Tja, ik vraag mij ook vaak af hoe het komt dat mensen online totaal losgaan op forums, FB en dergelijke. Er is onderzoek naar gedaan. Waarom we ons online zo gemeen gedragen
Wel vermoeiend al die negativiteit! Zou het ook niet zo zijn dat mensen die constant negatief zijn, degenen zijn die in het dagelijks leven hun frustraties niet durven/kunnen uiten? En dus Internet als uitlaatklep gebruiken? Nou moet je mij niet te serieus nemen, want ik ben vaker positief dan negatief
Waarom doen we dan alleen online gemeen? Is negatieve kritiek intelligenter als je het schrijft/typt dan als je het uitspreekt?
Ik vind mensen die kattig zijn, grof zijn of schelden, vervelend zijn of ongefundeerd kritisch zijn op internet juist dommig en met gebrek aan zelfvertrouwen overkomen. Snap dus eigenlijk niets van de uitslag van dit onderzoek.
Ik denk omdat de meeste mensen in het dagelijks leven zich niet durven te uiten. Via een scherm is dat veel gemakkelijker.
Wat een dom onderzoek, sorry vind de mensen die zich asociaal en kwetsend uiten juist helemaal niet intelligent overkomen. Ik denk dat men zich op social media zo uit, omdat er toch geen sancties op zitten. Bijvoorbeeld de selfie van Leroy Fer (Nederlands voetbalteam). Ik hoop ooit dat er een bepaalde grens wordt gesteld en dat niet iedereen maar ongelimiteerd kwetsende dingen mag lopen strooien op internet. Want volgens mij wordt het juist erger omdat niemand het stopt.