Mijn iPad is overleden, tijd voor een nieuwe. Maar welke? Ik wil weer een echte Apple IPad, het moet een recent model zijn. Momenteel werkt mijn iPad alleen op WiFi, maar ik vind het ook wel fijn als ik er, net als met mijn iPhone, gewoon mee op 4G kan. Moet je dan een bepaald soort iPad hebben en een abonnement afsluiten? Sorry, beetje een leek op dit gebied. Hoop dat jullie me willen helpen, dan ga ik dit weekend naar de winkel.
Ik ben blij met mijn iPad pro (9,7 inch). Deze is in april op de Nederlandse markt gekomen. Principe hetzelfde als mijn oude ipad, maar weer een heel stuk sneller. Ik heb alleen wifi, maar je kunt ook met cellular kiezen en dan heb je idd een simkaart en data abonnement nodig. Vond ik voor me zelf niet nodig want ik gebruik 'm alleen binnenshuis. De pro versie heb je ook nog in een grotere versie, maar dat is meer als vervanger voor een laptop.
Ik zou sowieso niet voor de variant met 4g gaan. Die is een stuk duurder namelijk en je geeft aan dat je al een iPhone hebt. Je kunt met je iPhone een hotspot maken, je iPhone wordt dan een soort modem en je iPad maakt dan gebruikt van de 4g van je iPhone. Is vrij simpel! Google maar eens op hotspot iPhone. Daarnaast zou ik voor de iPad air of de iPad pro gaan. Afhankelijk van hoe groot je hem hebben wilt.
Ik ga me verdiepen in de hotspot. Dat klinkt handig. De iPad wordt vooral gebruikt door mijn dochter voor spelletjes, YouTube etc. Ik werk er dus niet op, daar heb ik mijn Surface voor. Vanmiddag maar eens bij de winkels kijken.
Wij wille wel perse 4g maar dan meer ondat we anders de gps functie missen. Die hebben we in ons bedrijf nodig. We hebben er geen simkaart in maar toch de 4g functie nodig. Het is dus maar net wat je ermee wilt. Alleen voor binnenshuis zou ik kiezen voor een met alleen wifi. De 4g optie kost aardig wat geld extra.
Op het moment zijn alleen de iPad Air 2 en de iPad Pro nog nieuw te koop. Bij de iPad Pro wel keuze tussen 2 formaten waarvan de grootste me nogal groot lijkt. Verder sluit ik me aan bij de andere dames; 4g iPad met cellulair kost een hoop meer en voegt niet echt wat toe. Je iPhone als WiFi spot gebruiken is dan idd handiger.