bij ons ook geen twijfel, mijn man en ik moeten morgen de prik gaan halen omdat ons zoontje nog maar 10 weken oud is. Ik ga het risico echt niet lopen hoor dat hij via ons de m-griep gaat krijgen vind het doodeng. Ook al ben ik panisch voor spuiten, alles voor mijn mannetje. Moet mezelf er maar over heen zetten. Het enigste waar ik een hekel aan heb is dat massawerk. Kun je dadelijk met 100e (1000e) mensen in de rij gaan staan. Bah maar ja niks aan te doen. In onze gemeente hebben ze 4 dorpen tegelijk laten komen.
Dus jullie blijven ook met jullie baby weg bij iedereen die geen prik heeft gehad, kun je toch nergens meer komen de komende maanden........????
Ik heb hem ook net gehaald. Natuurlijk kan onze dochter de mex. gripe ook op het kdv waar ze 2 dag in de week heen gaat kunnen oplopen, maar ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat mijn meisje straks doodziek is omdat ik die prik niet gehaald heb. Verder eens met Fenneke over die bijwerkingen. Sommige mensen kletsten voor mijn gevoel maar een beetje mee ipv zich goed te laten informeren.
als jij als ouder wel de prik gaat halen en de rest van je familie leden die voor een verjaardag of kraam bezoek langs komen en niet die prik gehaald hebben maar wel de griep mee dragen ben je toch weer op het zelfde punt...
Ja dat bedoel ik.. Mijn moeder past bijvoorbeeld op op de kinderen maar krijgt geen prik, en ga zo maar door.
Wie zegt dat ze wegblijven bij mensen die geen prik hebben gehad? Als je de kans al met maar 1% kunt verminderen dat je kind de m griep krijgt door zelf de prik te halen dan is de keuze makkelijk voor mij dan
Ja zo dacht ik eigenlijk zelf ook. Er liggen nu relatief gezien veel kindjes in het ziekenhuis door de mex.griep, ik zou het mezelf nooit vergeven als mijn dochter in het ziekenhuis belandde omdat ik geen prikje wilde halen om wat voor rede dan ook..... Natuurlijk sluit ik mezelf en onze dochter niet op, maar als ik de kans op griep kan verminderen dan doe ik dat.
Ik ben wel de gene die 24 uur per dag bij mijn zoontje is. Dus als ik het zou krijgen is het risico wel het grootst dat hij via mij zou krijgen.
je kan ook een drager van de griep zijn en dus als nog je kindje aan steken.. ook al heb je de prik zelf gekregen..
Zo denken mijn man en ik er ook over. ik vind het alleen erg jammer dat ik me nu constant moet verdedigen over waaróm wij het niet laten doen. iedereen moet het voor zichzelf weten! soms lijkt het wel of mensen vinden dat wij slechte ouders zijn omdat wij hem niet hebben laten inenten vandaag...... Mijn zoontje is nu 11 maanden,
Dat kan. Als je de prik niet neemt dan weet je zeker dat je het aan je kind kan geven als je de griep krijgt. Als je de prik wel neemt dan is er altijd een kans dat dat niet gebeurd, zoals ik al zei, al is het maar 1 procent dan is dat voor mij voldoende en heb ik er alles aan gedaan.
@fenneke80 Beetje lullig om mensen die geen prik halen egoïstisch te noemen. Het heeft helemaal niks met egoïsme te maken! Ja, er zijn mensen aan dood gegaan....maar elk jaar sterven er tussen de 250 en 2000 mensen aan de gewone griep. Haal je elk jaar een griepprik? Zo niet, dan ben je zelf net zo egoïstisch als je degene noemt die nu geen prik halen! Kun je net zo hard mensen aansteken die er vervolgens aan kunnen overlijden. Dus een beetje dimmen met je veroordelingen! Iedereen maakt een keuze en dat is de juiste keus, of het nou wel of niet enten is!!!!!
Roosje77, Ja precies, het moeten verdedigen omdat je de prik niet laat zetten is heel vervelend. Alsof je slechte ouders zou zijn als je het niet doet. Niks is minder waar, iedereen wil toch gewoon het beste voor zijn kind..... Ik ken geen mens die het fijn vindt als zijn kind ziek is.....
Het is andersom net zo hoor Iedereen heeft inderdaad het beste met hun kindje voor of ze nu wel gaan enten of niet.
Helemaal eens met Merel69!!!!! Wel of niet enten is echt een keuze die gebasseerd is op een verstand-gevoel afweging. Waar ga je naar luisteren? Je verstand zegt, dat geldt bijna voor iedereen, dat de kans op deze griep klein is voor de meeste kleintjes. Als ouders beperk je misschien bepaalde activiteiten al en neem je alle keurige maatregelen. Daarnaast is de kans op deze net zo groot als de kans op de gewone griep. Dodenaantallen kan je vergelijken, niet meer niet minder...bla bla bla. Verstandelijk kan je beredeneren en dus nuchter blijven! Maar... Je gevoel is een ander verhaal denk ik. Je zult de kleine man oft kleine vrouwke maar aansteken en je hebt hem niet gehaald?! Dan vergeef je jezelf dit niet snel denk ik, MITS je volledig achter de beslissing kan staan om het niet te doen en met bovenstaand gevoel kan leven. Ik denk dat dit de afweging is die mensen bezig houd op dit moment. Mij ook. Ik ga het wel doen. Ik wil van mezelf kunnen zeggen dat ik er alles aan gedaan heb. Of ik mijn zoontje had laten enten als die had gemogen, is een heel ander verhaal Ik vind dat we als ouders zijnde de verantwoording moeten nemen om onze kinderen te beschermen waar nodig tegen dit soort dingen. Maar welke manier daarvoor de beste is, weet niemand! Daarom, respecteer een andermans keuzes! Groetjes Marieke
Mijn dochter is ook ingeent maar ik vond het ook een ontzettend moeilijke keuze! en ik kan me voorstellen als je je kind in moet laten enten dat je toch ervoor kiest om het niet te doen maar wat ik dus niet kan begrijpen dat snap ik echt niet dat is dat ouders met 1 kind onder de 6 maanden die dus alleen zichzelf in hoeven te laten enten dat die ervoor kiezen om zichzelf niet te laten enten! dat kan er bij mij gwn echt niet in..
Ik heb me niet laten inenten en mij man ook niet en we hebben een dochter van 4,5 maand. Overal waar ik met haar kom lopen tig mensen die niet zijn ingeeënt. Mijn moeder past op, maar wordt niet ingeënt..zou kan ik wel door gaan. Wat is dan het nut van die spuiten... Onze oudtse dochter van 2,8 jaar hebben we ook niet laten ineënten. Het is gewoon onze keuze, net als andere mensen ervoor kiezen om het wel te laten doen...
het is je eigen keuze daar niet van maar begrijpen doe ik het echt niet als je alleen jezelf in hoeft te enten om de kansen voor je kindje wat nog zo ontzettend klein en vatbaar voor alles is te verkleinen..
Wij hebben ons gisteren wel laten enten. Ik heb de keuze niet zozeer gemaakt omdat ik bang ben om het te krijgen maar wel omdat deze griep zo ontzettend besmettelijk is. Als ik ( wij), door onszelf te laten enten, de besmetting ook maar iets tegen kunnen gaan ben ik blij. Zoals andere ook al zeggen is deze griep niet dodelijker dan de gewone griep, hij is alleen vele male besmettelijker waardoor het dus meer opvalt dat mensen ziek zijn of evt overlijden. Ik denk dus ook een klein beetje praktisch over deze prik, stel dat ik nou de griep krijg en mijn zoontje ook dan hebben we dus een probleem want ik lig voor pampus en manlief werkt......... Nu heb ik die kans dus tot een minimum beperkt door de prik te halen, mocht ik het krijgen zal ik minimaal ziek zijn en dus beter zelf voor mijn zoontje kunnen zorgen. Ik vind het wel ieder zn eigen keus maar ik ben blij dat we hem gehaald hebben.