen moment onderdeel geweest van de opgestelde maatregelen. In Nederland in ieder geval niet.

prjbt en mutskuh vinden dit leuk.
  17. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik vind niet dat jij dat voor je ouders kan beslissen.... of ze dat risico willen nemen, die vraag ligt bij hen, niet bij jou.

Wat wel bij jou ligt is of je überhaupt iemand wil zien.

Gaan je kinderen nog naar de speeltuin? Kom je nog in de supermarkt?
    Zijn je ouders ook in isolatie?

Of jij mensen wil zien ligt bij jou, maar of je ouders wel of niet te oud zijn en of ze risico lopen ligt echt niet bij jou ;)

18. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
  19. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Dat onderstreept toch juist wat @amdaa post? Op bezoek gaan wordt niet gestimuleerd. Juist afgeraden. En als toch... dan..., Zodat men weet wat dan het veiligste is om te doen. De reactie van mensen is echter om de grenzen op te zoeken. Want ‘er staat dat het mag’. Hoe het is bedoeld en welke context dat vergeten ze dan even want dat past niet in hun straatje.

20. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Eh nee, over wordt heel duidelijk uitgelegd dat je thuis blijft en niet weggaat tenzij het echt nodig is. Staat ook letterlijk in je link. Bijeenkomen van meer dan 2 personen buiten het gezin is überhaupt niet toegestaan.

Vanuit de zorg voor een ander (het laatste punt in de genoemde maatregelen) is het soms nodig dat men bij een ander komt. In dat geval nooit meer dan 3 personen.

Is ook in stuk of 6 persconferenties heel duidelijk uiteengezet door Rutte en co.

sprits vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina