Wij hebben ons niet laten inenten. Ik laat me ook niet inenten tegen de "gewone" griep. Maar ik vind het vreemd dat wij ons zouden moeten latren inenten terwijl de leidsters op de kdv's bijvoorbeeld dat niet hoeven. Of sommige opa's en oma's (mijn ouders wel maar die hebben het niet gedaan) en de rest van de bevolking bij de Albert Heijn, een verjaardag, de Hema, de kroeg. Maar goed, ik lees net dat ik dan egoïstisch ben en niet alles voor mijn kind over heb dus nou baal ik wel van mijn keuze. (m.a.w.: niet echt van toegevoegde waarde, zulke opmerkingen)
ik heb hem net gehaald om twee redenen... ik werk op een middelbare school vol met onhygienische pubers en daarnaast ben ik astma patient en bij mij gaat een kleine verkoudheid al binnen twee tellen naar mijn longen.. ik heb vroeger ook de "gewone" griepprik gehad, maar had er op een gegeven moment niet zoveel behoefte meer aan.. mijn vriend heeft hem niet genomen, hij heeft het gevoel dat het niet hoeft.. ik kan hem niet dwingen, het was zijn keuze.. en dat geldt voor iedereen, het is je eigen mening en keuze! mijn ouders hebben een kindje verloren bij een auto ongeluk, en ik kan het mijn moeder toch ook niet kwalijk nemen dat ze m'n zus in de auto heeft gezet? Autorijden kan ook gevaarlijk zijn en daar stellen meeste mensen hun kinderen ook bloot aan.. niemand hier wilt dat zijn kindje doodgaat, het is een persoonlijke keuze die gerespecteerd moet worden.. groetjes!
Ik had hem ook graag gehaald, maar ja, ouders van baby's in de buik tellen niet, die mogen niet en als de baby straks geboren is.....nou, eh...dan hopen ze dat het over gewaaid is
wij hebben het vanmiddag gehaald.. tsjah dat de leidster van het kdv het niet hoeven en de mensen in de a.h het niet hebben laten doen moeten ze zelf weten. ik kan ze ook niet dwingen het enigste dat wij konden doen om maddox een beetje tegen die griep te kunnen beschermen was zelf de prik halen. wel een k*t prikje hoor. ik voel het nog steeds..echt een gevoelig plekje geworden
uitkijken waarvoor...... als dat nou het probleem zou zijn dan zou iedereeen wel uitkijken neem gwoon je verantwoordelijkheden of prik niet maar dan neem je risico
Tot een half uur van te voren hebben wij enorm zitten twijfelen. Alle "voors en tegens" en we zijn uiteindelijk niet gegaan. We zijn beiden al flink ziek geweest en hoewel we geprikt zijn, kunnen we evengoed nog overdragen net als de omgeving die niet geprikt werd. Verstandig? Geen idee. Het schijnt dat er een herkansing komt. Ik zou m hooguit nog willen hebben om er zelf geen last van te hebben ofzo... Maar het blijft moeilijk!
uitkijken gaat een beetje lastig, aangezien iemand al besmettelijk is voor hij ziek wordt wij hebben hem gehaald. deed geen pijn en nergens last van. ik heb zoiets van "waarom niet?" maar het blijft eigen keuze. voor mij speelt ook wel mee dat ik met ongeveer 150 kinderen werk, en er zijn er al meer dan twintig met echt vastgestelde mg.
Ik heb ook lang zitten twijfelen of ik het zou doen. Heb een goede weerstand, nooit ziek dus waarom zou ik me laten inenten?? Nu is het zo dat ik 14 dec. weer aan het werk moet en Sem gaat dan 2 dagen in de week naar het kdv. Ik werk op een school waar al 2 lln de mex. griep hebben, de kans is groot dat ik daar word aangestoken. Sem kan ook door iemand anders aangestoken worden, bijv. op het kdv en dan heb ik me laten inenten voor "niks" Maar heb de spuit toch laten zetten, als Sem het van iemand anders krijgt dan heb ik zelf alles er aan gedaan om hem niet te besmetten... Weet je, het is een beetje kiezen tussen 2 kwaden want het is allebei niet goed...doe ik het niet en ik besmet mijn kindje vergeef ik het mezelf nooit en doe ik het wel wil het ook niet 100% zeggen dat Sem niet ziek wordt en dan heb ik het nog niet over de gevolgen op de langere termijn van deze prik...
Ik heb me gisteren laten enten... En beroerd dat ik vandaag ben!! Lig al bijna de hele dag op bed Ik weet niet of ik de volgende wel ga halen
Wij hebben besloten om het niet te doen. Zie het nut er namelijk niet van in. Naomi komt teveel in aanraking met mensen die niet zijn ingeent dus via hun zou ze het ook kunnen oplopen. Als zij zelf geent zou kunnen worden had ik het misschien wel gedaan. Ik vind dat ze erg veel stennis maken over de Mex.griep. Elk jaar gaan er duizend mensen dood aan de griep. Afgelopen week weer 8, maar alle acht waren ze allemaal ziek. De oudste was 81, ja die had ook dood kunnen gaan aan wat anders.
Wij hebben 'm wel gehaald gister. Als er iets gebeurt vergeef je jezelf nooit. En het klopt dat ze ook met andere in aanraking kunnen komen die het niet hebben gedaan, zo ook mijn moeder die 3 dagen oppast, maar jullie, als inwonenden, bepalen natuurlijk ook voor een groot deel de hygiene/bacterie omloop in huis, dus misschien dat het daar ook voor is. Ik snap het ook niet zo goed, maar heb het zekere genomen. Bijna dan.