Ouders zonder uitvaartverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door suus1983, 14 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Wij hebben ook geen uitvaartverzekering, wel allebei een flinke levensverzekering waarvan een begrafenis ook betaald kan worden.

Mijn moeder heeft ook geen uitvaartverzekering, heeft ook een levensverzekering en daarnaast ook zelf gespaard (aanzienlijk bedrag). Mijn vader is enkele jaren geleden plots overleden, hebben hem toen ook een mooi afscheid kunnen geven.

Mijn schoonvader heeft wel een uitvaartverzekering bij de Dela. Mijn schoonmoeder is ook paar jaar geleden overleden, toen hebben de eigen kinderen (dus ook mijn man) allemaal 1000,- bijgelegd voor de begrafenis (naast de verzekering). Uit eigen initiatief, dus niet op verzoek van mijn schoonvader ofzo.

Hier is juist iedereen heel open over de financiën en dus ook over de "zorg voor later" en hoe men dat wil. Misschien omdat wij aan beide kanten al mensen verloren hebben..

2. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Ik heb niet alles gelezen maar wat ik zo even snel zag, is dat sommige de erfenis niet accepteren als er een schuld is achtergelaten.
    Begrijpelijk zou ik ook niet doen, maar vrienden van ons hebben er wel ervaring mee.
    Kort even het verhaal

Vrienden van ons hebben een tijdterug zijn ouders begraven, nu bleek er nog een schuld te zijn.
    Uiteraard hebben hun de erfenis niet geaccepteerd, maar zij moesten wel €200 betalen (denk notaris kosten o.i.d).
    En volgens hun gaat de notaris elk meerderjarig (denk direct) familielid langs om in dit geval de erfenis (dus de schulden) na te laten.

Ik heb er zelf geen ervaring mee met een (schuld) erfenis, maar dit is wat ik kortgeleden hoorde van vrienden.

3. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik heb niet alles gelezen dus misschien dubbel op, maar je kunt verwerpen (mits negatieve erfenis), maar voor de uitvaart draaien jullie wel op.

Deel Deze Pagina