Mijn man heeft een hele donkere zware baard, maar ook een hele gevoelige huid. Het scheren voor hem is echt een drama. Inmiddels hebben we al vele dingen geprobeerd maar steeds maar voor tijdelijk. Omdat het na een tijdje niet meer fijn voelt. De laatste tijd scheert die zich maar 2 keer in de week hooguit liefst maar 1 keer en doet dan om de dag zijn nek bijwerken dus dan alleen een nette baard, hij heeft echt van die hele dikke stugge pikzwarte haren. Elektrisch scheren heeft die een tijd geprobeerd maar daar werd zijn huid zo vurig van dat die bijna brandwonden had op zijn wangen. We zijn er wel achter dat de nieuwste messen zoals met 5 op een rijd echt geen succes zijn die lopen direct vol daar heeft die veel te veel baard voor en veel te stugge haren dat kost 3 mesjes per scheerbeurt. En is het nog niet mooi glad. Scheerschuim hetzelfde, er zullen vast meer mannen zijn die hier last van hebben dus als jullie tips hebben heel erg graag.
Mijn vriend had ook altijd problemen met scheren en die gebruikt nu scheermesjes van de kruidvat met gel ipv schuim en altijd onder de douche
Mijn man heeft dat ook. Tegenwoordig gebruikt hij de scheerolie van Oscar (etos) icm Gillette mach 3 turbo mesjes. Met 1 mesje kan hij 2x scheren. Scheerolie is even wennen in gebruik, maar het is zoveel beter voor de huid.
Mijn vriend gebruikt een tondeuse en maakt het dan zo kort mogelijk. Met echt scheren irriteerd zijn huid ook vreselijk en op deze manier gaat het dus prima. Hij heeft ook dikke zwarte haren. Maar echt glad scheren doet hij dus eigenlijk nooit.
Scheerolie heeft die al gebruikt maar ook daar kreeg die een hele gevoelige vuurrode huid van die brandde. Hetgeen die nu gebruikt is van rituals de scheercreme, bevalt redelijk, het gaat nog niet geweldig. Gel schuim heeft die ook allemaal geprobeerd maar nog niets dat zijn huid er echt rustig bij bleef. Messen met meer dan 2 lopen zo snel vol bij hem, dat is bijna niet te doen. Het liefst zou die geloof ik een enkel mes willen hebben.
naar de turkse kapper dat is het enige waar mijn man geen last van krijgt, thuis hebben we gel van nivea sport (ultra glide of zoiets) mesjes weet ik even zo niet.. Mijn man MOET echt elke 2 dagen scheren want hoe langer ze worden des te meer last je juist krijgt (schijnt, ik heb er geen verstand van) als ie weer te lang heeft gewacht hoor ik het altijd
mijn man scheert ook altijd met de tondeuse zo kort mogelijk, anders veel irritatie, scheermessen zijn een ramp, de goedkoopste voor vrouwen van de action werkten nog het beste. maar snel irritatie en dat de scheermessen vastlopen
Ik vrees dat dat een heel kostbaar project gaat worden als ik hem er om de dag heen moet laten gaan, want zo glad wil die eigenlijk zijn, Als hij het dus korter op elkaar scheert nu met de huidige messen gaan zijn haren ook nog eens ingroeien dat is helemaal geen pretje , althans denk ik.
he bah bah ingroeien is ook een ramp idd, heeft mijn man ook wel eens, op zich als ie zou scrubben is het minder (speciale zachte voor gevoelige huid) maar dat doet ie toch niet
Scheert hij zich ook onder de douche? Mijn vriend heeft ook een gevoelige huid, al is het niet zo gevoelig als die van jouw man, als ik het zo lees. Mijn vriend scheert altijd onder de douche met wasemulsie voor baby's. En dan met een mesje van Gillette Fusion, nu net die met batterij, dat scheert nog iets beter dan zonder.
De gillete fusion is niet te doen bij hem 1 haal en hij kan hem weg doen geheel vol Mijn man wordt vaak voor een buitenlander aangezien. Pikzwart haar en ook echt heel veel baardhaar. Sowieso veel lichaamsbeharing al past het wel bij hem. Creme spoeling kAan ik wel eens proberen. Ben benieuwd van de week eens halen.
Of misschien heeft Weleda wel iets in het assortiment ben helemaal gek op dat merk kwa body spullen. Mijn droge/gevoelige huid is ineens zacht Of de Tuinen?
Mijn man heeft dat probleem ook. Heeft heel lang met zo'n kapoetsmuts geschoren, maar dat is nu ook geen optie meer voor thuis (kost veel tijd en z'n haren lijken steeds sneller aan te groeien). Hij scheert zich nu onder de hete douche, met dames Venus scheermesjes (die simpele met 3 mesjes). Gaat het beste, heel soms alsnog een ingegroeide haar, maar verder gaat het erg goed.
Mijn man heeft zich erg verdiept in welk scheermesje en waarom, en zweert bij het type "veiligheidsscheermes" oftewel double edged razor. Dat zijn van die losse scheermesjes die je in een houder klemt. Volgens hem zijn al die Gilette 4 5 6 7 mesjes slecht en duur. Met zo'n los mesje en houder heb je dus niet dat er allemaal haren en troep tussen blijft hangen.
Scheergel van nivea (sensitieve) en absoluut GEEN Gilette, maar uitsluitend Wilkinson mesjes. Sindsdien geen ingegroeide haren meer. Zijn beste vriend en zijn broertje zijn inmiddels ook overtuigd. Hubbie scheert zich bijna elke dag. Maarre, baarden zijn nu toch hip?
En ik zag laatst op tv een scheermesjes test bij de rekenkamer. Daar gaven ze ook als tip dat het inzepen heel belangrijk is. Het maakt de haren zachter en beter te scheren. Bij gilette mesjes betaal je ongeveer 10% voor het materiaal etc en de rest winst. Of reclamebudg3et
Wat schijnt te helpen (heb ik ooit eens gelezen en sindsdien doet mijn man het zo en bij hem helpt dat) is: goed de huid warm maken met warme natte washandjes, daarna scheerzeep erop en dat eerst een paar minuten in laten werken, hierdoor worden de haren wat zachter en scheert dat makkelijker.
Mijn man is buitenlands en met zware baargroei. Bij hem is het probleem dat zijn baard haren kroesharen zijn en dus snel ingroeien. Hij heeft dus heel snel irritatie. Hij gebruikt Magic, te koop bij een toko of haarwinkel. Het is een ontharingscreme speciaal voor deze problemen. Werkt super en het hoeft maar 1x per week!!!