Ouders zijn het niet eens met mijnzwangerschap.

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door izzy1993, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjanniee

    sjanniee Fanatiek lid

    15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Abortus ben ik fel tegen. En jullie ouders mogen ook niet beslissen voor jullie om een abortus te ondergaan.
    MAar aan de andere kant snap ik jullie ouders wel hoor.
    Jullie wonen beide nog thuis, en dan al bewust proberen om zwanger te worden. Waarom hebben jullie niet gewoon gewacht met zwanger worden tot het moment dat jullie je eigen stekje hadden ?? Je bent nog jong genoeg, dus neem aan dat de tijd niet drong ???
    En dan die vet gedrukte zin, sorry hoor maar je bent bewust al 6 maanden bezig om zwanger te worden, en toch was het niet de bedoeling dat je zwanger zou worden nu :(
    Beetje tegenstrijdig komt het bij mij over.
    Je bent bewust bezig met zwanger worden, en tegelijkertijd was het niet de bedoeling dat je NU zwanger zou raken;)
    Good luck.
     
  2. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Nee daar heb ik het absoluut niet over (abortus), maar het gemiep over dat ze niet gesteund wordt. Ja wie zijn billen brand, mag op de blaren zitten, dus laat ze zien dat je het goed voor elkaar hebt ipv dat gegrien. Die afwachtende houding, daar krijg ik jeuk van.
    Dus als ts laat zien dat ze binnen 6 maanden een baan en een eigen huis heft, zou ik zeggen, top meissie. Maar niet zeggen ja mijn/zijn ouders staan er niet achter boehoe, dat had ze zelf ook wel kunnen bedenken.
     
  3. ikkiee

    ikkiee Bekend lid

    1 aug 2013
    760
    242
    43
    NULL
    NULL
    het is jouw lichaam jouw kindje/jullie kindje julllie beslissing ;)

    je bent oud en wijs genoeg

    gefeliciteerd
    en succes
     
  4. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je groot genoeg bent om zwanger te raken, dan ben je toch zeker ook groot genoeg om op eigen benen te staan?
    Wat doe je nog thuis?
    Zoek contact met maatschappelijk werk, zoek een kamer, en zorg voor jezelf. Zorg dat de a.s. papa zijn opleiding afmaakt en maak je eigen opleiding af.
    Jullie worden ouders, je kind heeft recht op een stabiel thuis!

    En als jullie dat nog niet kunnen opbrengen, naast abortus zijn er natuurlijk nog andere opties.
     
  5. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je groot genoeg bent om zwanger te raken, dan ben je toch zeker ook groot genoeg om op eigen benen te staan?
    Wat doe je nog thuis?
    Zoek contact met maatschappelijk werk, zoek een kamer, en zorg voor jezelf. Zorg dat de a.s. papa zijn opleiding afmaakt en maak je eigen opleiding af.
    Jullie worden ouders, je kind heeft recht op een stabiel thuis!

    En als jullie dat nog niet kunnen opbrengen, naast abortus zijn er natuurlijk nog andere opties.
     
  6. Linana

    Linana Niet meer actief

    Je ouders hebben er niks over te zeggen gezien je leeftijd. Ook al woon je thuis, dan kunnen ze het jammer vinden, maar dat is ook zo goed als het enige wat ze ervan kunnen vinden.

    Je bent 20, je vriend is 21 en dus beide volwassen. Ik stel voor dat je dit ook als volwassenen gaat aanpakken en een plan van aanpak opstelt met je vriend (woning, verzorging, opvoeding, baan/opleiding). Eventueel met jullie ouders een gesprek voert over jullie beslissing en dat ze jullie kunnen steunen (of niet natuurlijk) en abortus geen optie is.

    Ook al woon je thuis en heb je de boel niet volledig op orde, dan is het krijgen van een baby niet onmogelijk. Het is niet ideaal, maar niet onmogelijk.

    En het is natuurlijk dom gelul om al 6 maanden te proberen en dan toch niet zwanger willen worden op dit moment.... Oefenen doe je nog altijd met bescherming en proberen zwanger te raken doe je met 1 doel, namelijk: zwanger raken ;)
    Nou, gefeliciteerd, het is jullie gelukt :)

    Nu de boel maar eens goed op een rijtje zetten!
     
  7. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.806
    113
    dit
     
  8. vivvv

    vivvv Actief lid

    14 jun 2013
    162
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je geeft in een bericht hier aan dat niemand jullie op weg wil helpen. Maar waarmee dan? Financieel? Woonruimte?
    Had je daar niet beter van te voren over na kunnen denken?
     
  9. Smnee

    Smnee Niet meer actief

    Ts komt niet meer, die kon niet tegen kritiek. ;)
     
  10. mama 050

    mama 050 Nieuw lid

    21 feb 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    maak je niet te druk om je ouders
    jij bent de gene die voor het kind moet zorgen hun niet
    het is jou lichaam jij beslist
    laat het niet weghalen om dat je ouders het willen
    jij bent de baas
     
  11. Mamaatje81

    Mamaatje81 Fanatiek lid

    29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grappig dat zoveel mensen hier roepen dat TS lekker moet doen wat ze zelf wil. TS woont nog thuis. Ik probeer me voor te stellen hoe mijn ouders zouden reageren. Denk precies hetzelfde als die van TS. Weet je als je grote meid wil zijn dan moet je snel onderkomen regelen en je eigen boontjes doppen. Wat ik heel apart vind is dat dit een geplande zwangerschap is aangezien je nu geen goede basis hebt...
     
  12. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Een zwangerschap die gepland is komt niet zomaar. Daar heb je bewust iets voor gedaan. Dan weet je dat je zwanger kan raken. Die vlieger gaat dus niet op.

    Ik kan me voorstellen dat jouw ouders en schoonouders enorm geschrokken zijn. Die hebben ook tijd nodig om dit te gaan verwerken en een plek te geven. Je kunt en mag niet van je ouders verwachten dat zij hier achter staan, maar zij mogen ook niet van jou verlangen dat je een abortus laat plegen.

    Ik hoop dat jullie hier met zijn allen uit gaan komen. Voor het kleine mensje wat over niet al te lange tijd op de wereld gezet gaat worden. Het zou toch fijn zijn als deze in een stabiele situatie terecht gaat komen.

    Ik wens jullie alle wijsheid toe.
     
  13. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    En jij maakt speciaal een account aan om dit te melden?
     
  14. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Oh! :$
     
  15. Ramona1982

    Ramona1982 Bekend lid

    26 dec 2013
    680
    0
    16
    nieuwegein
    je aanpakvolgorde vind ik niet erg bijster slim meis
    snap dat je ouders geschrokken zijn, en misschien moet het even zakken....
    voor mijn idee had je beter eerst alles op de rit kunnen hebben qua een eigen woonruimte met je vriend en dan echt pas voor een kindje gaan... de volgorde die je nu maakt is niet echt de goeie lijkt me...
    zorg dat je aankomende weken een huisje krijgt en zorg dat je je leven op de rails heb dat zal je zelf ook rust geven...
    je ouders kunnen deze beslissing niet afdwingen de enige die deze beslissing mag en kan nemen ben jij
    succes ermee meis
     
  16. babykonyntje

    babykonyntje Actief lid

    24 dec 2012
    188
    2
    18
    Waar boeit jou dat:( Idioot zeg..
     
  17. Smnee

    Smnee Niet meer actief

    Het is toch vreemd?
     
  18. rums

    rums Niet meer actief

    Dit inderdaad.
    Als het gepland is dan moet je ook je verantwoording nemen en uit huis gaan.
    Je kunt je ouders niet opzadelen met jou problemen omdat jij zonodig een kind wou ondanks dat je nog thuis woont.
     
  19. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Altijd weer jammer dat TS het niet nodig vindt om ons te vertellen heo het verder gaat....
     
  20. Smnee

    Smnee Niet meer actief

    Dat had ze ook gezegd, ze kon niet tegen het commentaar.
     

Deel Deze Pagina