Sorry maar het is gewoon niet waar dat die drie personen gebaseerd zijn op een zorgtaak. Zoals je weet zijn er ook nog steeds niet essentiële winkels open als kledingzaken, de Hema en vanaf morgen weer de Ikea. Als we 100% verplicht thuis moeten blijven zullen we die moeten sluiten. Ons kabinet gaat uit van verantwoordlijk gedrag en met mate. Daarom geven we een aantal bezoekers van 3 aan zodat mensen niet toch een verjaardag vieren en maakt de Ikea beleid op het aantal bezoekers. Wij hebben in NL géén noodtoestand dus onze regering adviseert met kaders en de overgrote meerderheid houd zich er gelukkig aan. En ja, ik ga gewoon met mijn moeder onder de 70 een wandeling maken op 1,5 m afstand. Kom ook gewoon handhavers tegen, die groeten vriendelijk.
We zagen onze ouders niet. Op den duur met mooi weer wel op gepaste afstand, dochter van 3,5 telkens uitgelegd waarom ze opa en oma niet mocht knuffelen en met stoepkrijt een zone getekend waar ze niet mocht komen, zodat opa's en oma's daar dan konden zitten. Na de laatste persconferentie van vorige week waarin werd aangegeven dat opvang weer open gaat, ben ik afgelopen week voor het eerst bij mijn ouders thuis geweest met de kinderen en heeft mijn moeder ze weer geknuffeld. Ik ben sinds afgelopen donderdag weer begonnen met werken en mijn moeder past 1 dag in de week op. Dat houden we ook zo, omdat wij ons werk dan gewoon kunnen doen.
Het zou fijn zijn als ze meer duidelijker zouden s schrijven wat nu mag. Mensen gaan het allemaal zelf invullen nu. "Lekker met de trein naar de stad want ik houdt anderhalve meter afstand en ga dan lekker met 2 vriendinnen thuis lunchen want dat mag."
Voor mij ook maar iedereen interpreteert dat dus anders. Dus, voor diegene... Ik erger me groen en geel aan men die op maandag jantje, pietje, klaasje uitnodigen en dinsdag miep, bets en ans. En zo verder... want het mag.
Ik bewonder het hoe je post na post al wekenlang hetzelfde herhaalt... mensen lezen helaas alleen hoe ze het willen lezen. Half nl bestaat blijkbaar uit ongeduldige kleuters die de grenzen op willen zoeken
Nee, nog geen bezoek aan opa en oma. Maar mijn ouders leven niet meer, dus het gaat om mijn schoonouders. Mijn man gaat weleens bij zijn alleenstaande moeder buiten in de tuin een praatje maken op 1,5 meter afstand. Ik wil het niet op mijn geweten hebben als ze besmet raken, dus ik wacht het nog af. Mijn boers en zus en zijn kinderen zien we ook niet, eigenlijk niemand. Heel ongezellig, maar het is niet anders.
Ouders komen naar ons toe, nou ja mijn moeder dan mn vader is niet mobiel in die zin. Mn moeder heeft die bak thee echt nodig anders zakt ze door dr hoeven. Die heeft de patient from hell als partner, eigenwijze drol die alles beter weet tot medicatie aan toe (past dosissen aan, neemt niet in etc) en bij artsen verkondigd dat het eten uitstekend gaat terwijl een baby met proefhapjes nog meer eet.(ze zijn volledig op de hoogte) Wij zitten nog steeds in lockdown, kom maar hoor. 1.5 meter afstand, bak thee en gooi t van je af.
Mijn kinderen zijn vandaag voor het eerst een dag bij oma, die past op. We moesten beide belangrijke dingen doen op ons werk. Oma is 58 dus in principe geen risico groep. Niemand van ons is ziek. ik moet nog bekijken hoe we onze oppas gaan regelen als we weer “normaal” moeten gaan werken en de kinderen weer naar school gaan. Want normaal paste oma 1 middag in de week op.
ja daar twijfel ik aan. Omdat we ze nu express eigenlijk niet laten oppassen, terwijl het risico op besmetting nu kleiner is denk ik dan wanneer de scholen straks weer open zijn. En er weer veel meer kinderen en ook volwassenen op de been zijn. Dus we gaan kijken wat haalbaar is voor ons qua thuiswerken op die dag.
Ik snap wat je zegt. Ik zou bijna nu mijn ouders en schoonouders mijn jongste zoontje willen laten knuffelen, gewoon omdat hij verder met niemand anders in aanraking is geweest dan met ons. Dat wordt straks anders als de scholen en kdv worden geopend en wie weet kan hij al lopen als het dan weer zover is... vind ik zo’n trieste gedachte voor alle partijen... maar verstand wint het, we doen het niet...
Vooralsnog wel. Maar ben wel benieuwd wanneer er verwacht wordt weer naar je werk te komen. Want dan zitten wij op de dinsdag wel even lastig. Ligt er dus aan wanneer dat wordt. Als het pas in de winter is als mijn ouders gevaccineerd zijn, dan vind ik het prima. Voor die tijd echt liever niet (mijn ouders zijn bijna 75 en bijna 72). Nu is het voor ons maar een paar uurtjes, maar er zullen meer mensen zijn die wat meer in de problemen komen denk ik zo.