Hoi dames ( ik laat wel wat details weg ivm herkenning etc ) Pfff, vind het even lastig voor de juiste woorden te vinden Maar momenteel, eigenlijk een x aantal weken vind ik het ouderschap erg zwaar,.. Onze zoon heeft vaak last van nachtmerries, Dus de nachten zijn erg zwaar. Onze andere zoon Zit in de peuter pubertijd en is echt klaar voor school.. Onze dreumes gaat natuurlijk op ontdekkingsreis en doet veel wat niet mag.. Mijn man werkt enorm veel want op het bedrijf is het ( gelukkig ) erg druk Op zaterdag volgt hij een cursus tot 15.00 uur. Ik zelf zit niet zo lekker in mijn vel.. Maar ik ervaar nu momenteel het ouderschap als heel erg zwaar maar durf het tegen bijna niemand te zeggen want vaak krijg je dan zon rot reactie ja jij wilde drie kids .. Etc en het voelt als falen ik heb het idee dat ik constant alles goed moet doen en alles in goede banen moet leiden.. Dit weekend hebben we allemaal lekker vrij en verheug me zo op een pyjama ochtend maar durf ook niet echt de verheugen bang dat het weer tegen valt .. Ik weet ook wel dat het fases zijn.. Hopelijk duren ze niet meer lang Hahaha Zo dit lucht enorm op
ach meid , je bent echt niet alleen , hier precies hetzelfde .. moet me soms de dag doorslepen , en dan heb ik der maar 1tje (wel een ontzettende sloper) ik moet altijd denken aan de rosevise reclame , *komt wel goed schatje *
Niet bang zijn dat het tegenvalt. Het zijn je kindjes, probeer het positief te benaderen want dan zullen ze ook positiever op jou reageren. Je bent geen falende moeder, eis niet teveel van jezelf en maak het jezelf niet te moeilijk en skip alle verwachtingen.
Dat is echt geen falen hoor! Dat is juist een goede moeder die aan het eind van haar Latijn is omdat ze zo'n goede moeder probeert/wilt/moet zijn van zichzelf.. Geniet van je pyjama ochtend, wat er ook gebeurd het gebeurd in pyama
pfff... ik heb ook van die dagen hoor! Manlief die pas half 7 thuis is. Ik werk zelf ook incl reistijd dagen van 10,5 uur. Zaterdagochtend werkt hij ook nog. Huishouden is op een mega laag pitje, want kan even niet anders. Heb ik echt even mezelf overheen moeten zetten. Anders raakte ik nog overspannen. De oudste is bijna 4, nog 2 maanden!! En zooo toe aan school... Net na november jarig, maar al zijn vriendjes zitten al op school. De jongste wordt lekker opgejut, doe jij dat maar even (aldus de oudste) Af en toe gggr.... Maar wordt over 2 maanden vast wel beter, 2 ochtenden alleen met de jongste.. 1 ochtend door het huis, de andere lekker leuke dingen doen! Gaan voor de goede tijd die komt...
Ach wijfie! Falen? Hoezo? Peuters kunnen strontvervelend zijn, dreumesen meer dan energiezuigend en dan ook nog slecht slapen....nou dan ben je niet aan het falen hoor! Dn ben je gewoon een ontzettend lieve en goede mama die voor iedereen tijd en aandacht weet vrij te maken! Dit weekend lekker pyjamadag! Niks ochtend! Hele dag! Zet een leuke film op, laat je kerel iets nutteloos met ze gaan doen ( zoals roundup kopen 3 steden verderop in het meest stomme tuincentrum ooit) ga in bad, neem een maskertje schenk een wijntje voor jezelf in...ofwel, vertroetel jezelf! Ik lees hier niets anders dan een supermama! Denk aan jezelf. Kids worden blijer als hun mama lekker in d'r vel zit! Vwb de nachtmerrieachtig van je oudste, mij. Oudste had dat ook ( slaapwandeld nog steeds) we hebben toen met haar in de speelgoedwinkel een knuffel gekocht die " de wacht houdt" een tijger is het geworden....die voor haar bed neergezet en verteld dat de tijger haar zou beschermen als ze slaapt en ze niet bang hoeft te zijn...heeft erg goed geholpen! Wie weet heb je er wat aan! Kop op wijfie!
Meid, je faalt echt niet! Zo herkenbaar wat je schrijft. Ik denk dat elke ouder dit herkent en diegene die zeggen van niet die liegen haha..... Het is niet voor niets uit onderzoek gebleken dat vooral moeders, tot haar kids op zijn minst 15 jaar zijn, ongelukkiger zijn. Kinderen maken zo gelukkig maar soms ook zo ongelukkig. Je moet jezelf er zo voor opzij zetten en dat is soms echt helemaal niet leuk. Kinderen morrelen aan jouw basisbehoeftes. Slapen, momenten voor jezelf, momenten voor je partner, rustig eten en drinken, kunnen gaan en staan waar je wil en wanneer je wil, uitslapen tot hoe laat jij wilt en dan je dag rustig beginnen........................ja met kids verdwijnt dit allemaal als sneeuw voor de zon............ En natuurlijk houd je van ze en kun je ze nooit meer missen. Natuurlijk geniet je van ze. Echter soms, is het gewoon teveel. Bedenk je elke keer.....ik ben niet alleen in dit gevoel. Op dit moment zijn er nog tig moeders die zich hetzelfde voelen.......Waarmee ik trouwens niet je gevoel bagatelliseer. Voor die nachtmerries hebben wij hier trouwens een magic armband die beschermd, haha. Werkt ook super. die armband ligt in haar bed en houdt alle heksen op afstand!
Falen? Dat je het nu zo aan kunt geven dat het je even teveel is is juist goed! Ik denk dat we het allemaal wel eens hebben! Ik weet niet hoeveel tijd je partner heeft maar geef het aan dat je even tijd voor jezelf nodig hebt en ga er even een dagje tussen uit. Laad je batterij even op! O en je zit niet lekker in je vel probeer daar ook iets aan te doen geloof me dan gaat het straks weer stukken beter! Succes!
Misschien dat dit bericht je helpt ... ik voel me exact hetzelfde maar ... heb maar een kleuter rondhuppelen. Die helemaal niet moeilijk is maar ik die niet lekker in mijn vel zit. Jij met drie en dan nog steeds rondlopen ... dat noem ik respect! Succes het valt zo af en toe niet mee ... en dat is nog zacht uitgedrukt.
Thanks lady's De chil ochtend is geweldig! We hebben heerlijk geknuffeld in bed manlief had snel koffie gezet Daarna lekker ontbeten En heel gezellig met de Lego gespeeld En nu ff ieder voor zich Heb al veel kunnen poetsen.. Dadelijk knakworsten warm maken Woh wat voel ik me rijk nu Hihi ...
Fijn meid! Koester die momenten en op de dagen dat het zwaar is, verstand op nul en even bikkelen. Het zijn echt de mooie momenten afgewisseld met de bikkeldagen. En het wordt makkelijker naarmate ze ouder worden. Je bent niet de enige die zich zo voelt! (hier gaat de vlag uit als volgend jaar de jongste ook naar school gaat..)